Autor Subiect: Despre 4x4  (Citit de 93998 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline kork

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 1
Re: Despre 4x4
« Răspuns #100 : 12.Iun.2009, 10:47:08 a.m. »
Salutare !

Asadar, pana la urma, este contraindicat sa mergi tot timpul pe modul AUTO ?

Mie, logica imi spune asa:

- indiferent de tipul cuplajului - vascos, uscat -  daca tractiunea spate intra doar atunci cand este nevoie -  recte conditii de drum alunecos etc., atunci ansamblul de transmisie spate nu se uzeaza in tot timpul mersului. Nu ?

 

Offline hugbear

Re: Despre 4x4
« Răspuns #101 : 13.Iun.2009, 01:06:44 a.m. »
Daca vrei sa povestesti despre ce poate face SX4-ul tau, gen
Citat
atunci tine-o pe 2WD.

Daca vrei sa-l folosesti de toti banii, las-o pe i-AWD.

Doar o parere...
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline pentium3d

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 193
  • Gen: Bărbat
  • SX4 4WD GS / SX4 S-Cross 1.4 AllGrip Passion
Re: Despre 4x4
« Răspuns #102 : 16.Iun.2009, 12:05:49 p.m. »
@hugbear  ai fost  mai mult decat explicit  =))

Suzuki arata utilitatea sistemului i-AWD si-l prezinta ca fiind principalul avantaj al masinii in fata concurentei, nu vad de ce nu ar fi folosita masina asa cum este ea conceputa....

Oameni suntem toti. OAMENI sunt putini.
 

Offline Swithin

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 256
  • Gen: Bărbat
Re: Despre 4x4
« Răspuns #103 : 10.Oct.2009, 08:34:11 p.m. »

Iata un citat din manual, sectiunea 5-10 (am scris cu bold pasajele care cred ca au relevanta deosebita):

2x4
In aceasta pozitie, puterea motorului este transmisa doar pe axa din fata. Folositi aceasta pozitie in conditii normale de conducere (pe suprafete uscate, dure).

Tractiune 4x4 AUTO
In aceasta pozitie, puterea motorului este transmisa pe axele din fata si din spate la viteza normala, oferind o putere de tractiune mai mare decat cea pe doua roti. Folositi aceasta pozitie cand conduceti pe drumuri pavate sau alunecoase (acoperite cu gheata, zapada, noroi etc.).
[...]
... in conditii normale de conducere pe drumuri pavate, distribuirea cuplului este redusa pentru a ajunge aproape de conditia de tractiune a rotii din fata, si prin urmare consumul de carburant este imbunatatit.

BLOCARE 4x4
In aceasta pozitie, puterea motorului este transmisa pe axele din fata si din spate. Folositi aceasta pozitie cand este dificil sa porniti de pe loc in modul de tractiune 4x4 AUTO, de exemplu, in noroi, nisip sau zapada.

[...]
Evitati pe cat posibil sa conduceti vehiculul in modul de BLOCARE 4x4 pe sosele ude. Operarea vehiculului in modul de BLOCARE 4x4 pe o sosea uda poate genera defecte grave ale trenului de transmisie.


Cu alte cuvinte:
  2WD pentru condus normal;
  i-AWD pentru drumuri pavate, gheata, zapada.
  i-AWD LOCK numai la pornire pe noroi/nisip/zapada.

Nu scrie ca i-AWD AUTO presupune tractiune doar pe fata in conditii normale, ci doar ceva apropiat de tractiunea doar pe fata - descrierea e destul de ambigua. Am comparat si cu manualul in engleza, prezentarea celor 3 moduri e la fel si acolo, fara nimic in plus. Agentul de la Suzuki care mi-a vandut mie masina zicea ca i-AWD inseamna tractiune 80% fata, 20% spate, dar n-am vazut asta in manual.
Grow up.
 

Offline xim

Re: Despre 4x4
« Răspuns #104 : 11.Oct.2009, 11:02:47 a.m. »
Legat de modul de lucru i-awd, cind am avut problema cu butonelul, iar masina a fost ridicata pe elevator pentru a verifica partea mecanica, am constatat urmatoarele:
1. in mod 2wd se invirteau rotile fata  :) , transmitind si o usoara miscare de rotatie axului cardan (cred ca asa ii spune), asfel incit si rotile spate erau antrenate, insa acestea puteau fi oprite cu mina fara efort, deci cuplu aprox. 0 pe spate;
2. in mod auto dupa aproximativ o jumatate de rotatie a rotii fata se transmitea miscarea pe spate cu un cuplu suficient cit sa smulga roata spate din mina mecanicului care o tinea;
3. in mod lock fata si spatele cuplau simultan, nici o sansa sa blochezi roata cu mina.

Astfel ca, eu cred ca nici in mod auto spatele nu beneficiaza de cuplu, decit efectiv in momentul pierderii aderentei rotilor din fata, daca am fi avut cuplu pe spate macar 10%, atunci roata spate ar fi fost smulsa din mina mecanicului imediat ce masina era bagata in viteza si nu mai astepta acea jumatate de rotatie a rotii fata.
In mod lock este evident ca diferentialul este blocat, iar cuplul este distribuit egal pe cele 2 punti. Datorita copromisului cost/performanta acesta trebuie menajat pentru a nu avea probleme.

In sprijinul celor afirmate cred ca vine si clipul producatorului , din care se vede clar ca la plecarea de o suprafata in care rotile spate au aderenta acestea nu au cuplu decit in momentul in care fata patineaza, masina miscinduse oarecum "in impulsuri".

Prin activarea modului auto se activeaza cred doar electronica, care va fi pregatita sa preia semnale de la senzori  si sa comande partea mecanica cind este necesar, astfel ca eu nu vad probleme in a pastra activat permanent aceste mod. Unii dintre noi au deja in jur de 30.000 km cu utilizare preponderent in mod auto si nu am auzit sa se plinga.
Totusi cred ca pentru o sosea uscata si la un condus normal, pentru siguranta este suficient esp-ul. Daca acesta nu exista, atunci cred ca in situatii extreme modul auto poate sa fie de folos.
1,6 SX4 GS 4x4 black
1,4 Scross Passion awd, gray
 

Offline dan radu

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 51
  • Gen: Bărbat
  • SX4 4WD GS 1.6 benzina
Re: Despre 4x4
« Răspuns #105 : 24.Oct.2009, 02:21:04 p.m. »
eu cred ca se poate folosi auto tot timpul. a fost foarte util unul dintre posturile de mai sus (cel cu masina pe stand, la care rotile se invirteau in spate pe auto, dar nu aveau cuplu). singura problema: AMBREIAJUL e foarte slab, discul are suprafata f mica, nu e de 4/4.. asta mi-a spus cel de la service si il cred, parea ca se pricepe la modelul asta si la altele mai "adevarate".. desi multe dintre suv-uri sint slabe in off-road si concepute de fapt ptr asfalt. altfel spus, ok auto, dar cu grija la cit chinuim masinuta in off.. + ca baia de ulei e la vedere, oricit ar fi de sus.. nu are nici macar aparatoarea de plastic in dreptul ei, dedesupt..
 

Offline skipperandy

Re: Despre 4x4
« Răspuns #106 : 04.Nov.2009, 12:01:58 a.m. »
adevarat ce spui cu baia de ulei, dar cei de la service-ul din giulesti(auto net, parca) (la care-am facut revizia) au un scut de tabla super, special pt sx4, dar ff scump:cam 900ron cu totul.
masina asta poate-n off road muult mai multe decat lasa sa para: am 2 prieteni unu' cu audi allroad, altu' cu jeep cheeroke. mergem impreuna pe o groaza de munti si a facut fata cu brio, spre uimirea lor. doar1 data a trebuit sa ma tracteze cheeroke-le dintr-un rau, cand nici macar 4wd lock nu a mai putut iesi:aveam anvelope de vara, si-n rau era.....noroi.
SX4 S-Cross 1.4T Passion AllGrip AT -since...NOW!
SX4 1.6GLX 4WD -since 2008
Swift Mk3 1.3 -since 2010
 

Offline xim

Re: Despre 4x4
« Răspuns #107 : 08.Nov.2009, 11:55:02 p.m. »
conform  http://en.wikipedia.org/wiki/Four-wheel_drive  se pare ca sx4 cu 4x4 intra la categoria, Multi-plate clutch coupling din care mai fac parte RAV4, outlander, tucson , santa fe, etc...cit despre Grand Vitara, ie intr-o companie mult mai selecta :pardon:  ... asta tocmai vine in sprijinul unei argumentatii ce i-o aduceam unui amic ca intre grand vitara si rav 4 nu incape nici o comparantie (categorii diferite cel putin in off-road) in afara de dimensiuni si pret.

daca dam o cautare pe google dupa Multi-plate clutch coupling+sx4 aflam ca acesta poate fi dry (un fel de ambreiaj comandat electromagnetic ) sau wet (un fel de ambreiaj comandat hidraulic sau viscocuplaj)

prietenii nostrii americani de pe sx4club zic ca ar fi electromagnetic, la fel si un articol dintr-o revista italiana (despre sedici), iar alte site-uri de prezentare din australia zic ca este viscocuplaj (wet), la fel pare sa reiasa si de aici http://www.suzukiauto.com/owners/faqs/awd.php  , desi unii sustin ca este vorba de aerio versiune anterioara lui sx4.

la tucson cica este viscocuplaj...asa ca pun urmatorul link sa invatam din experientele oamenilor http://www.hyundaiclub.ro/forum/index.php?showtopic=1387 
dintre marcile enumeratte mai sus este cam cel mai populat forum, avind in vedere sucesul hyundai la noi
 B-)
concluzia ar fi:
2wd - pe suprafete cu aderenta buna si pt economie de carburant;
auto - poate fi folosit tot timpul, vezi rav4 care are auto tot timpul si doar posibilitate de lock;
lock - pe suprafete cu aderenta ff scazuta si recomandat cit mai putine curbe, caci se pare ca fara diferential apr ceva proble...vezi link forum hyundai

nu uitati ca aveti o masina SUV si nu off-road...asa ca nu aruncati banii pe cauciucuri de noroi si alte chestii offroad,  citez un forumist hyundai, masina a fost gindita pt altceva
aaa... si cel mai important am cumparat la un pret cinstit tehnologie (abs, esp, 4x4 .... ) ...cu carul ... care la alti producatori are preturi piperate

PS. conform primului link se pare ca sistemul asta "Multi-plate clutch coupling" este si pe ... porsche 911 varianta awd  B-)
1,6 SX4 GS 4x4 black
1,4 Scross Passion awd, gray
 

Offline lucianer

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 8032
  • Thanked: 260 times
  • Gen: Bărbat
  • Daihatsu Terios, 1.5 16V 105 CP Benzinar/GPL
Re: Despre 4x4
« Răspuns #108 : 09.Nov.2009, 12:38:21 p.m. »
Este stiut ca sistemul 4x4 a lui Tucson ,in momentul cand intalneste un noroi  putin mai dificil e terminat.Nu este singurul .
Go Terios!!!:)
 

Offline catalintzu

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 14
  • Gen: Bărbat
Re: Despre 4x4
« Răspuns #109 : 24.Nov.2009, 03:02:24 p.m. »
salutare!
tot cautand diverse informatii despre sistemul 4x4 de pe SX4 am dat peste filmul asta


la minutul 2:28 apare si un grafic. interesant ca pe graficul ala se pleaca de la 10%. in sus si in jos.
sper sa fie oarecum edificator.
SX4 1.6 GLX 4WD