Super tare filmuletzu.
Acuma, recomandare : sa nu va mai ganditi sa il tineti pe 2WD. Pentru rarele situatii unde chiar va necesita si cuplarea puntii spate - diferenta de consum.. va spun eu e fix insignifianta. Acum sa argumentez recomandarea.
La inceput il tineam numa 2WD.. si mi-am propus sa il pun Auto pe ploaie/alunecos, iar Lock unde e nevoie.
Ma intorceam de la Timisu de Jos(sau Sus) .. nu le retin perfect, spre predeal.
Am abordat o curba la dreapta de ~180 grade cu viteza cam mare.. ce-i drept. Nush cat sa zic ca aveam, poate 45 la ora.. dar in scadere; am virat cat am crezut eu ca trebuie, dar.. surpriza : m-am trezit pe contrasens, mai sa depasesc si linia marginala de acolo din stanga, spre un hau. Noroc ca nu venea nimic din sens opus, m-am redresat si am vazut in bord lampa de ESP intermitenta. 4 insi in masina si putintel bagaj, deci nu se putea spune ca era usoara masina.
Dupa ce s-a racit situatia m-am prins (cel putin asa cred eu) ce s-a intamplat: eu viraj prompt drapta, masina a alunecat cu spatele spre stanga, asta e clar, iar ESP a zis hai sa franez fatza stanga (cand se franeaza doar o roata practic se imprima vehicului viraj in acea directie - bauiesc ca v-ati dat cu carutzu cu rulmenti cand erati mici) - ca sa revina spatele pe traiectorie. Virajul meu dreapta cu frana rotzii doar pe stanga... au dat o rezultanta dupa cum v-am povestit.
De atunci 4x4 Auto fratilor, ca daca era tractiune si pe spate, poate nu mai derapa. Cauciucurile sunt ok, era cald afara deci aderenta buna. Singura chestie, repet - grseala mea.. abordare cu viteza prea mare in acea situatie. Invatzatura de minte.