Autor Subiect: Despre 4x4  (Citit de 94009 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline cristian_ionescu

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 236
  • Gen: Bărbat
Re: Despre 4x4
« Răspuns #140 : 07.Feb.2010, 11:04:57 p.m. »
Pai diferenta intre 4x4 Auto si "4x2" nu se simte oricand si oricum. Daca chiar vrei sa afli, profita acum de vremea asta, cu zapada prin oras. Pleaca primul de la semafor, oleaca mai repede, cu tractiunea pe Auto. Vei observa ca timp de o secunda pierzi aderenta pe rotile din fata, dupa care urmeaza un mic zvac si simti cum masina capata acceleratie. Ei, in momentul ala incepe sa traga si puntea spate.
Suzuki SX4, GS 1.6 4WD
 

Offline ..::Khaos::..

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 5819
  • Thanked: 3 times
  • Gen: Femeie
  • ..::SX4: love at first sight!::..
Re: Despre 4x4
« Răspuns #141 : 08.Feb.2010, 10:36:35 a.m. »
O data cu zapada asta am primit din nou confirmarea ca 4x4 rulz! :yeah: Love my SX4 :x
SX4 1.6 GS 4WD Sunlight Copper named YOSHI :x

 

Offline dan radu

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 51
  • Gen: Bărbat
  • SX4 4WD GS 1.6 benzina
Re: Despre 4x4
« Răspuns #142 : 08.Feb.2010, 01:39:37 p.m. »
daaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
face toti banii 4*4. m-am jucat pe zapada cu masinuta in toate variantele si chiar nu e moft, ajuta pe buna in tot felul de situatii
nu stiu esp, ca pina cum nu a intrat serios, cit conduc eu de apucat citeodata, nu a intrat esp-ul in nici o curba
dar scaunele incalzite sint priceless, cum mai spunea cineva pe aici :)
 

Offline whizzy

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2040
  • Gen: Bărbat
Re: Despre 4x4
« Răspuns #143 : 08.Feb.2010, 02:02:52 p.m. »
" nu a intrat esp-ul in nici o curba" foarte ciudat ca eu sambata noapte am mers practic cu el non-stop :)
 

Offline dan_r

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 25
  • Gen: Bărbat
Re: Despre 4x4
« Răspuns #144 : 08.Feb.2010, 11:57:21 p.m. »
" nu a intrat esp-ul in nici o curba" foarte ciudat ca eu sambata noapte am mers practic cu el non-stop :)
Ai cumva anvelope de vara sau sunt mai uzate?. ESP-ul ar trebui sa lucreze atunci cand pierzi aderenta.
Cat priveste modul in care ar trebui rulat cu SX-ul, eu pe auto am luat-o setata de la dealer si parca asa scrie si in manual ca se recomanda
1.6i GS AC ESP MP3 107 CP 4WD
 

Offline ..::Khaos::..

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 5819
  • Thanked: 3 times
  • Gen: Femeie
  • ..::SX4: love at first sight!::..
Re: Despre 4x4
« Răspuns #145 : 09.Feb.2010, 09:42:57 a.m. »
ESP-ul intra putin (clipeste de cateva ori) daca pleci mai brusc de pe loc, sau in anumite viraje, asta am observat si eu. (Am anvelope de iarna.)
SX4 1.6 GS 4WD Sunlight Copper named YOSHI :x

 

Offline whizzy

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2040
  • Gen: Bărbat
Re: Despre 4x4
« Răspuns #146 : 09.Feb.2010, 09:56:53 a.m. »
anvelope iarna numai gheatza pe jos .. non-stop inseamna ca se aprindea se stingea si tot asa la fiecare stop la curbe etc (recunosc ca mergeam destul de tare) si zapada nu era data si mai prindea si gheata pe jos deci este o chestie normala dar m-a uimit ca la tine nu a intrat :D
 

Offline dan radu

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 51
  • Gen: Bărbat
  • SX4 4WD GS 1.6 benzina
Re: Despre 4x4
« Răspuns #147 : 09.Feb.2010, 01:11:10 p.m. »
pe zapada/ gheata e adevarat, esp-ul intra cind derapeaza.. vorbeam despre derapat eventual in curbele atacate mai in forta, pe "uscat".. adica chiar daca am mai simtit "centrifuga" rpin curbe mai puternic, niciodata nu s-a activat esp-ul. cauciucurile sint noi, masina e din mai09 si din noiembrie are anvelope si mai noi, de iarna.
 

Offline whizzy

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2040
  • Gen: Bărbat
Re: Despre 4x4
« Răspuns #148 : 09.Feb.2010, 01:15:08 p.m. »
aaa pe uscat :)

nu am inteles eu bine atunci .. sorry :)
 

Offline hugbear

Re: Despre 4x4
« Răspuns #149 : 20.Mar.2011, 09:03:18 p.m. »
LA mine in manual scrie trecere din Lock in auto 60 km/h.
Iar se interzice folosirea Auto pe suprafete uscate.
Scrie ca pot apare probleme la sistemul de tractiune integrala
.

E corecta informatia legata de trecerea din Lock in Auto. Dar te rog sa recitesti cu atentie ce anume este interzis a se folosi pe uscat; am eu o banuiala ca nu-i vorba de "Auto" ci de "Lock ";).

Se pare ca in ciuda varstei inca nu ma senilizez.
Citez:
2x4 Folositi acest mod in conditii normale de conducere (pe suprafete uscate dure).
4x4 auto-Drumori pavate sau alunecoase(acoperite cu gheata zapada sau noroi).
4x4 Bloc;fol. cand este dificil de plecat de pe loc in sistemul AUTO de ex noroi ,nisip sau zapada.

Stiu ca multi fol modul auto,dar nu inteleg ce rost are sa mergi bara la bara asa.

Ca sa nu mai existe dubii am sa citez eu din manual (Part no. 99011U79J24-81R din februarie 2008, pag. 5-10):
Citat
Tractiunea 4x4 AUTO
In aceasta pozitie puterea motorului este transmisa pe axele din fata si din spate la vieza normla, oferind o putere mai mare de tractiune decat cea pe doua roti. Folositi aceasta pozitie atunci cand conduceti pe drumuri pavate sau alunecoase (acoperite cu ghiata, zapada sau noroi etc.).
In modul AUTO, controlul 4x4 estimeaza conditiile de conducere folosind semnalele de la senzori.
Cand este detectata alunecarea rotilor din fata, sistemul de cuplare controlat electronic ofera o forta optima de conducere pe rotile din spate. Aceasta functie imbunatateste stabilitatea vehiculului si usurinta de conducere pe drumuri accidentate si normalizeaza performanta de conducere pe un drum in panta, acoperit cu zapada sau unul cu conditii similare.
Deasemenea, in conditii normale de conducere pe drumuri pavate, distribuirea cuplului este redusa pentru a ajunge aproape de conditia de tractiune a rotii fata, si prin urmare consumul de carburant este imbunatatit.

BLOCARE 4x4
In aceasta pozitie, puterea motorului este transmisa pe axele din fata si din spate. Folositi aceasta pozitie cand este dificil sa porniti de pe loc in modul de tractiune 4x4 AUTO, de exemplu, in noroi, nisip, sau zapada.
NOTA:
  • evitati pe cat posibil sa conduceti in modul de BLOCARE 4x4 pe sosele ude. Operarea vehiculului in modul BLOCARE 4x4 pe o sosea uda poate genera defecte grave ale trenului de transmisie.
  • Cand viteza vehiculului creste, modul de BLOCARE 4x4 se va anula automat si se va selecta modul 4x4 AUTO
  • Cand intrerupatorul de contact este pe pozitia OFF, modul BLOCARE 4x4 este anulat

Nu apare nicaieri interdictia de a rula pe suprafete uscate in AUTO; mai mult, la dezactivarea (peste 60km/h) a modului LOCK sistemul trece in AUTO (si nu in 2x4 cum ar fi trebuit daca ar fi fost probleme). Dealtfel, tot topicul de fata trateaza problema aceasta si s-a remarcat ca, in general, utilizarea permanenta a modului AUTO 4x4 este o preferinta personala si in acelasi timp nu au aparut relatari care sa sugereze aparitia unor probleme (acelasi lucru a fost constatat si pe forumuri cu o baza de utilizatori mult mai larga si cu rulaje medii superioare).

« Ultima Modificare: 20.Mar.2011, 09:07:10 p.m. de hugbear »
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon