Autor Subiect: Despre 4x4  (Citit de 94000 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline hugbear

Re: Despre 4x4
« Răspuns #70 : 24.Mai.2009, 12:47:22 a.m. »
Toma necredinciosul! Problema a fost intoarsa si pe fata si pe dos de oameni care au condus SX4 inca din istoria antica (2007 :) ) si au ajuns la urmatoarele concluzii:

 1. iAWD e regimul NORMAL de lucru pt. SX4, iar in conditii "umane" de exploatare nu introduce uzuri nepermise
 2. 2WD (la modelele 4WD) e doar o gaselnita de marketing, mergand pe ideea ca scade condumul in regim de autostrada (economia s-a dovedit a fi nesemnificativa...)

Da' inteligenta nativa a neamului nostru face ca un mecanic neaos de la B&S sa stie mult mai multe decat inginerii japonezi care au proiectat masina!
« Ultima Modificare: 24.Mai.2009, 12:50:21 a.m. de hugbear »
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline bogdanb

Re: Despre 4x4
« Răspuns #71 : 24.Mai.2009, 08:58:16 p.m. »
hugbear evident ca inginerul de la Suzuki e mai priceput decat mecanicul nostru, mai ales cand argumentul celui din urma este "masina asta nu este conceputa pentru stilul de mers AWD. Daca ar fi fost asa, nu mai era butonul ala acolo"  :-j
Eu stiu tot de la un reprezentant B&S ca SX4 are viscocuplaj (nu mi s-a spus de ce tip)  cu comanda electronica fata de diferentialul mecanic care era de ex. pe Vitara din anii '90.
Probabil ca discutia se referea la fiabilitatea viscocuplajului de pe SX4 - de ex. sunt masini care in modul 4x4 au viteza limitata la 60km/h sau cam asa ceva, ca altfel se distruge nu-stiu ce la transmisie.
Daca e asa, cred ca subiectul ar fi interesant.
SX4 4x4 1.6GS aka Suzie Q :)
 

Offline BXXENL

Re: Despre 4x4
« Răspuns #72 : 24.Mai.2009, 11:33:55 p.m. »
Adica odate cuplate in 4x4 nu merg decat cu 60km/h sau nu poti trece din 4x2 in 4x4 la viteze mai mari de 60km/h
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline bogdanb

Re: Despre 4x4
« Răspuns #73 : 24.Mai.2009, 11:42:09 p.m. »
Chestia cu limitarea vitezei am auzit-o in contextul masinilor 4x4 mai vechi, probabil cu cuplaj pur mecanic; la cele noi, cu comanda electronica, cel mai probabil ca nu mai e valabila aceasta limitare. De fapt, ce e ala un viscocuplaj?
SX4 4x4 1.6GS aka Suzie Q :)
 

Offline hugbear

Re: Despre 4x4
« Răspuns #74 : 25.Mai.2009, 12:14:56 a.m. »
in modul 4x4 au viteza limitata la 60km/h sau cam asa ceva, ca altfel se distruge nu-stiu ce la transmisie.
In modul AWD Lock, la depasirea vitezei de cca 50km/h (36 mph) trece automat in modul iAWD.
« Ultima Modificare: 25.Mai.2009, 12:23:17 a.m. de hugbear »
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline Leutz

Re: Despre 4x4
« Răspuns #75 : 25.Mai.2009, 09:26:28 a.m. »
De fapt, ce e ala un viscocuplaj?

Din cate stiu eu e acel tip de transmisie care nu e prezent pe SX4  :) si care se incadreaza la categoria "am vrea noi".
Tot din cunostintele mele vascocuplul e pe offroaderele autentice, chestia cu cuplajul uscat fiind solutia constructiva mai ieftina, din categoria "pret-scop". Solutia are insa un avantaj la SX4 si altele ca el, piesele sunt mici/usoare rezultand un castig de masa/spatiu, iar ansamblul, chiar daca slabut, e suficient de bun pentru ceea ce-si propun masinile gen SX&Co.

Zic bine? Sau vorbesc din ... amintiri.

P.S.
O explicatie intuitiva a vascocuplului  :D : Masinile de spalat Albalux din vremurile de trista amintire. Cuva fixa, in cuva o elice(paleta) care se invarte si invarte apa. In apa sunt rufe care se invart si ele odata cu apa.
La modul simplist, daca pui motorul in locul elicei si roata in locul rufelor (si o vaselina aproape solida in loc de apa) ... iata transmisia  :D
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 

Offline hugbear

Re: Despre 4x4
« Răspuns #76 : 25.Mai.2009, 08:22:39 p.m. »
Ok, initial am vrut sa incerc sa fac o poliloghie despre cum am inteles eu ca functioneaza sistemul de tractiune integrala de pe SX4, dar ar fi insemnat doar sa traduc din ce-au zis altii (contributia mea fiind nula...), asa ca am decis sa pun mai degraba un link catre informatia "originala" de pe sx4club.com, si anume o postare care aduna concluziile discutiilor de pana atunci din thread-ul "SX4 iAWD system and how it works". Sper sa nu fiu acuzat de plagiat :D , am considerat ca e bine sa avem si noi aceste concluzii la indemana pentru informare sau ca baza pentru discutii ulterioare...
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline coq

Re: Despre 4x4
« Răspuns #77 : 25.Mai.2009, 11:04:48 p.m. »
Eu am vrut sa o pun pe asta... care tot pe aici am gasit-o dar nu mai stiu pe unde  :dknw:
http://auto.howstuffworks.com/differential5.htm
Suzuki Grand Vitara 1.9 DDIS | 129 CP | full-time 4WD | Cat's Eye Blue |
 

Offline hugbear

Re: Despre 4x4
« Răspuns #78 : 25.Mai.2009, 11:53:58 p.m. »
Plecand de la premisa ca cele descrise pe sx4club.com sunt corecte, cred ca am putea trage concluzia ca:

1. 2WD e tractiunea fata clasica, fara sa implice activarea rotilor spate
2. i-AWD e o tractiune de tipul "Automatic asymmetric AWD"
3. AWD Lock e o tractiune de tipul "Part time 4WD",

asa cum sunt ele definite de 4x4abc.com.
« Ultima Modificare: 16.Apr.2010, 12:08:18 a.m. de hugbear »
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline pentium3d

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 193
  • Gen: Bărbat
  • SX4 4WD GS / SX4 S-Cross 1.4 AllGrip Passion
Re: Despre 4x4
« Răspuns #79 : 26.Mai.2009, 12:07:35 a.m. »
http://www.suzukiauto.com/owners/faqs/awd.php

Suzuki SX4 are diferential central cu viscocuplaj.  E o varianta mai ieftina si mai simpla totodata de diferential central. Masina are limitarea de 60km/h max cu 4x4 lock, dupa care cupleaza pe 4x4 auto (iAWD) si nu revine la 4x4 lock in cazul in care reduci viteza sub 60km/h.

Avantajul faptului ca diferentialul poate fi actionat electric este acela ca nu trebuie sa opresti masina din mers ca sa comuti in modul 4x4 lock, asa cum faci la celelalte care nu au sistemul de cuplare electric.

Cu alte cuvinte, mecanicul ala de la BS aminteste de povestea cu drobul cu sare si-mi mai aminteste de persoanele care scoteau televizorul direct din priza si nu il inchideau de la buton ca vezi doamne se strica butonul de pornit/stins ..cam asa ceva si acum  >:)
Oameni suntem toti. OAMENI sunt putini.