Autor Subiect: Placute de frana uzate ?  (Citit de 13204 ori)

0 Membri şi 6 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline NicNic

Re: Placute de frana uzate ?
« Răspuns #50 : 22.Iun.2014, 02:04:41 p.m. »
Sistemul de franare cu tambur si saboti are mecanism de autoreglare a jocului. Aceasta implica existenta unui palier de valori in care va evolua jocul respectiv.
La sistemul de franare cu disc si placute, jocul nu ar trebui sa existe. Practic, aici placutele se departeaza fiind impimse de "bataia"  axiala a discului de frana. Constructiv, discul de frana trebuie sa aibe aceasta bataie radiala!
In concluzie, o nefunctionare a sistemul de autoreglare va conduce la aparitia unui joc mai mare intre saboti si tambur. Acest joc, transpus intr-o cursa suplimentara ce trebuie efectuata de pistonul cilindrului de franare, va solicita o cantitate mai mare de lichid de frana care sa intre in cilindru. Aceasta cantitate suplimentara va fi furnizata de pompa de frana, care va avea o cursa mai lunga, pana va ajunge sa pompeze (impinga) si volumul de lichid de frana care sa umple golul dat de cursa suplimentara din cilindru.

Stiind cele de mai sus, va trebui ca soferii care observa o cursa mai lunga la pedala de frana, sa incerec sa faca o diferenta intre o cursa in gol si una elastica.
Cea in gol poate fi cauzata de jocul de la saboti (uzura sabot coroborata cu nefunctionare necorespunzatoare a mecanismului de autoreglare).
Iar o cursa elastica poate fi data de o functionare necorespunzatoare a pompei de frana (supapele din pompa, de obicei) sau o elasticitate a mediului de transmitere a presiunii (lichid de frana cu impuritati, cu aer)

Totusi, fiind in discutie functionarea unor sisteme de siguranta esentiale pentru masina, recomand ca aceasta diagnosticare sa fie facuta de cei cu experienta, din service-uri. Eu unul asa procedez.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: Placute de frana uzate ?
« Răspuns #51 : 22.Iun.2014, 05:04:04 p.m. »
Scriu de pe telefon, scuze pt greseli.
In 2 situatii limita, respectiv urcare pe drum forestier abrupt pana a murit motorul, actionat frana de serviciu dar masina a plecat cu spatele spre hau desi bagasem in podea pedalele de ambreiaj si frana, am avut prezenta de spirit sa trag si frana de mana- doar asa masina s-a oprit. Concluzia mea dupa ce mi-am revenit a fost ca la actionarea franei de serviciu aceasta nu este eficienta pe puntea spate, fapt greu de determinat in utilizarea normala, eventul la ITP ori verificarea franelor pe stand.
Asa ca am mers la service unde mecanicul a reglat sabotii intrucat mecanismul de autoreglare nu e eficient.
Intrucat masina in cauza este SX4, am cutezat sa-i ofer colegului o explicatie, bazata pe o experienta practica cu acest tip de autoturism.
Remarc ca la niciuna din reviziile din perioada de garantie nu au fost demontati tamburii pentru curatarea prafului de ferodo si o verificare a acestora ci doar s-a pulverizat un pic de spray si s-au montat rotile la loc.
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 

Offline Daniel42

Re: Placute de frana uzate ?
« Răspuns #52 : 22.Iun.2014, 10:06:41 p.m. »
Nu , discurile nu sunt schimbate . Informatiile furnizate de colegi sunt intradevar interesante . Sincer eu nu stiam de mecanismul de autoreglare la saboti . Apoi va spun ca pedala de frina s-a mai ridicat putin dar tot are un joc la apasare . Adica acum este undeva la trei sferturi .  La cumpararea masinii pedala era tare cind puneai piciorul pe ea  , acum nu . O sa verific luna viitoare si sabotii la un service cum ati precizat voi .  :)
  • Suzuki SX 4 1.5 GLX Silky Silver
 

Offline Laurentiu

Re: Placute de frana uzate ?
« Răspuns #53 : 23.Iun.2014, 10:10:31 a.m. »
o nefunctionare a sistemul de autoreglare va conduce la aparitia unui joc mai mare intre saboti si tambur. Acest joc, transpus intr-o cursa suplimentara ce trebuie efectuata de pistonul cilindrului de franare, va solicita o cantitate mai mare de lichid de frana care sa intre in cilindru. Aceasta cantitate suplimentara va fi furnizata de pompa de frana, care va avea o cursa mai lunga, pana va ajunge sa pompeze (impinga) si volumul de lichid de frana care sa umple golul dat de cursa suplimentara din cilindru.
Marirea cursei pedalei de frina nu este data decit de aparitia aerului pe instalatia de frinare. Acesta isi va face aparitia, cind NU exista pierderi pe instalatie doar cind nivelul lichidului din rezervor coboara sub limita minima si cind masina este inclinata iar lichidul nu completeaza diferenta de spatiu gol. Pina in acest moment, pedala ar trebui sa aibe aceeasi cursa cind mecanismul functioneaza corect.


In 2 situatii limita, respectiv urcare pe drum forestier abrupt pana a murit motorul, actionat frana de serviciu dar masina a plecat cu spatele spre hau desi bagasem in podea pedalele de ambreiaj si frana, am avut prezenta de spirit sa trag si frana de mana- doar asa masina s-a oprit.
Murind motorul, servofrina nu mai are eficienta oricit ai apasa pedala de frina (frina hidraulica); apasarea SI pedalei de ambreaj in acelasi timp, e o greseala destul de mare deoarece masina in momentul frinarii NU mai poate fi tinuta si in compresia din cilindrii motorului (decuplarea transmisiei de motor). Deasemenea, frina de ajutor (frina mina, frina mecanica actionata de cabluri), nu va realiza niciodata o frinare eficienta in faza in care masina se deplaseaza. Frina de ajutor are doar menirea sa tina infrinata masina cit timp aceasta se afla oprita si nu in deplasare. La securitatea punerii in miscare, pe linga frina de ajutor mai actioneaza si compresia din cilindrii motorului in momentul cind maneta de viteze este introdusa in una dintre trepte (tr. 1 sau mers inapoi).
In alta ordine de idei, niciodata in instalatia de frinare a unei masini, nu se va realiza o frinare mai puternica pe puntea spate fatza de puntea fatza.

acum este undeva la trei sferturi .
Daca este la 3/4 de la podea sau la 1/4 din pozitia de stare libera este OK. Sfertul acela liber nu este altceva decit "indicatorul" ca instalatia NU este in presiune astfel incit sa faca masina sa ruleze infrinata.
« Ultima Modificare: 23.Iun.2014, 10:15:26 a.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Daniel42

Re: Placute de frana uzate ?
« Răspuns #54 : 24.Iun.2014, 05:25:08 p.m. »
Ca intotdeauna bine documentat , domnul Laurentiu . Multumiri pentru informatii .  :)
  • Suzuki SX 4 1.5 GLX Silky Silver
 

Offline sanie

Re: Placute de frana uzate ?
« Răspuns #55 : 11.Oct.2017, 07:31:56 p.m. »
Scriu aici ca sa nu mai deschid un topic nou...

Domnii mei, ma omoara ritmul in care papa masina asta placute de frana si discuri pe fata.
Am un 80 si ceva mii km, 3 ani si cateva luni. Masina e luata de noua, reviziile facute la timp doar in reprezentanta la Autonet. Din kilometrii astia, peste jumatate sunt facuti inafara orasului, dar utilizarea preponderenta e in traficul minunat din satul cu ministri. Nu merg ca o baba, da nici ca un pilot de curse.
Am schimbat deja 2 seturi de discuri pe fata si 6 de placute... naibii, pana si la motocicleta ma tin aproape dublu, iar in aia dau ca in hotii de cai.
Pe spate... doar 2 seturi de placute... decent.

Deja incep sa imi pun serios intrebarea daca nu cumva e ceva necurat la mijloc.
Rog cei care au un regim de exploatare asemanator sa imi zic cum e situatia la ei.
  • mobi
nu dați banii pe prostii
faceți creastă la copii
 

Offline yeti

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1520
  • Thanked: 551 times
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti, Sector 3
Re: Placute de frana uzate ?
« Răspuns #56 : 11.Oct.2017, 07:48:05 p.m. »
Doua seturi de discuri in 80000km nu e chiar exagerat. Sase seturi de placute, poate fi putin cam mult.
Dar mai da-ne o informatie: discurile si placutele le-ai schimbat cand erau cu adevarat uzate, sau cand ti-a recomandat Autonetu'?
  • Opel Mokka Cosmo 1.4 benzina turbo 140CP 6MT 4x4 Red Velvet BFGoodrich G-grip allseason2 (fost Suzuki Vitara Cool 1.6 benzina 120CP 2WD 5MT Superior White Michelin CrossClimate)
Vitara 
Mokka
 
The following users thanked this post: sanie

Offline sanie

Re: Placute de frana uzate ?
« Răspuns #57 : 11.Oct.2017, 10:09:21 p.m. »
In principiu le-am cam schimbat la recomandarea celor din service, da cu semne de uzura detectabile: scartait aiurea, harsait, martor ABS, etc.

Ce mi se pare mie ciudat este ca stiu ca in ultima vreme placutele au compozitie mai dura, deci ar trebui sa tina mai mult (bineinteles, in detrimentul discurilor). Dar la mine se duc si unele si altele de zici ca a dat iama in ele o haita de soareci mutanti.
  • mobi
nu dați banii pe prostii
faceți creastă la copii
 

Offline BrSx4

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1596
  • Thanked: 245 times
  • Gen: Bărbat
  • Munca nu a omorat niciodata pe nimeni
    • Braila
Re: Placute de frana uzate ?
« Răspuns #58 : 11.Oct.2017, 11:20:46 p.m. »
Eu am 170.000 km si inca nu am schimbat discurile dar cam tipă dupa mine sa le schimb, placutele le-am schimbat cam din 30.000 in 30, ultimele care le-am schimbat chiar astazi au tinut 40.000 km(brembo), am montat ABE
  • SX4 1.5 glx, New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
SX4 1.5 glx gri metal
New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
Diferența dintre inteligență și prostie este că inteligența are limite
 
The following users thanked this post: sanie

Offline cristidav

Re: Placute de frana uzate ?
« Răspuns #59 : 11.Oct.2017, 11:28:00 p.m. »
Eu am mers 50.000 cu primul set de placute, acum sunt la 58000 si al doilea. La revizia din mai, 48.000 km, mecanicul mi-a zis ca discurile nu prezinta nici cel mai mic defect. E drept, stau in Oradea si nu am un mers prea sportiv. Ba mai mult, lucrez acasa, iar masina o folosesc doar de plimbat (vorba vine...) :)
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 
The following users thanked this post: sanie