Autor Subiect: Numai de surprize am parte... Disc ambreiaj ?  (Citit de 8525 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Daniel42

Re: Numai de surprize am parte... Disc ambreiaj ?
« Răspuns #30 : 01.Ian.2014, 12:43:03 p.m. »
Eu unul cu semafoarele nu schimb deloc in treapta mica pina sa ajung acolo . Apreciez din timp ca doar vezi in fata ce urmeaza sa vina si cind ajung in zona apropiata scot de tot din viteza si in virtutea inertiei masina ajunge destul de bine in rindul coloanei , unde pun si eu usor frina si opresc . Eu nu fac nici frine de motor nici alte ciudatenii . Unii poate spun ca uzez mai mult placutele . Nu conteaza , sunt mai ieftine cu mult decit ambreiajul sau motorul .  ;) Sincer nici in pante nu ma omor cu schimbatul in trepte inferioare , o las libera apoi calc usor frina , apoi merg in continuare si tot asa . Nu renunt la ambreiajul meu pentru niste placute de frina pe care le arunc la gunoi si pun altele . Daca chiar vad ca prinde viteza la vale excesiv atunci fac si eu o schimbare in treapta mica dar , cind merge usor o scot din nou din viteza . :)
« Ultima Modificare: 01.Ian.2014, 12:49:12 p.m. de Daniel42 »
  • Suzuki SX 4 1.5 GLX Silky Silver
 

Offline sx4 sedan 2009

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 269
  • Gen: Bărbat
Re: Numai de surprize am parte... Disc ambreiaj ?
« Răspuns #31 : 01.Ian.2014, 02:25:41 p.m. »
Un an nou fericit tuturor Suzukistilor...
Legat de acest subiect eu nu vad legatura intre frana de motor si uzura prematura a ambreiajului. :pardon:
 
 
 

Offline cristidav

Re: Numai de surprize am parte... Disc ambreiaj ?
« Răspuns #32 : 01.Ian.2014, 03:00:46 p.m. »
Legatura consta in schimbarea dintr-o treapta in alta inferioara. Dar evident, mai bine schimbi placute decat kituri de ambreiaj :D
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline ASZ

Re: Numai de surprize am parte... Disc ambreiaj ?
« Răspuns #33 : 06.Ian.2014, 12:28:51 p.m. »
Mai sa fie ... acum chiar m-ati pus pe ganduri. Folosesc extrem de des frana de motor, ca ... asa am fost invatat (inclusiv pt. oprirea la semafor), iar acum aflu de la voi ca aceasta metoda devine extrem de costisitoare prin  prisma uzurii kit-ului de ambreiaj.
Va trebui sa reinvat sa folosesc frana de serviciu (mergeam si cate 160 km fara sa folosesc frana ... anticipand traficul) daca e asa ... pt. ca intr-adevar placutele sunt mai ieftine decat kit-ul de ambreiaj. :(

Offline Laurentiu

Re: Numai de surprize am parte... Disc ambreiaj ?
« Răspuns #34 : 06.Ian.2014, 01:14:40 p.m. »
acum chiar m-ati pus pe ganduri. Folosesc extrem de des frana de motor, ca ... asa am fost invatat (inclusiv pt. oprirea la semafor), iar acum aflu de la voi ca aceasta metoda devine extrem de costisitoare prin  prisma uzurii kit-ului de ambreiaj.
Mergi asa cum ai invatat. Instructorul te-a invatat bine. Kit-ul de ambreaj nu se deterioreaza datorita frinei de motor decit daca se va brusca manevra de cuplare-decuplare producindu-se smuncituri.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline BXXENL

Re: Numai de surprize am parte... Disc ambreiaj ?
« Răspuns #35 : 06.Ian.2014, 02:12:46 p.m. »
Pai ca sa nu smucesti, sa nu dea in nas masina dar nici sa nu accelerezi, cum faci? Trebuie sa patinezi mult ambreiajul, ca sa nu dea in nas masina, sau sa accelerezi ca sa il sustii in primele momente, dar se cam duce conceptul de frana de motor si pierzi si timp vital. Eu nu ma obosesc sa retrogradez pt a incetini, mi se pare suficient sa ridic piciorul de pe acceleratie si sa ma ajut cu frana de picior pana cand ajunge motorul sub 1700-1800 (mai mult chiar daca e rece), moment in care calc si ambreiajul si scot pe liber, oprind exlculsiv cu frana, ferm dar pe ultimii centimetrii ridic aproape de tot piciorul a.i. sa se opreasca lin, nu sa dea in nas.

Economisesti benzina un pic, placute un pic, menajezi si ambreiajul iar cursa e lina, pasagerii nu resimt nici un soc si nici ceilalti participanti din trafic nu sunt surprinsi de incetinirea brusca fara aprinderea stopurilor, cum imi imaginez ca ar trebui daca as retrograda pt a incetinii.

Daca doar retrogradezi o treapta si folosesti si acceleratia pt a sustine motorul atunci cand recuplezi ambreiajul pt ca masina sa nu dea in nas, exercitiul e inutil, incetinirea nu e asa mare incat sa fie cu adevarat utila, economia la placute si benzina e infima sau chiar mai mare, si dezavantajele pe mine ma descurajeaza.

Evident, parerea mea si stilul meu de condus, poate altora li se potriveste retrogradatul pt ca mentin un regim de turatii mai ridicat pe parcursul deplasarii. Daca esti in treapta 3 si ai 4500 rpm si vezi ca in fata incetineste lumea si ii dai a 2-a..posibil sa aibe sens. Dar cine merge turat nu cred ca incearca sa faca economie la ceva, daramite placute.

In rest si eu evit pe cat posibil franarea inutila, anticipand traficul.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline Laurentiu

Re: Numai de surprize am parte... Disc ambreiaj ?
« Răspuns #36 : 06.Ian.2014, 03:19:20 p.m. »
Pai ca sa nu smucesti, sa nu dea in nas masina dar nici sa nu accelerezi, cum faci?
Simplu : piscind frina si aducind motorul in turatia optima iar ambreajul nu-l voi elibera niciodata brusc.

O viata sau mai multe valoreaza cu mult mai mult fata si de un schimb de kit de ambreaj cu tot cu manopera.  ;)
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Laurentiu

Re: Numai de surprize am parte... Disc ambreiaj ?
« Răspuns #37 : 06.Ian.2014, 05:01:25 p.m. »
Trebuie sa patinezi mult ambreiajul, ca sa nu dea in nas masina, sau sa accelerezi ca sa il sustii in primele momente ... Eu nu ma obosesc sa retrogradez pt a incetini, mi se pare suficient sa ridic piciorul de pe acceleratie si sa ma ajut cu frana de picior pana cand ajunge motorul sub 1700-1800 (mai mult chiar daca e rece), moment in care calc si ambreiajul si scot pe liber, oprind exlculsiv cu frana ... pasagerii nu resimt nici un soc ...
Asa cum se pot schimba vitezele de la mic la mare fara a brusca ambreajul (fara a produce smuncituri), tot asa se poate realiza si trecerea de la treptele de viteze superioare la cele inferioare. Schimbarile de viteze cu smuncituri sint caracteristice soferilor ce cara cartofi. Va face placere cind intr-un mijloc de transport in comun sinteti "repeziti" cind in fatza cind in spate ?

Scoaterea manetei de viteza in punctul mort reprezinta  o alta mare greseala facuta de unii soferi. Ce te faci cind ai o defectiune la frine (placute si saboti incinsi ori unsi cu ulei, vaselina sau lichid de frina) si tu esti inca in miscare ? Cit esti pe loc drept si te deplasezi cu viteza redusa, hai ca mai poti avea o scapare (prin taierea contactului si introducerea intr-o treapta de viteza - aici poti suprasolicita atit ambreajul cit si distributia) dar cind esti in coborirea unei pante iar levierul refuza sa intre intr-o treapta de viteza inferioara, cam slabe sperante sa scapi cu masina intreaga.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline BXXENL

Re: Numai de surprize am parte... Disc ambreiaj ?
« Răspuns #38 : 06.Ian.2014, 07:58:44 p.m. »
Ce-mi descrii tu suna a film de groaza de mana a doua. N-as circula cu o masina cu defectiuni la sistemul de franare sau cutia de viteze ori timoneria ei, si nici nu te poti baza exclusiv pe frana de motor pt a opri o masina. Asta cu tinutul masinii mereu in viteza mi se pare un pic de tehnica veche, de pe vremea masinilor care mai faceau surprize soferilor sa moara motorul sau sa te lase una alta.

Cunosc foarte bine punctul in care ambreiajul cupleaza pe ambele masini (pe smart e mult mai tare pedala si are alt punct in care musca) si pot sa cuplez fara sa-l patinez excesiv dar ca frana de motor sa fie suficienta pt a opri masina intr-o situatie reala de trafic atunci trebiuie sa sari 2 trepte macar, deci incetinirea va fi violenta dupa aprecierea mea fara sa patinezi prelungit sau sa accelerezi. Se poate cupla lin, dar nu prea mai e frana de motor, decat daca ai suficient timp pt o cuplare lina, si ridici turatia motorului inainte de recuplarea ambreiajului pt o tranzitie lina.

Nu din necunostinta nu folosesc tehnica.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline Nick666

Re: Numai de surprize am parte... Disc ambreiaj ?
« Răspuns #39 : 07.Ian.2014, 09:09:13 a.m. »
Daca-s in viteza X fac frana de motor doar in viteza respectiva , de ex daca-s in a4a la 60 kmh, las de acceleratie pana ajunge in frana de motor la 1000 rpm , scot din viteza si apas frana. Nici vorba de schimbat a3a, a2a ....
« Ultima Modificare: 07.Ian.2014, 09:11:48 a.m. de Nick666 »
1.5 GLX AC 2009