Autor Subiect: Incarcare acumulator: mobil (pe masina) vs. stationar (redresor)  (Citit de 27662 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Kingy

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 344
Re: Incarcare acumulator: mobil (pe masina) vs. stationar (redresor)
« Răspuns #60 : 05.Feb.2013, 01:35:45 p.m. »
BXXENL, asa am sa fac. O sa verific si cu o alta baterie. De masurat, masor cu voltmetrul. Tocmai de aia am vrut sa tin redresorul sub observatie sa vad cum functioneaza ca si programare.

sx4 sedan2009, el mai incarca si dupa incarcarea completa dar doar pentru intervale scurte de timp, atat cat sa mentina tensiunea in baterie in parametri optimi. Totusi, la mine, la bateria de care vorbesc, ziceam ca o tine in 14v, ceea ce mi se pare cam mult.
 

Offline hugbear

Re: Incarcare acumulator: mobil (pe masina) vs. stationar (redresor)
« Răspuns #61 : 05.Feb.2013, 09:52:24 p.m. »
Totusi, trebuia sa poata fi pus la modul manual sa faca desulfatare. Ca la CTEK.
Clar!
Pana una-alta, l-am facut sa "palpaie" si din LED-ul 8: i-am facut scurt intre borne in timpul pauzei dintre click-uri (cand, zic io, evalueaza starea acumulatorului), lucru care l-a adus pe la 8 volti si-a declansat modul descris in manual drept "incarcare in impulsuri". Dupa vreo 2 minute s-a mutat iar in starea din filmulet. Dac-am vazut asa, nici nu l-am mai bagat in seama. M-am hotarat sa-l las sa vad cand are de gand sa se opreasca. Daca tot se lauda ca-i inteligent, ma astept sa respecte axioma "cel mai destept cedeaza". Intr-un fel sau altul... (ca doar are garantie 3 ani, nu?)



P.S. Ca sa nu "mi-o iau" ca de ce invat lumea la prostii scurtcircuitand bornele unui acumulator de 17Ah, tre' sa fac remarca lamuritoare ca anterior am masurat curentul de scurt si s-a ridicat la astronomica valoare de 500mA (incet, pe parcursul a vreo 10 secunde, plecand de la 250mA; dupa alte 10 secunde s-a intors de unde a plecat). Abia apoi am "derulat procedura".  :inteligent:
« Ultima Modificare: 05.Feb.2013, 10:01:29 p.m. de hugbear »
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline Kingy

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 344
Re: Incarcare acumulator: mobil (pe masina) vs. stationar (redresor)
« Răspuns #62 : 05.Feb.2013, 10:21:45 p.m. »
Daca puneai un bec in serie cu redresorul? Ca sa scada voltajul sa-l pacalesti  :dknw:

Oricum, pentru 75 de ron, e ok.
Si ca idee, nu stiu daca chiar e ceva asa "magic" ce face si CTEK-ul cu privire la desulfatare.

Din experientele facute, desulfatarea in impulsuri poate ca e mai rapida decat o desulfatare facuta cu un redresor normal dar cu tensiune mai mare lasat timp indelungat, cateva zile chiar.
 

Offline sx4 sedan 2009

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 269
  • Gen: Bărbat
Re: Incarcare acumulator: mobil (pe masina) vs. stationar (redresor)
« Răspuns #63 : 05.Feb.2013, 10:37:21 p.m. »
Am scazut tensiunea acumulatorului la 8 volti si l-am lasat sa-si faca programul. Peste 10 minute se aprinde ledul ca e full.......... :-? :-t
 

Offline hugbear

Re: Incarcare acumulator: mobil (pe masina) vs. stationar (redresor)
« Răspuns #64 : 06.Feb.2013, 12:21:42 a.m. »
Daca puneai un bec in serie cu redresorul? Ca sa scada voltajul sa-l pacalesti  :dknw:
Daca-ti spun ca am vrut sa-i pun si n-am avut la indemana, iar "ideea" mi-a venit la nervi, ma crezi? :D

Habar n-am cat de magic e CTEK (ca n-am), fusesem de acord cu afirmatia ta (dedusa de mine ;)) ca o procedura ca desulfatarea, care e totusi destul de empirica si depinde de o caruta de variabile, e dificil de automatizat si ar fi trebuit sa se desfasoare sub control manual.

sx4_sedan_2009: Lasa-l deconectat pana maine seara si masoara-i tensiunea. Pe urma masoara curentul pe care-l da printr-un bec de far si cat timp dureaza pana ajunge in jurul tensiunii de 10,5V (in sarcina!).
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline adrian_r5

Re: Incarcare acumulator: mobil (pe masina) vs. stationar (redresor)
« Răspuns #65 : 06.Feb.2013, 12:46:31 p.m. »
BMV-600S ... pentru cine vrea sa fie mai catolic decit papa   >:)
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline hugbear

Re: Incarcare acumulator: mobil (pe masina) vs. stationar (redresor)
« Răspuns #66 : 06.Feb.2013, 11:53:56 p.m. »
Sau un ampermetru, un voltmetru, un ceas si o lege empirica - pentru restul.
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline adrian_r5

Re: Incarcare acumulator: mobil (pe masina) vs. stationar (redresor)
« Răspuns #67 : 07.Feb.2013, 01:29:46 p.m. »
BMV-600S
o lege empirica
Dat draqu uica Peukert asta ... i-am intrebat pe aia de la Victron Energy daca pot folosi aparatu' pe masina si raspunsu' primit a fost:

It can be used , but you have to ask your suplier of the battery for the peukert factor !

Send from my iPhone
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline hugbear

Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline adrian_r5

Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah: