Care ar fi diferenta dpdv al comportamentului viitor al masinii? Va rog sa-mi sugerati intrebarile pe care sa le pun?
Orice service care se respecta, are in dotare si o "masa geometrica" (mecanica sau electronica) pentru alinierea sasiurilor avariate. Pentru "mesele mecanice" trebuie sa se cunoasca punctele de masurare si valorile distantelor initiale dintre ele; pentru "mesele electronice", acestea trebuie sa aibe in memoria computerului programul cu punctele si valorile ce trebuiesc masurate in functie de tipul autoturismului. Cu ajutorul acestor mese, sasiele sint trase de prese hidraulice si aduse la valorile initiale diminuand diferentele dintre masuratori.
Dupa o astfel de reparatie, utilizatorul sau proprietarul masinii, poate verifica daca totul s-a facut corect astfel:
- pe drum drept si orizontal, la orice viteza masina nu trebuie sa traga nici stanga si nici dreapta la lasarea volanului liber; conditii obligatorii: unghiuri roti corect reglate; nici o roata sa nu fie infranata; aceeasi presiune in pneuri;
- la trecerea printr-o balta, urmele lasate pe asfalt uscat in linie dreapta de cauciucuri atit pe dreapta cat si pe stanga trebuie sa lase aceeasi distanta intre urmele rotilor fata si cela din spate (ecartamentul puntii spate este diferit de ecartamentul puntii fata si din aceasta cauza niciodata roata spate nu va calca pe urma rotii fata); conditii: acelasi tip de anvelope macar pe fiecare punte in parte; presiune egala in anvelope; unghiuri roti corect reglate;
- la urmarirea din spate a masinii "avariate" sa nu existe diferenta in plan longitudinal intre botul si coada masinii (axa de inaintare a masinii sa fie paralela cu axa drumului).
Cat privesc piesele pentru efectuarea unei comenzi complete, daca ar fi dupa mine as demonta absolut tot ce este stricat si as face o lista completa de achizitionare si nicidecum o lista facuta la prima vedere si fara demontare asa cum fac asiguratorii. Pot exista si piese ascunse vederii ce pot fi reparate ori inlocuite. Cu toate piesele achizitionate inclusiv capota, pana la nivelul motorului, montare nu trebuie sa dureze mai mult de 2 maxim 3 zile cu masuratorile de rigoare.