Autor Subiect: Bujia - teorie si practica  (Citit de 8412 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Kingy

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 344
Bujia - teorie si practica
« : 23.Apr.2013, 08:09:38 a.m. »
Nu inteleg de ce apare si recomandarea de timp, respectiv 48 de luni pentru schimbarea bujiilor cu iridiu(m). Inteleg ca apare uzura cand functioneaza dar daca stau degeaba ar trebui sa tina si 100 de ani ca doar nu au nimic "perisabil" la ele.

M-am gandit si eu sa-i pun bujii cu iridiu dar am zis sa le folosesc cat de cat pe astea noi ale ei.
Ati simtit vreo modificare la pornire la rece iarna/vara? Mers mai rotund al motorului?
 

Offline BXXENL

Re: Bujia - teorie si practica
« Răspuns #1 : 23.Apr.2013, 08:39:21 a.m. »
Pai daca in alea 48 luni faci 2000 km, dus intors pana la munca 1-2km/zi. Nu or sa fie faultate? Evident ca daca le pui si nu mergi nicaieri tin, dar daca le pui si faci drumuri foarte scurte, chiar si daca nu se implineste nr de km din graficul de exploatare severa, tot trebuiesc schimbate.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline Kingy

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 344
Re: Bujia - teorie si practica
« Răspuns #2 : 23.Apr.2013, 10:04:19 p.m. »
Pai conteaza numarul de scantei care-l dau. Asta le "uzeaza".
Nu vad ce e rau in faptul ca faci zilnic drumuri scurte. Ce le strica pe chestia asta?
 

Offline VAXXi

Re: Bujia - teorie si practica
« Răspuns #3 : 23.Apr.2013, 10:19:56 p.m. »
Timp mult petrecut in afara regimului de temperatura normala = arderi incomplete = mizerie depusa care nu se curata de pe electrozi. Sa pornesti masina pentru 1-2 km/zi e o mare prostie, da' fiecare face ce vrea cu banul lui.
Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995
 

Offline Kingy

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 344
Re: Bujia - teorie si practica
« Răspuns #4 : 24.Apr.2013, 12:25:00 a.m. »
Timp mult petrecut in afara regimului de temperatura normala = arderi incomplete = mizerie depusa care nu se curata de pe electrozi.

Sa pornesti masina pentru 1-2 km/zi e o mare prostie, da' fiecare face ce vrea cu banul lui.
Mi-ai daramat universul cunoasterii tehnice. De unde o scosesi p-asta cum ca in afara regimului de temperatura optim apar arderi incomplete si din cauza alora apare mizerie depusa pe electrozi?


BXX a dat un exemplu (teoretic) extrem cu aia 1-2km pe zi, o luasi de buna? :))


Mizerie depusa pe bujii, aka calamina apare dintr-un singur motiv. Motor defect.
Bujia se uzeaza din cauza de numar fff mare de aprinderi si cu timpul, dupa atatea milioane de scantei, e normal ca suprafata electrozilor in acea zona sa sufere deteriorari.

Revin cu intrebarea care se pare ca nu a vazut-o nimeni: Ati simtit vreo modificare la pornire la rece iarna/vara? Mers mai rotund al motorului?



P.S. ce le am sa-mi cladesc renumele de mister un-popular =))
 

Offline BXXENL

Re: Bujia - teorie si practica
« Răspuns #5 : 24.Apr.2013, 10:10:36 a.m. »
In functionarea normala, bujiile se incing pana la atingerea unei temperaturi de auto-curatare. Daca mergi cu motorul rece, faci numai drumuri scurte le nenorocesti, si de la ele dai si in altele mai grave. Eu am 2km pana la munca daca o iau pe stradute,si merg zilnic de 4 ani pe traseul asta cu masina pt ca nu am nici un mijloc de transport in comun direct. In afara de zilele de vara, motorul (temp lichidului de racire) nu ajunge la 85 de grade, ce sa mai zic de ulei (iarna se face maioneza pe busonul de umplere de la atata condens) sau de bujii. Daca nu as face si drumuri lungi si dese cu masina, ar fi fost moarta de mult.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline VAXXi

Re: Bujia - teorie si practica
« Răspuns #6 : 24.Apr.2013, 10:10:51 a.m. »
Mi-ai daramat universul cunoasterii tehnice. De unde o scosesi p-asta cum ca in afara regimului de temperatura optim apar arderi incomplete si din cauza alora apare mizerie depusa pe electrozi?

Cauta un faras si matura pentru adunat molozul atunci :-) De la un amic care a lucrat in domeniu plus bujiile desfacute pe masini d-astea de cucoane care merg subturat si cu motorul rece cale de 1-2 km pana la birou. Chiar crezi ca nu e nici o diferenta intre o explozie in cilindru rece si o explozie in cilindru cald?
Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995
 

Offline Kingy

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 344
Re: Bujia - teorie si practica
« Răspuns #7 : 24.Apr.2013, 01:19:28 p.m. »
Gata, facut curat, totul in ordine :P

Bun, amicul care a lucrat in domeniu e argumentul :))
Bujii desfacute de la masinile cucoanelor care merg subturat si cu motorul rece pe distante scurte.

Ati desfacut vreodata un motor sa vedeti ce depuneri se fac in camera de ardere dupa un parcurs de 100.000 de km?
Care e principala "mizerie" care poate murdari o bujie la temperaturi mici?
Ati vazut vreodata o bujie de la un motor de barca, un Veterok de exemplu sau un motor in doi timpi sau unul cu racire pe aer... pai dupa cum spuneti voi, chiar ca ar trebui adunat cu farasul de ce de-a depuneri avem acolo dupa teoria voastra.

Tot nu mi-a zis nimeni daca a simtit ceva cand a pus bujii cu iridiu.

In fine, mi se pare ca sunt foarte antipatic pentru "pasionati" ca nu accept niste simple teorii care nu se bazeaza pe realitate si intreband firesc si normal niste lucruri simple, pare ca o fac pe desteptul nealiniindu-ma la flower power specific prin zona.
 

Offline VAXXi

Re: Bujia - teorie si practica
« Răspuns #8 : 24.Apr.2013, 01:33:32 p.m. »
Ce treaba are muica motoru' de barca (alt regim de functionare) sau motoru' de 2 timpi (alt ciclu) cu motoru' si regimu' de utilizare al unui turism in ciclu urban, gatuit si el de norme EURO4/EURO5 ? de ce sunt masini cu esapamentu' negru ca taciunele si altele cu esapamentul curat - crezi ca la bujii nu exista aceleasi diferente ? mizeria in ambele provine din aceeasi sursa: rezultatul exploziei din cilindru.

Iar faptu' ca intrebi "daca simti ceva la bujii de iridiu" iarasi mi se pare hilar - adevaru' e c-am simtit un curent slab, da' uitasem geamu' deschis  :P Crezi ca e scanteia mai verde sau mai virila decat una de bujie clasica, rezultand ca ii creste motorului a 3-a bobina de inductie si primesti 5 CP in plus ? e vorba in principal de fiabilitate si longevitatea bujiilor, d-aia si diferenta de "60 mii km/48 luni pentru iridiu sau 30 mii km/24 luni pentru drumuri grele".

Nu esti antipatic pentru ca nu accepti teorii, esti antipatic pentru ca insisti "sa fie neaparat ca tine" fara a aduce argumente tehnice in discutie, pretinzand sa iti demonstreze altii ca nu sunt adevarate. Si in plus, e a doua oara cand imi poluezi topicul de jurnal de bord cu discutii generaliste; o sa fac split in subiectul corespunzator.

 
Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995
 

Offline shpeedy

Re: Bujia - teorie si practica
« Răspuns #9 : 24.Apr.2013, 01:48:11 p.m. »
... adevaru' e c-am simtit un curent slab, da' uitasem geamu' deschis  :P Crezi ca e scanteia mai verde sau mai virila decat una de bujie clasica, rezultand ca ii creste motorului a 3-a bobina de inductie si primesti 5 CP in plus ? ....

 =))
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X