Autor Subiect: Cercetare psihologica - Comportamentul agresiv la volan  (Citit de 10393 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline shpeedy

Re: Cercetare psihologica - Comportamentul agresiv la volan
« Răspuns #30 : 08.Apr.2013, 01:17:36 p.m. »
Intreb si io: dar oare daca am avea o retea de mijloace de transport in comun ok (frecventa, rute, comfort) si o cultura a mersului pe jos/pe doua roti mai dezvoltata, infrastructura existenta nu ne-ar fi de ajuns ???
Intreb asta pentru ca vad atat de multe masini doar cu soferul la bord...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Kingy

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 344
Re: Cercetare psihologica - Comportamentul agresiv la volan
« Răspuns #31 : 08.Apr.2013, 01:36:21 p.m. »
Sfaturi cu inghesuit biciclisti pe banda n-o sa mai dai dupa ce te trezesti cu unul pe capota ca s-a trezit el sa schimbe brusc banda (faza vazuta live, foarte neplacuta). N-am nimic cu biciclistii, am, imi place, dar bicicleta n-are ce cauta pe carosabil; e prea riscant pentru ambele parti.

Iar cand iti mai arde de inghesuit motocicleta pe banda (care este vehicul in toata legea, inmatriculat cu taxe platite, etc etc) sa nu te miri iar daca te trezesti cu oglinda lipsa sau portiera infundata cu bocancul :)


Fac eu cum fac si doar pe dos sunt inteles  =))

Motociclistii practica aceasta chestie cu propriul indesat intre masini si nu masinile ii indeasa pe ei ;) Unde vazusi tu in viata ta de conducator auto ca unul cu masina ar fi inghesuit o motocicleta?!? E o chestie care se intampal o data la un milion.
Ca un motociclist sa se intromisioneze pe langa o masina fara sa depaseasca marcajele, ESTE LEGAL (nu tip, doar accentuez). Este legal dar fff riscant si probabil doar instinctul meu de conservar m-a facut ca niciodata in calitate de "caprar" in trafic sa nu fac asa ceva si cred ca e o mare greseala la lege.
Nu scrie nicaieri ca un automobilist sau un pasager oprit la semafor nu are voie sa deschida o usa. Da, sa se asigure inainte dar zi-i asta unui pasager care vrea sa deschida usa sa vomite sau eu stiu ce altceva... Cam cum o pateste motociclistul care vine din spate si depaseste?

Cu biciclistii e alta istorie si putem face chiar un topic dedicat. E foarte interesant ce chestii fac majoritatea biciclistilor si cum putem anticipa urmatoarea lor actiune in trafic ;)
Despre carutasi, tractoristi, asemenea.

Cum spuneam, nu stiu de ce sunt vazut doar negru, rau, agresiv, cand eu, dimpotriva, sunt "pamblicar", panacotar, imi place sa ma simt bine si sa ma amuz si devin acru doar cand sunt tratat cu acreala :))
Nu inteleg de ce e asa de incarcata atmosfera aici pe forum si nu suntem putin mai degajati, relaxati, etc.
Randurile de mai sus se adreseaza tuturor, nu cuiva in mod special. Si cine nu vrea sa le citeasca, sa nu le citeasca  =))

Eu am condus cam orice pe lumea asta, pana si macarale si alte utilaje. Nu am mers in viata mea cu caruta dar o s-o fac  :-)) De ce? Tocmai ca sa inteleg cam care e treaba cand conduci un asemenea vehicul.
Probabil experimentand ce inseamna un TIR, un ditai autocarul, utilaje, bicla, moto, atv... i-am inteles pe cei ce conduc asa ceva si din 1990 de cand am permis in mod oficial, nu am facut niciun accident pana in prezent dar am evitat muuuulte anticipand ciumpalacii respectivi... si am peste milionul de km condusi.
Bine, niciodata sa nu spui niciodata...


Ce zice @shpeedy cu reteaua de transport, mersul pe jos sau pe doua roti... e super tare si la altii exista dintotdeauna dar romanul s-a nascut fudul, nu ai sa-l vezi mergand cu asa ceva.
Ganditi-va doar la faptul ca multi au salariul lunar cat doua plinuri de combustibil la masina proprie. Cu toate astea, fudulia e fudulie si nu renunta nici in ruptul capului la masina preferand sa sacrifice altele.
 

Offline Laurentiu

Re: Cercetare psihologica - Comportamentul agresiv la volan
« Răspuns #32 : 08.Apr.2013, 02:23:20 p.m. »
...infrastructura existenta nu ne-ar fi de ajuns ???
"Infrastructura" ca artera de circulatie sau in tot ansamblul ei cu gauri mai mici sau mai mari, mai apropiate sau mai departate, cu capace de canalizari lipsa, cu ingustari din cauza unor lucrari in cadrul carosabilului nesemnalizate etc ?
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline shpeedy

Re: Cercetare psihologica - Comportamentul agresiv la volan
« Răspuns #33 : 08.Apr.2013, 02:28:52 p.m. »
"Infrastructura" ca drum, nu ca drum+mijloace de transport...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Laurentiu

Re: Cercetare psihologica - Comportamentul agresiv la volan
« Răspuns #34 : 08.Apr.2013, 02:37:00 p.m. »
"Infrastructura" ca drum.......
Mai intreb inca odata ..... "cu tot cu gauri" ? N-am pomenit nimic in intrebare de "mijloacele de transport.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline shpeedy

Re: Cercetare psihologica - Comportamentul agresiv la volan
« Răspuns #35 : 08.Apr.2013, 02:41:49 p.m. »
Nu vad ce relevanta are calitatea drumului... Daca renunti la masina in favoarea autobuzului, te "hurduca" la fel, doar ca e mai ieftin la buzunar...  ;)
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline VAXXi

Re: Cercetare psihologica - Comportamentul agresiv la volan
« Răspuns #36 : 08.Apr.2013, 02:56:43 p.m. »
Laurentiu, infrastructura este vinovata, dar nu poate fi exclusiv blamata. Asa cum Mircea Badea urla si spumega la TV ca "vai ce groaznic e in tara asta, faci 500 km in 10 ore" ... place multora, sa injure. Nici mie nu imi convine, dar diferenta in atitudine este ca:

- vad situatia: drumuri de cacat, aglomerate, proaste
- vad ce pot face EU, fara sa ma bazez pe altii: de asfaltat nu pot, asa ca in cazul de fata plec mai devreme, imi planific calatoria in etape, asta e
- merg cu planul facut si nu ma crizez ca intarzii, nu tre' sa fortez aiurea in depasiri ca sa-mi rup gatul ... si dupa aia sa dau vina pe infrastructura.

Am condus si in tari cu infrastructura la fel de proasta ca a Romaniei (p-alocuri) si factorul uman facea diferenta: se lasau sa intre in rand, nu se injurau cu dintii scrasnind, etc. Desi culmea, erau tari mai sarace decat Romania, dar asta e o teorie de-a mea personala - tarile sarace au oameni mult mai primitori si de treaba.

Kingy: am vazut motociclist inghesuit cu masina in viata mea de conducator moto :) e mai comod sa mergi normal pe banda (ca turismul) decat sa risti sa te inghesuie vreun bizon. Recuperezi suficient din mersul printre benzi la semafor, ca-l prinzi doar o data in loc de 2-3-4 ori. In mers tre' sa fii dus cu capul sa te bagi printre masini.
Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995
 

Offline Laurentiu

Re: Cercetare psihologica - Comportamentul agresiv la volan
« Răspuns #37 : 08.Apr.2013, 02:57:56 p.m. »
Daca renunti la masina in favoarea autobuzului, te "hurduca" la fel, doar ca e mai ieftin la buzunar...  ;)
Esti off topic. Aici se discuta "comportamentul la volan" si nu ca "pasager".

Drum bun cu caruta ca e mult mai ieftin la buzunar si mai ecologic !  :D

Laurentiu, infrastructura este vinovata, dar nu poate fi exclusiv blamata.
Pai nici n-am facut asta. Am pus gropile pe primul plan si am argumentat de ce dupa care educatia pe planul doi. Asa vad eu lucrurile.
« Ultima Modificare: 08.Apr.2013, 03:03:40 p.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline hugbear

Re: Cercetare psihologica - Comportamentul agresiv la volan
« Răspuns #38 : 08.Apr.2013, 07:21:13 p.m. »
nu am vazut in primul test intrebari legate de semnalizarea schimbarii directiei de mers.
Nu cred ca are legatura cu testul. Nesemnalizarea poate fi o omisiune si nu un factor de "nervozitate" ca frinarea brusca fara vreun motiv  in fata altei masini, ca "luarea fetei", ca si "crosetarea" tuturor masinilor aflate in fata pt a ajunge capul coloanei etc.
Are o legatura mai mare decat crezi. Faceam referinta la cei care refuza cu obstinatie s-o faca (da, exista, cunosc personal) sau considera ca "e sub demnitatea mea" / "io ma duc unde vrea muschiu' meu si nu tre' sa dau socoteala la nimeni" / "ii tin pe fraieri vigilenti" sau pur si simplu sunt prea imbecili sa poata executa doua manevre simultan. In general atitudinea asta releva o preocupare minima (sau deloc) fata de nevoile colegilor din trafic iar de aici pana la agresivitate (manifestata sau provocata) e doar un pas.
Nu-mi dau seama de ce "omisiunea" semnalizarii depasirii/schimbarii directiei de mers e acceptabila. In aceeasi logica, de ce n-ar fi acceptabila "omisiunea" acordarii de prioritate? Sau "omisiunea" opririi la semnalul agentului? Sau la bariera?

Regulile n-au fost inventate "de-al naibii" ci pentru a oferi predictibilitatea necesara sentimentului de siguranta.
« Ultima Modificare: 08.Apr.2013, 07:22:51 p.m. de hugbear »
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline Laurentiu

Re: Cercetare psihologica - Comportamentul agresiv la volan
« Răspuns #39 : 08.Apr.2013, 07:51:32 p.m. »
Faceam referinta la cei care refuza cu obstinatie s-o faca...
Parca n-as vorbi (scrie) romaneste. Am spus de OMISIUNE sau de nefunctionarea semnalizarii si nu de a face lucrul acesta cu "obstinatie". Daca faci un lucru rau cu buna stiinta, acesta intra sub incidenta EDUCATIEI. Si am mai spus, ce-i drept nu in mesajul destinat tie dar vad ca trebuie sa reiau pt fiecare in parte:
Citat
Fiecare om e supus greselii dar sa nu faci o obisnuinta din asta.

Pt regulile de circulatie incalcate se plateste. Oricind, in momentul conducerii, pt o fractiune de secunda poti fi orbit de o raza de soare reflectata de vreu geam sau atentia iti poate fi distrasa de un copil ce alearga pe margine trotuarului, de o minge ce se rostogoleste spre tine, de un ciine fugarit ce cauta sa scape fugind spre masina ta (privirea periferica isi face datoria) iar cel din fata sau din lateral frineaza. Impactul e ca si produs in situatia asta. Poti numi asta o obisnuinta sau un motiv de a-i lua viata omului ? NU. E o greseala pusa pe seama neatentiei. Daca te simti stresat sau nervos ori preocupat de alte probleme, cel mai indicat e sa lasi pe altul la volan ori sa apelezi la mijloacele de transport in comun.

  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!