Autor Subiect: Despre 4x4  (Citit de 94012 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline rexkrokiDAU

Re: Despre 4x4
« Răspuns #160 : 20.Iul.2012, 06:37:40 p.m. »
Nu e hiba de SX4, e un lucru normal. Se intampla cand are loc o incrucisare de punti. Pentru astfel de momente exista diferentiale blocabile, pe spate sau chiar pe spate si pe fata. Dar deja intram in alta categorie de masini 4x4. La cele din care face parte si SX4, adica masini de sosea, solutia e decuplarea controlului tractiunii, cuplarea Lock daca exista ( in cazul nostru exista) si pedala la fund. :)

Offline MOTANUL

Re: Despre 4x4
« Răspuns #161 : 21.Iul.2012, 04:38:02 p.m. »
E bine ca exista si posibilitatea asta. Vazusem filmulete cu Audi si acolo nu mai aveai ce sa faci...

Raspunsul tau este peste ce ma asteptam eu. Sper sa si functioneze in practica. Puntea spate este foarte posibil sa nu traga...
Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...
 

Offline rezare

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 72
Re: Despre 4x4
« Răspuns #162 : 21.Aug.2012, 10:01:43 a.m. »
Cum adica "sa nu traga"? Pe 4x4 lock puntile trag 50-50.
 

Offline MOTANUL

Re: Despre 4x4
« Răspuns #163 : 21.Aug.2012, 11:32:04 a.m. »
Pleaca 50-50 dar asta nu inseamna ca si trag rotile cum trebuie in anumite pozitii particulare. Adica ajunge puterea pana la punte si moare acolo  :-))
De ce crezi ca masinile offroad dedicate au 3 diferentiale blocabile? Sunt prosti cu totii si a descoperit sx4 roata?

In functie de tipul de conceptie al diferentialului: Haldex, torsen, etc - sunt anumite pozitii particulare in care dau gres cele electro-hidraulico-mecanice. Si alte pozitii in care functioneaza bine.
« Ultima Modificare: 21.Aug.2012, 11:34:02 a.m. de MOTANUL »
Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...
 

Offline cristyyy2003

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13489
  • Thanked: 238 times
  • Gen: Bărbat
  • I'm old enough to know, but too young to care!!
    • Bucuresti
Re: Despre 4x4
« Răspuns #164 : 21.Aug.2012, 03:33:35 p.m. »
De ce crezi ca masinile offroad dedicate au 3 diferentiale blocabile? Sunt prosti cu totii si a descoperit sx4 roata?
Nu cred ca-s prosti doar ca cum spunea cineva mai sus, aici vorbim de un 4x4 "mai de sosea", caruia ii place si viteza, dar se descurca onorabil si in offroad (nu competitii de profil, etc).
  • #romaniaelectrica
Lume multă, oameni puțini!
 

Offline shpeedy

Re: Despre 4x4
« Răspuns #165 : 21.Aug.2012, 04:05:20 p.m. »
De ce crezi ca masinile offroad dedicate au 3 diferentiale blocabile? Sunt prosti cu totii si a descoperit sx4 roata?

Nu chiar toate off-roader-ele au 3 diferentiale; din cate stiu (corectati-ma daca gresesc), standard au doar G-Klasse, Lada Niva, FJCruiser, precum si unele serii de Landcruiser...

Dar asa cum spune si Cristyyy, scopul pentru care a fost conceput SX4 nu este off-road-ul, ci un comportament echilibrat on-road/off-road, cu accent pe cel on-road.

Ma gandesc cum s-ar misca un SX4 cu motor pe benzina aspirat 1.6 si - nu cu trei - ci numai cu doua diferentiale... si cred ca pierderile la fiecare angrenaj n-ar mai pune nimic din puterea motorului pe drum...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline rezare

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 72
Re: Despre 4x4
« Răspuns #166 : 21.Aug.2012, 09:53:25 p.m. »
Pleaca 50-50 dar asta nu inseamna ca si trag rotile cum trebuie in anumite pozitii particulare. Adica ajunge puterea pana la punte si moare acolo  :-))
De ce crezi ca masinile offroad dedicate au 3 diferentiale blocabile? Sunt prosti cu totii si a descoperit sx4 roata?

Mi-e neclar cum "moare acolo puterea". Poti fi ceva mai concret, eventual in termeni tehnici? Observ doar un "e foarte posibil sa nu traga" bazat pe apelul la autoritate "de ce au pus aia 3 blocabile si sx4 nu". SX4 are blocabil transferul de putere fata spate (echivalentul diffului central), pe celelalte nu are blocabile pentru ca e un crossover ieftin pentru asfalt.

Citat
In functie de tipul de conceptie al diferentialului: Haldex, torsen, etc - sunt anumite pozitii particulare in care dau gres cele electro-hidraulico-mecanice. Si alte pozitii in care functioneaza bine.

SX4 nu are diferential central, are multiplate clutch. Repet, pe 4x4 lock e 50-50 fata-spate. Tu cum vezi ca se face distributia de putere? Si mai ales... ai si testat? Ca unii din noi am mai testat. Puntile fata-spate sunt open diffs. Ce legatura au haldex si torsen (care de fapt sunt LSD-uri) cu discutia?

Un diff blocabil nu ar influenta pierderile in transmisie si nu ar "trage mai greu". Ii lipsesc rapoarte de greu-usor, dar se descurca acceptabil cu ce are (a intaia scurta si curba de cuplu buna pentru un benzinar). Tocmai l-am testat saptamana trecuta in pante de ~30 de grade de pietris/bolovani cu masina plina.
« Ultima Modificare: 21.Aug.2012, 09:56:52 p.m. de rezare »
 

Offline MOTANUL

Re: Despre 4x4
« Răspuns #167 : 22.Aug.2012, 05:35:50 p.m. »
Eu stiu particularitatile la haldex si torsen; la ce am pe suzuki nu am date tehnice.
Eu ma astept sa fie mai prost fiind o masina mai ieftina.

Dar am urcat pe o panta si lipsa de putere a motorului era evidenta. As fi preferat un diesel la orice ora. O turai tare sareau pietricelele in caroserie; o turai mai putin - se simtea lipsa de putere.
Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...
 

Offline rezare

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 72
Re: Despre 4x4
« Răspuns #168 : 22.Aug.2012, 07:25:38 p.m. »
Inseamna ca trebuia s-o turezi doar cat trebuie :)

Tocmai asta e, ca nu e mai prost. Ba chiar e fix acolo unde trebuie, cu un pas inainte prin 4x4 lock. Puterea motorului nu are legatura cu sistemul 4x4, pentru asta ai optiunea diesel si pe sx4.
 

Offline MOTANUL

Re: Despre 4x4
« Răspuns #169 : 22.Aug.2012, 07:44:45 p.m. »
Pai asta am zis si eu: Un diesel care are cuplu mare la turatii mici ar fi fost mai bun. Nu eu aveam nevoie de viteza; masina m-a fortat sa merg asa ca alfel murea motorul.

Cu seatul urcam panta aia cu ce viteza doream fara probleme de cuplu. La Seat puteau sa apara probleme de aderenta (panta era la limita pentru tractiune fata).
« Ultima Modificare: 22.Aug.2012, 07:48:24 p.m. de MOTANUL »
Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...