Autor Subiect: Cercetare psihologica - Comportamentul agresiv la volan  (Citit de 10392 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline shpeedy

Re: Cercetare psihologica - Comportamentul agresiv la volan
« Răspuns #20 : 08.Apr.2013, 09:34:06 a.m. »
Nu cred ca are legatura cu testul. Nesemnalizarea poate fi o omisiune si nu un factor de "nervozitate" ca frinarea brusca fara vreun motiv  in fata altei masini, ca "luarea fetei", ca si "crosetarea" tuturor masinilor aflate in fata pt a ajunge capul coloanei etc.

Daca e sa mergem pe acest rationament, si cele mentionate de tine pot fi considerate o omisiune ... a bunului simt...

Nesemnalizarea o consider la fel de grava ca si cele enuntate; sunt momente in care - atunci cand am ocazia - pur si simplu nu-l las pe respectivul sa se bage pana nu baga si semnal ... o fi bine, o fi rau ? >:)
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Laurentiu

Re: Cercetare psihologica - Comportamentul agresiv la volan
« Răspuns #21 : 08.Apr.2013, 10:25:52 a.m. »
nu-l las pe respectivul sa se bage pana nu baga si semnal ... o fi bine, o fi rau ? >:)
E o "agresiune la volan"  ;)  si e mai periculoasa decit o omisiune in semnalizare. De unde stii ca nu-i functioneaza semnalizarea pe partea respectva (bec sau siguranta arsa) ?
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline shpeedy

Re: Cercetare psihologica - Comportamentul agresiv la volan
« Răspuns #22 : 08.Apr.2013, 10:32:08 a.m. »
De unde stii ca nu-i functioneaza semnalizarea pe partea respectva (bec sau siguranta arsa) ?

In 95% dintre cazuri sunt "convins" ca asta-i cauza...  ;)
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Laurentiu

Re: Cercetare psihologica - Comportamentul agresiv la volan
« Răspuns #23 : 08.Apr.2013, 10:52:47 a.m. »
In 95% dintre cazuri sunt "convins" ca asta-i cauza...  ;)
E in functie de cantitatea de adrenalina cu care e dotat fiecare si de stilul de conducere preventiva.  :D
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline miocrl

Re: Cercetare psihologica - Comportamentul agresiv la volan
« Răspuns #24 : 08.Apr.2013, 11:06:06 a.m. »
oricat as vrea sa nu fiu agresiv la volan .. nu reusesc. azi dimi semaforul era verde, pe banda din dreapta o bicicleta.. deci banda ocupata, pe banda din stanga o masina ce mergea in paralel cu bicicleta..  s-a dus tot calmul meu pe ziua de azi. s-a dus.. s-a dus >:)
bineinteles ca bicicleta a trecut si pe rosu.. eu am mai stat o tura

Offline Laurentiu

Re: Cercetare psihologica - Comportamentul agresiv la volan
« Răspuns #25 : 08.Apr.2013, 11:48:10 a.m. »
pe banda din dreapta o bicicleta.. pe banda din stanga o masina ...
Si pe banda de mijloc (centrala) pe care erai tu, ce se intimpla  :-/ ;-)
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Kingy

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 344
Re: Cercetare psihologica - Comportamentul agresiv la volan
« Răspuns #26 : 08.Apr.2013, 12:13:16 p.m. »
Pai el era in spatele lor si erau doar doua benzi.
Daca putea trece pe banda 1 pe langa biciclist in deplina siguranta si nu incalca linia dintre cele doua benzi nu se considera triplare, depasire sau altceva. Adica e legal. Ca la motociclisti  =))

Apropos de omisiunile amintite si de @hugbear si ceilalalti. De obicei astea sunt principalele cauze care determina inceputul nervozarii la (v)golan.
 

Offline VAXXi

Re: Cercetare psihologica - Comportamentul agresiv la volan
« Răspuns #27 : 08.Apr.2013, 12:33:28 p.m. »
Pai el era in spatele lor si erau doar doua benzi.
Daca putea trece pe banda 1 pe langa biciclist in deplina siguranta si nu incalca linia dintre cele doua benzi nu se considera triplare, depasire sau altceva. Adica e legal. Ca la motociclisti  =))

Apropos de omisiunile amintite si de @hugbear si ceilalalti. De obicei astea sunt principalele cauze care determina inceputul nervozarii la (v)golan.

Sfaturi cu inghesuit biciclisti pe banda n-o sa mai dai dupa ce te trezesti cu unul pe capota ca s-a trezit el sa schimbe brusc banda (faza vazuta live, foarte neplacuta). N-am nimic cu biciclistii, am, imi place, dar bicicleta n-are ce cauta pe carosabil; e prea riscant pentru ambele parti.

Iar cand iti mai arde de inghesuit motocicleta pe banda (care este vehicul in toata legea, inmatriculat cu taxe platite, etc etc) sa nu te miri iar daca te trezesti cu oglinda lipsa sau portiera infundata cu bocancul :)

Despre comportamentul agresiv la volan ... e bine ca se studiaza, da' probabil concluzia se poate rezuma in cateva cuvinte; infrastructura depasita care nu poate asigura debitul necesar, soferi frustrati (din X motive, nu neaparat legate de trafic) care dau dovada de o minima toleranta care este necesara in contextul primului motiv, si aceiasi soferi suficient de fricosi incat nu se incumeta sa taxeze pe loc marlaniile din trafic (gen depasit coloana la semafor cand mereu se gaseste un fraier care sa-i lase sa se bage). Evident, ultimul punct n-ar trebui sa fie treaba soferului (ca politia ar trebui sa-l taxeze p-ala, nu participantul la trafic) ... dar politie efectiva in trafic nu mai exista, asa ca nu rezolvam decat acumularea de frustrari suplimentare la punctul 2 (ie-te-l p-ala cum s-a bagat si n-a patit nimic, ce fraier sunt, maine fac si eu la fel etc).
Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995
 

Offline miocrl

Re: Cercetare psihologica - Comportamentul agresiv la volan
« Răspuns #28 : 08.Apr.2013, 12:38:12 p.m. »
oricat as vrea sa nu fiu agresiv la volan .. nu reusesc. azi dimi semaforul era verde, pe banda din dreapta o bicicleta.. deci banda ocupata, pe banda din stanga o masina ce mergea in paralel cu bicicleta..  s-a dus tot calmul meu pe ziua de azi. s-a dus.. s-a dus >:)
bineinteles ca bicicleta a trecut si pe rosu.. eu am mai stat o tura

erau doar 2 benzi.
si as putea sa inteleg si soferul/soferita care mergea cu 30 la ora.. poate era bolnav/a.. nu putea mai mult.. ceea ce inseamna ca frustrarea exista in mine si da pe din afara nu?

Offline Laurentiu

Re: Cercetare psihologica - Comportamentul agresiv la volan
« Răspuns #29 : 08.Apr.2013, 01:02:52 p.m. »
infrastructura depasita care nu poate asigura debitul necesar ... si aceiasi soferi suficient de fricosi incat nu se incumeta sa taxeze pe loc marlaniile din trafic ...
Eu cred ca "infrastructura" e principala cauza de stres si producere de nervozitate in trafic. Un sofer care circula pe o sosea cu gropi, cu linii de tramvai iesite sau ingropate in asfalt, cu treceri de pietoni pozitionate mult prea aoroape de intersectie, nu mai stie la ce sa fie atent. A doua cauza este educatia participantilor la trafic si nu frica. Nu ai ce face cu pietonii care merg ca berbecii si coboara pe trecere cind tu esti deja pe ea ori cind pe trotuar ii vezi grabindu-se iar pe zebra abia se tiriie. Numai un ticnit se opreste in trafic sa se ia la bataie cu ala din fata ca nu s-a asigurat sau nu a semnalizat. Fiecare om e supus greselii dar sa nu faci o obisnuinta din asta.

Ce te faci cind lasi distanta respectabila fata de cel din fata ta iar unul cu obrazul gros cit opinca iti "ia fata" si se baga in fundul aluia si in fata ta ? Dupa mine asta e cea mai enervanta treaba facuta cu buna stiinta mai ales cind terenul e alunecos. In rest, conducerea preventiva trebuie sa primeze; sa anticipezi mereu ce ar putea face cel din fata ta si sa previi un eventual accident.

http://www.realitatea.net/protest-inedit-oferii-revolta-i-de-gropile-din-asfalt-ies-in-strada_1154138.html
« Ultima Modificare: 08.Apr.2013, 01:16:52 p.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!