Autor Subiect: Despre 4x4  (Citit de 94011 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline coby

Re: Despre 4x4
« Răspuns #180 : 31.Ian.2015, 09:22:05 p.m. »
Pentru asta-ți trebuie mașină cu transmisie serioasă, nu „pe ambreiaj”...

Woow - nu inteleg cum vine asta  nu " pe ambreiaj " ? :-?
auto si moto
 

Offline shpeedy

Re: Despre 4x4
« Răspuns #181 : 31.Ian.2015, 09:56:30 p.m. »
Posibil sa fie vorba de reductor, care la 'jucariile' noastre il cam 'facem din ambreiaj'...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline hugbear

Re: Despre 4x4
« Răspuns #182 : 01.Feb.2015, 12:03:18 a.m. »
Posibil sa fie vorba de reductor
cum vine asta  nu " pe ambreiaj " ? :-?

De reductor nici nu mai zic! Nu, era vorba exact despre transmisie, iar în contextul postării mele - despre veriga cea mai slabă din lanțul ce trimite puterea la roțile din spate: la SX4 = 1 ambreiaj, la Juke = 2 ambreiaje.
« Ultima Modificare: 01.Feb.2015, 12:05:05 a.m. de hugbear »
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline coby

Re: Despre 4x4
« Răspuns #183 : 01.Feb.2015, 12:17:14 a.m. »
Ca de obicei imi faci trimitere la pagini scrise in " chineza " nu in romana , asa ca te mai intreb o data , ce ai vrut sa spui referitor la transmisie " fara ambreiaj " ? Lumineaza ma si pe mine sa nu mor prost ca am goagalit de m am spart si tot nu m am dumirit cum ii aia ?!
Stiu ca postezi ironii de multe ori , dar te rog fa ma sa inteleg si eu " intelesul ascuns " .
« Ultima Modificare: 01.Feb.2015, 12:19:38 a.m. de coby »
auto si moto
 

Offline Laurentiu

Re: Despre 4x4
« Răspuns #184 : 01.Feb.2015, 12:41:32 a.m. »
la SX4 = 1 ambreiaj, la Juke = 2 ambreiaje.
Ca de obicei imi faci trimitere la pagini scrise in " chineza " nu in romana...
Trei sferturi din tara asta sint "bilingvi, trilingvi quatrolingvi" s.a.m.d. Inca nu te-ai obisnuit cu asta ? :)
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline NicNic

Re: Despre 4x4
« Răspuns #185 : 01.Feb.2015, 02:08:20 a.m. »
Pentru cei care nu au inteles limbi straine: e vorba de masini care au transmisia cuplului motor controlata pentru fiecare roata spate.
Fara sa citesc prea mult, am inteles ca ar fi vorba de un sistem cu ambreiaje dedicate pe fiecare roata spate, astfel incat la o alunecare a uneia din roti, sistemul de control al tractiunii al masinii poate cupla sau decupla rotile motrice spate, dupa cum cere dinamica masinii.
Sunt "chestii" din ce in ce mai specializate si aplicate pe masura ce se dezvolta electronica si informatica inglobata in masini.

Din pacate, unii pot fi depasiti de aceste evolutii, asa ca ar fi bine sa se instruiasca inainte de a enunta teorii invatate acum 30-40 de ani si  se grabesc in a posta tot felul de nelamuriri pe care le au ei.

Si eu am invatat teoria acum mult timp, dar nu m-am limitat la nivelul tehnologic de atunci, incerc sa ma inscriu in actualitate.
« Ultima Modificare: 01.Feb.2015, 02:10:01 a.m. de NicNic »
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline coby

Re: Despre 4x4
« Răspuns #186 : 01.Feb.2015, 02:37:57 a.m. »
Pentru cei care nu au inteles limbi straine: e vorba de masini care au transmisia cuplului motor controlata pentru fiecare roata spate.
Fara sa citesc prea mult, am inteles ca ar fi vorba de un sistem cu ambreiaje dedicate pe fiecare roata spate.....

Ambreiaje dedicate .... => deci tot la " ambreiaj " ajungem ; no' amu poate eu is invechit dar transmisia la autoturisme se face cu ajutorul ambreiajului/ ambreiajelor ( nu discutam de masinute electrice fara ambreiaj ) , daca exista alta tehnologie , n am auzit inca de ea , poate ne lamureste @hugbear cum e aia ?
auto si moto
 

Offline hugbear

Re: Despre 4x4
« Răspuns #187 : 01.Feb.2015, 03:36:13 a.m. »
Cred că ți-ar putea explica mai în amănunt cei cărora li s-a decuplat tracțiunea spate când au suprasolcitat-o în condiții mult mai puțin vitrege decât împinsul unui plug de zăpadă cum e cel din postarea lui gabineg...
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Despre 4x4
« Răspuns #188 : 01.Feb.2015, 08:32:16 a.m. »
Oricum, ca sa incheiem discutia cu plugul, daca dati pe google sa caute imagini cu "auto plug de zapada" veti vedea masini incepand cu Vitara pe care am pus-o eu,  continuand cu jeep-uri, utilitare si treminand cu clasicele camioane. Ba chiar si la ATV
« Ultima Modificare: 01.Feb.2015, 08:43:28 a.m. de gabineg »
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline NicNic

Re: Despre 4x4
« Răspuns #189 : 01.Feb.2015, 08:34:43 a.m. »
Aici se poate citi o explicatie despre cum functioneaza transmisia AWD de la Sx4.
In principiu, este vorba despre un ambreiaj suplimentar,  de tip visco-cuplaj, amplasat de cardan.
Acest ambreiaj are rolul de a cupla sau decupla rotile spate, de la complet, la partial sau pana la deloc. Exact cum ar face si un mecanism diferential interaxial.
Unii producatori au considerat mai eficient sa inlocuiasca toata transmisia pana la rotile puntii spate cu doua ambreiaje de acest tip, cate unul pe fiecare roata spate.
Practic, exista un control mai precis al cuplului transmis spre rotile spate, la nivel de roata, nu doar de punte.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!