Am sa scriu rezumatul unei discutii avute cu un tip care lucreaza la BS Motors, in legatura modul asta de tractiune la SX4. Eu am cumparat masina din Oradea. Aia acolo mi-au zis ca nu e nici o problema daca folosesc modul 4WD Auto, ca la drum lung este recomandat. Dar eu am luat-o pe 25 noiembrie, iar conditiile de drum erau de iarna... ploaie, ninsoare etc. Deci oarecum au avut dreptate. Acum o luna si ceva am fost la BS Motors, pt ca uneori intra greu in marsarier, am facut un o tura cu nenea asta. A vazut butonul pe 4WDAuto, m-a intrebat daca asa il tin mereu i-am, eu de colo, "Da, pai asa mi-au zis aia de la Oradea", la care el "las-o asa ca o mananci coapta si vii la noi apoi". Explicatiile ulterioare au fost astfel: masina asta nu este conceputa pentru stilul de mers AWD. Daca ar fi fost asa, nu mai era butonul ala acolo. Era AWD si gata. Tractiunea 4x4 la modelul asta de masina este doar sa te ajute in anumite situatii. 4WD Auto este recomandat suprafetelor de rulare cu aderenta scazuta, atunci cand rotile fata pierd din aderenta, se transfera o parte din putere puntii spate. 4WD Lock devine necesar in cazul in care de ex mergi pe drumuri forestiere, cu mici vaduri de ploaie, sau in rampa cu inclinatie mare. In situatia asta greutatea masinii se lasa pe puntea spate, deci rotile fata nu mai au aderenta suficienta. Concluzia lui a fost ca in situatia cu 4x4 ai doua alegeri: ori rupi aderenta, ori rupi transmisia. Iar ce urmeaza este oarecum pe langa subiect. Am fost pus in situatia sa vad de ce este in stare modul de tractiune 4wd lock. Am fost de Pasti la o manastire langa Fagaras, undeva mai in munte. Drumul la manastire se sfarsea cu un test final si anume o rampa de vreo 50-60m si vreo 30 si ceva de grade, un drum oarecum argilos, cu santuri de ploaie prin el. Cu 5 persoane in masina, cu treapta I si 4WD Lock, se descurcat admirabil. Desi, initial, primul meu gand era sa o las in padure si sa urcam pe jos.