Autor Subiect: Cercetare psihologica - Comportamentul agresiv la volan  (Citit de 10394 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline hugbear

Re: Cercetare psihologica - Comportamentul agresiv la volan
« Răspuns #40 : 08.Apr.2013, 08:14:05 p.m. »
Ai citit testul? Ai analizat modalitatea de cuantificare a raspunsurilor? Ai remarcat ca e o scara de la 1 la 8? Tu vorbesti despre un caz particular valabil pentru 1 ("foarte rar"), eu vorbesc despre relevanta celorlalte sapte valori ale scarii (corespunzatoare tipologiilor pe care le-am enumerat) in definirea cat mai precisa a profilului psihologic al soferului agresiv. Daca domnii vor decide sa introduca parametrul asta in test as fi curios care e coeficientul de corelatie intre nivelul de agresivitate si parametrul in cauza. Deasemenea n-ar strica sa ne prezinte mediile si deviatiile standard ale caracteristicilor studiate :).
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline shpeedy

Re: Cercetare psihologica - Comportamentul agresiv la volan
« Răspuns #41 : 08.Apr.2013, 10:52:12 p.m. »
Oricind, in momentul conducerii, pt o fractiune de secunda poti fi orbit de o raza de soare reflectata de vreu geam sau atentia iti poate fi distrasa de un copil ce alearga pe margine trotuarului, de o minge ce se rostogoleste spre tine, de un ciine fugarit ce cauta sa scape fugind spre masina ta (privirea periferica isi face datoria) iar cel din fata sau din lateral frineaza. Impactul e ca si produs in situatia asta. Poti numi asta o obisnuinta sau un motiv de a-i lua viata omului ? NU. E o greseala pusa pe seama neatentiei.

Laurentiu draga, cele enumerate de tine mai sus sunt accidente (sau, mai bine spus, imprejurari pentru producerea accidentelor), pe care intr-adevar nu ai cum sa le pre-intampini.

Dar semnalizarea nu poate fi considerata o omisiune, atata vreme cat legea spune ca trebuie sa o faci. Daca am considera-o cu totii facultativa, de ce sa nu extindem aria de "chestii facultative" - asa cum spune si hugbear - la asigurarea pe un drum cu prioritate sau la trecerea de cale ferata sau incetinerea in zonele de trecere copii...

Nu o sa ma leg de ne-functionarea semnalizarilor intrucat pe de-o parte cazurile acestea sunt singulare, pe de alta parte, atunci cand se-ntampla, in general iti dau de stire prin clipocitul mai rapid, cel putin la masinile pe care le-am avut eu asa era, cu incepere de la Oltcit...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Kingy

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 344
Re: Cercetare psihologica - Comportamentul agresiv la volan
« Răspuns #42 : 09.Apr.2013, 12:32:16 a.m. »
Eu folosesc in disperare semnalizarea. Am vazut ca imi e foarte folositoare, de multe ori, ceilalti, vazandu-mi intentia isi regleaza si ei mersul de asa natura incat sa ne combinam ok cu totii in trafic.

As merge chiar pana intr-acolo incat sa spun ca folosirea corecta a semnalizarii e un fel de mijloc preventiv pentru evitarea unor situatii neplacute.
 

Offline Laurentiu

Re: Cercetare psihologica - Comportamentul agresiv la volan
« Răspuns #43 : 09.Apr.2013, 10:00:22 a.m. »
1. Dar semnalizarea nu poate fi considerata o omisiune, atata vreme cat legea spune ca trebuie sa o faci.
2. Nu o sa ma leg de ne-functionarea semnalizarilor intrucat pe de-o parte cazurile acestea sunt singulare, pe de alta parte, atunci cand se-ntampla, in general iti dau de stire prin clipocitul mai rapid, cel putin la masinile pe care le-am avut eu asa era, cu incepere de la Oltcit...
1. Se pare ca iar nu vorbesc romaneste. Sint cazuri singulare insa EXISTA si eu la astea m-am referit si nu la cei ce fac din nesemnalizarea directiei de mers un lucru obisnuit. Ce te faci cind pt evitarea unui obstacol vezut tirziu sau pt evitarea unui accident esti nevoit sa tragi de volan stinga sau dreapta in scurt timp ? Legea iti spune ca schimbarea directiei de mers se face dupa ce te asiguri in primul rind si apoi semnalizezi iar tu in citiva metri, poti face cele 3 lucruri in ordinea cronologica enuntata ? Si iti mai dau un exemplu in care, chiar cu artera de circulatie libera NU ai posibilitatea de a semnaliza: sensurile giratorii (cu diametre extrem de mici) aparute acum "peste noapte" pt evitarea accidentelor si reducerea vitezelor de circulatie in intersectii. Practic nu ai spatiu de semnalizare cind intri in SENS si esti nevoit sa iesi pe prima artera din dreapta. Ei, in cazurile de mai sus, daca intilnesti 2-3 cazuri de astea pe un singur traseu, normal ca intri in stres dar asta nu inseamna ca trebuie sa te manifesti fata ce cei din fata ta. Nimic nu e normal in Romania si trebuie sa ne adaptam.

2. Daca mergem pe aria tehnica la cei cu SX4 mai ales, vei observa ca multi se pling ca nu aud "ticaitul" releului de semnalizare iar in traficul aglomerat, numai cu ochii pe ceasuri nu poti sta tocmai din cele ce am scris cu ceva mesaje in urma: infrastructura cu gauri, pietoni, semnalizari rutiere, vatmani ce cauta sa se mai mindreasca cu inca o victima, biciclisti, motoristi si motociclisti. Sint cam multe ce trebuie sa le ai in raza vizuala si atentie.

In concluzie, daca omul e corect mereu, respecta toate regulile de circulatie dar o singura data i se arde un bec de semnalizare sau se misca in soclu din cauza gropilor si nu mai poate semnaliza (el in interiorul masinii o face saracul dar nu vezi tu semnalul), asta iti da dreptul sa-i spargi nasul la prima oprire ?

Si iar repet: OMISIUNEA care inseamna: uitare, distragere atentie, lipsa de spatiu sau defect nu este una si aceeasi cu OBISNUINTA de a nu semnaliza schimbarea directiei de mers.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline shpeedy

Re: Cercetare psihologica - Comportamentul agresiv la volan
« Răspuns #44 : 09.Apr.2013, 12:04:24 p.m. »
Oricum ai spune-o, tot exceptii sunt...

Chiar in dimineata asta am avut o tanti cu un X5 negru (B-xx-ZOZ) care pe tot parcursul a "crosetat" benzile intr-o veselie continua, fara a baga cel mai mic semnal;  in momentul in care era sa intre si-n mine, mi-am dat seama ca ea nici nu se asigura, daramite de intentia sa mai si semnalizeze... Sa n-o "bag" undeva ?!?! :-/
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline adrian_r5

Re: Cercetare psihologica - Comportamentul agresiv la volan
« Răspuns #45 : 09.Apr.2013, 12:10:16 p.m. »
o tanti cu un X5 negru
in momentul in care era sa intre si-n mine, mi-am dat seama ca ea nici nu se asigura
Wtf ... deci tu in SX4 ... tanti in X5 ... si tu ai pretentia sa se asigure  >:) >:) >:) >:)
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline Kingy

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 344
Re: Cercetare psihologica - Comportamentul agresiv la volan
« Răspuns #46 : 09.Apr.2013, 04:19:54 p.m. »
Pariu ca doamna cu x5 a luat permisul cu spaga si ca in constiinta ei toti ceilalti de pe sosea nu  sunt decat niste "fraieri".
 

Offline shpeedy

Re: Cercetare psihologica - Comportamentul agresiv la volan
« Răspuns #47 : 09.Apr.2013, 04:32:35 p.m. »
As pastra-o la apelativul de "tanti" ... pana la "doamna" (daca va ajunge vreodata) mai are drum lung ... >:)
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline NicNic

Re: Cercetare psihologica - Comportamentul agresiv la volan
« Răspuns #48 : 09.Apr.2013, 07:35:57 p.m. »
Oricum ai spune-o, tot exceptii sunt...

Chiar in dimineata asta am avut o tanti cu un X5 negru (B-xx-ZOZ) care pe tot parcursul a "crosetat" benzile intr-o veselie continua, fara a baga cel mai mic semnal;  in momentul in care era sa intre si-n mine, mi-am dat seama ca ea nici nu se asigura, daramite de intentia sa mai si semnalizeze... Sa n-o "bag" undeva ?!?! :-/

Orice ai vrea sa ii faci acelei "tanti" , nu uita ca era deja bagata intr-un X5. Ce ii propuneai tu cred ca era nesemnificativ....
Si eu am avut multe scene de acest gen. Pe mine ma "tulbura" de la sofat cel mai mult taximetristii... (Nevasta-mea spune ca am un har, ceva nativ, de ma complic mereu cu ei!)
Dar timpul mi-a aratat ca pot gresi si eu, sa pot fi luat de val si sa fac ceva similar de prostesc in trafic.
« Ultima Modificare: 09.Apr.2013, 07:41:59 p.m. de NicNic »
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline shpeedy

Re: Cercetare psihologica - Comportamentul agresiv la volan
« Răspuns #49 : 09.Apr.2013, 07:47:34 p.m. »
Orice ai vrea sa ii faci acelei "tanti" , nu uita ca era deja bagata intr-un X5. Ce ii propuneai tu cred ca era nesemnificativ....

Respectiva tanti avea vreo 50 de ani... :-((
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X