Autor Subiect: Despre 4x4  (Citit de 94014 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline bogdanb

Re: Despre 4x4
« Răspuns #150 : 20.Mar.2011, 11:32:22 p.m. »
In primul rand: bai ce avatar si-a tras @hugbear!  =))
In al doilea rand, iata cum am inteles eu, care nu ma pricep la mecanica - altfel spus cum as descrie pe limba mea diferenta intre 4x2 si 4x4:
- in primul rand, la SX4 diferentialul e ca un fel de ambreiaj format din doua jumatati, una spre cutia de viteze, cealalta spre puntea spate;
- in modul 4x2 jumatatea dinspre puntea spate sta (nu e cuplata puntea spate), dar totusi se invarte jumatatea dinspre cutia de viteze, in acest fel puntea spate nefiind niciodata cuplata (daca ar avea pedala de ambreiaj ar fi ca si cum am merge cu ea mereu apasata)
- in modul Auto ambreiajul (respectiv cele doua jumatati de dinainte) este cuplat si decuplat de catre un computer legat cumva la senzorul de ABS (parca :-/)

Ca sa revin la topic: concluzia mea este ca dpdv mecanic e totuna. Diferenta o vad doar la electronica - respectiv acel computer care sta "pe faza" in modul Auto si doarme in modul 4x2.
Strict dpdv mecanic, nu vad nici o uzura suplimentara intre 4x2 si Auto, deci presupun ca se poate merge pe Auto fara frica ca s-ar putea strica ceva.
SX4 4x4 1.6GS aka Suzie Q :)
 

Offline Green Goblin

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 123
Re: Despre 4x4
« Răspuns #151 : 21.Mar.2011, 07:11:45 a.m. »
Cu posibilitatea de a fi plictisitor sau a fi banuit de psihopatie,ma incapatanez sa intreb: atunci de ce mai exista modul 2x4?
Daca masina e SUV si nu e nici o uzura,consum samd in plus fata de modul auto,ce sens mai are pozitia 2x4?
 

Offline BXXENL

Re: Despre 4x4
« Răspuns #152 : 21.Mar.2011, 08:28:08 a.m. »
Nu intervine nici o uzura in 4x4 suplimentar fata de 4x2 cat timp nu cupleaza spatele. Cand cupleaza spatele, patineaza ambreiajul ala putin si apoi rotile spate se invart.  Cand urci borduri mai inalte sau alte obstacole, spatele cupleaza si apare uzura aia. Daca esti genul ff constiincios si stii ca de fapt nu-ti trebuie 4x4 sa parchezi pe trotuar, o poti tine in 4x2 pt astfel de manevre si scapi de uzura acelui ambreiaj controlat electronic.  Iar masina nu e SUV :P
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline hugbear

Re: Despre 4x4
« Răspuns #153 : 21.Mar.2011, 01:57:20 p.m. »
ce sens mai are pozitia 2x4?
Marketing ;)
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline costi

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 112
  • Gen: Bărbat
Re: Despre 4x4
« Răspuns #154 : 22.Mar.2011, 08:17:15 p.m. »
Cu posibilitatea de a fi plictisitor sau a fi banuit de psihopatie,ma incapatanez sa intreb: atunci de ce mai exista modul 2x4?
Daca masina e SUV si nu e nici o uzura,consum samd in plus fata de modul auto,ce sens mai are pozitia 2x4?

pai scrie mai sus:

Tractiunea 4x4 AUTO
In aceasta pozitie puterea motorului este transmisa pe axele din fata si din spate la vieza normala, oferind o putere mai mare de tractiune decat cea pe doua roti. Deasemenea, in conditii normale de conducere pe drumuri pavate, distribuirea cuplului este redusa pentru a ajunge aproape de conditia de tractiune a rotii fata, si prin urmare consumul de carburant este imbunatatit.


Asadar si prin urmare....... pe 2x4 ai consum mai mic (la fel ca si tractiunea..)
 

Offline MrZ

Re: Despre 4x4
« Răspuns #155 : 25.Mar.2011, 12:17:26 a.m. »
Cu posibilitatea de a fi plictisitor sau a fi banuit de psihopatie,ma incapatanez sa intreb: atunci de ce mai exista modul 2x4?
Daca masina e SUV si nu e nici o uzura,consum samd in plus fata de modul auto,ce sens mai are pozitia 2x4?

DOAR in modul 2x4 poti folosi frana de mana concomitent cu acceleratia  ;)
Ex. : o intoarcere intr-un spatiu ingust sau o parcare cu drift sau asa:
Suzuki SX4 1.6l 4X4 GS 107CP
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Despre 4x4
« Răspuns #156 : 21.Iul.2011, 06:11:03 p.m. »
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline bogogica

Re: Despre 4x4
« Răspuns #157 : 23.Iul.2011, 10:21:16 a.m. »
DOAR in modul 2x4 poti folosi frana de mana concomitent cu acceleratia  ;)

Eu nu am condus nicio masina pana acum care sa aiba o frana de mana atat de "tare" incat sa "sudeze" rotile spate. Nici la plecarea de pe loc (cum este in filmuletul de mai sus) si nici in timpul mersului.
La service-ul Radacini, dar cu un chevrolet chiar am semnalat aspectul asta la o revizie si rapunsul a fost ca "asa este normal sa tina". Adica sa blocheza alunecarea masinii in rampa, dar totusi sa permita alunecarea la un efort suplimentar (tractiunea exagerata a motorului sau inertia provocata de deplasarea masinii).
 

Offline BXXENL

Re: Despre 4x4
« Răspuns #158 : 23.Iul.2011, 03:59:53 p.m. »
Eu daca trag frana de mana si vreau sa plec de pe loc ard ambreiajul pana fac 1 metru. Frana de mana trebuie sa tina bine. Nu e o scuza ca "asa fac toate". E drept, daca o trag in mers, nu blocheaza rotile, dar in curbe, sau daca e nisip/pietris pe sosea, le blocheaza.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline MOTANUL

Re: Despre 4x4
« Răspuns #159 : 20.Iul.2012, 04:18:40 p.m. »
Eu am observat o hiba la sistemul 4x4 SX4. Daca o roata spate sta in aer - isi arata limitele.
(apare in ultima portiune a clipului; in prima parte demonstreaza ceva evident: 4x4 este mai bun decat 2x4 in viraje bruste la mica viteza)



Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...