Autor Subiect: Incarcare acumulator: mobil (pe masina) vs. stationar (redresor)  (Citit de 27668 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline suzukisx4x4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 234
Re: Incarcare acumulator: mobil (pe masina) vs. stationar (redresor)
« Răspuns #20 : 30.Dec.2012, 01:41:42 p.m. »
Cateva articole din care se mai poate invata cate ceva:

Citat
La ce ajută această caracteristică RC? Simplu, o baterie cu RC mai mare poate alimenta mai mult timp sistemul audio când maşina este parcată. Dacă aveţi clienţi care alimentează numeroase dispozitive electrice, recomandaţi-le bateria cu RC-ul mai mare.
Dacă în schimb aveţi clienţi care ţin maşina parcată perioade lungi de timp, recomandaţi bateriile de tip “deep-cycle”.

http://ic-echipamente.ro/Articole/Acumulatorul-auto--Cat-mai-tine--eID41.html

http://casasigradina.ele.ro/Utile/Cum-pornesti-masina-daca-ai-ramas-fara-baterie.html

http://citynews.ro/auto-27/cum-poti-prelungi-durata-de-viata-bateriei-masinii-tale-80536

Citat
Cu prima ocazie, scoate bateria din locasul ei si tine-o 12 ore la incarcat, pe un redresor de baterii.
http://casasigradina.ele.ro/Utile/Cum-pornesti-masina-daca-ai-ramas-fara-baterie.html
« Ultima Modificare: 30.Dec.2012, 01:47:55 p.m. de suzukisx4x4 »
"Mi-e teama de ziua in care tehnologia va fi mai importanta ca relatiile interumane. In lume va exista o generatie de idioti. "
Albert Einstein
 

Offline hugbear

Re: Incarcare acumulator: mobil (pe masina) vs. stationar (redresor)
« Răspuns #21 : 30.Dec.2012, 05:08:05 p.m. »
Interesante, la obiect si de bun-simt. O singura chestie ma face sa stramb din nas:
Citat din: http://ic-echipamente.ro/Articole/Acumulatorul-auto--Cat-mai-tine--eID41.html
Dacă în schimb aveţi clienţi care ţin maşina parcată perioade lungi de timp, recomandaţi bateriile de tip “deep-cycle”.
Bateriile de pornire sunt proiectate sa ofere un puls mare de curent dupa care sa fie reincarcate imediat; suporta un numar redus (200-300) de cicluri de descarcare profunda. Prin contrast, bateriile deep-cycle au scopul de a furniza un curent mult mai mic pe o perioada indelungata, suportand un numar mult mai mare (1000-3000) de cicluri de descarcare profunda. Nu cred ca vreun acumulator deep-cycle sa aibe trecut pe undeva parametrul "CCA" - cold cranking amps. In plus, bateriile d.c. sunt mult mai scumpe. Cred ca exact genul asta de conditii de exploatare justifica ca diferenta pana la pretul unui acumulator d.c. sa fie investita mai degraba intr-un "redresor" versatil, eventual cu functie de desulfatare (precum cel recomandat de Kingy) si crearea unui program de mentenanta.


La fel de informativ sunt http://www.batteryfaq.org/ respectiv http://jgdarden.com/batteryfaq/index.htm, de unde citez:


Citat din: http://jgdarden.com/batteryfaq/carfaq7.htm
If you change your replacement battery to another battery type, you might have to adjust the charging voltage to prevent undercharging or overcharging that could damage or reduce the service life of your new battery. For example, replacing an Original Equipment Manufacturer (OEM) wet sealed "Maintenance Free" with a wet non-sealed Low Maintenance battery (with filler caps) might cause the Low-Maintenance battery to be slightly overcharged and consume more water. If you charge a wet "Maintenance Free" battery with a charging system or charger designed for a wet Low Maintenance battery (with filler caps), you could undercharge the wet "Maintenance Free" battery. Replacing any other non-Gel Cell type of battery with a Gel Cell VRLA battery could overcharge it.

Si pentru "petrecaretii" de mai devreme:
Citat din: http://jgdarden.com/batteryfaq/carfaq9.htm#vehicle
The length of time to fully recharge the battery depends on the amount of discharge, the amount of surplus current that is diverted to the battery, how long the engine is run, engine speed (RPM), and ambient temperature. An alternator is sized by the vehicle manufacturer to carry the maximum accessory load and to maintain a battery and NOT to recharge a dead battery. For example, if 300 amps were consumed for two seconds to start a car from a fully charged battery, it will take an 80 amp charging system approximately 10 seconds at 3000 RPM to replace the .167 amp hours of power used. If 25 amps are available to recharge the battery, it will take 30 seconds at 1100 RPM and at least 10 minutes at 750 RPM at one amp. With a dead 120 minute RC (60 amp hour) battery, it would take approximately 90 minutes at 80 amps at 3000 RPM and at least five hours at 1100 RPM at 25 amps to fully charge (100% State-of-Charge) it.
« Ultima Modificare: 30.Dec.2012, 05:30:49 p.m. de hugbear »
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline BXXENL

Re: Incarcare acumulator: mobil (pe masina) vs. stationar (redresor)
« Răspuns #22 : 22.Ian.2013, 09:44:28 a.m. »
Un prieten mi-a aprins plafoniera aseara si n-am observat, asa ca a stat 11 ore aprinsa (bec 10w). Doar ce inviasem bateria cu un redresor din 1985 care baga 16v in ea, parca era smart charger stia ca e sulfatata. De dimineata deabia a pornit, s-a resetat CB, ceas, acele din bord...daca era mai frig peste noapte nu mai aveam norocul asta.

Ma bate gandul sa-mi iau un CTEK MXS 5.0, nu mai am sperante mari de la bateria actuala, dar macar sa evit pe viitor neplacerile astea. Mai sunt si alte variante de luat in seama, poate ceva mai ieftine (CTEK e ~300roni, cat o baterie buna)?
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline VAXXi

Re: Re: Incarcare acumulator: mobil (pe masina) vs. stationar (redresor)
« Răspuns #23 : 22.Ian.2013, 10:25:56 a.m. »
Da, sunt variante mai ieftine: ai grija sa nu mai lasi becuri aprinse! :-)

Serios acum, daca in 11 ore de consum de sub 1A a decedat bateria, bati un cal mort.
Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007
Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995
 

Offline eduard_b

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 397
  • Thanked: 6 times
  • Gen: Bărbat
  • cea mai buna maisna este aceea pe care o ai
Re: Incarcare acumulator: mobil (pe masina) vs. stationar (redresor)
« Răspuns #24 : 22.Ian.2013, 10:34:43 a.m. »
nu mai am sperante mari de la bateria actuala,

am vazut ca ai avut probleme cu bateria si ca "te-ai chinuit" sa o incarci.
Asa este, o baterie -medie- costa cam 300RON.
Am acasa un redresor cu incarcare variabila, "decupat" din revistele "Tehnium" dinainte de revolutie.Dar atunci era altceva. Nu se gaseau acumulatori, iar cei care se gaseau..nu aveau performante deosebite. deci...trebuia sa ai grija de bateria de pe batrana Dacie ( adaugi apa distilata, verifici densitatea, sa o iei in apartament sa o incarci.....un intreg ritual  :)
Am 4 ani cu bateria actuala ( cea originala, venita o data cu masina). Daca ar claca, as schimba-o, nu m-as mai chinui. Sau, cel mult, as incarca-o o singura data....atunci cand constat ca a imbatranit...ca sa ma pot deplasa in momentul acela cu masina.

Motivul: gandeste-te la sanatatea ta, la spatele tau ( o baterie nu e chiar usoara) si pana la urma, la timpul tau.
Pe vremea lui Ceasca, nu aveam de unde sa alegem, eram obligati sa ne descurcam cum putem, de aceea iti dau acest sfat ( exact ce as face eu in locul tau).
Sunt sigur ca gasesti tu o solutie buna! Bafta si, ai grija la spate.. ( iti spun din propie experirenta). Gandeste-te ca mai bine inlocuiesti o baterie, decat sa cumperi medicamente....
Today is the first day of the rest of my life
 

Offline BXXENL

Re: Incarcare acumulator: mobil (pe masina) vs. stationar (redresor)
« Răspuns #25 : 22.Ian.2013, 10:56:36 a.m. »
Din fericire e usor de scos si pus la loc, nu ma fortez, si bateria e usurica, ~10kg (36Ah). Dar fiind deja veche, obosita, cred ca aveti dreptate si ma resemnez.  Imi pare rau, in ultima saptamana a pornit bine daca observam plafoniera aprinsa si o stingeam probabil ma tinea pana la urmatorul ger mai serios si ma lasa intr-o dimineata cu viscol, eventual si cand eram in intarziere.

Imi iau alta si o sa incerc sa am mai multa grija de ea. Nu stiu daca sa iau una medie 250-300 roni sau una mai de soi, pe la 400. 50-60Ah maxim. Oare cele pt masini cu stop-start or fi mai adecvate pt condus mai mult in oras, drumuri scurte si foarte scurte, etc?
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline eduard_b

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 397
  • Thanked: 6 times
  • Gen: Bărbat
  • cea mai buna maisna este aceea pe care o ai
Re: Incarcare acumulator: mobil (pe masina) vs. stationar (redresor)
« Răspuns #26 : 22.Ian.2013, 11:22:41 a.m. »

daca masina are system start-stop, da, atunci e recomandabil sa iei una la fel. In principiu, eu as alege o baterie - fara intretinere - exact de tipul celei originale de pe masina respectiva, fara sa ma complic prea mult. Daca ar fi sa-mi iau maine o baterie, eu as alege VARTA
Poti sa te uiti pe site-ul lor: www.varta-automotive.ro si sa ti cont si de recomandarile colegilor nostri de mai sus , din topicul actual.

E multa informatie si...cu cat mai multa informatie....cu atat mai grea alegerea
Today is the first day of the rest of my life
 

Offline adrian_r5

Re: Incarcare acumulator: mobil (pe masina) vs. stationar (redresor)
« Răspuns #27 : 22.Ian.2013, 11:27:01 a.m. »
Nu stiu daca sa iau una medie 250-300 roni sau una mai de soi, pe la 400. 50-60Ah maxim.
Ia-o pe cea mai ieftina cu garantia cea mai mare  ;)

PS - de astia n-am auzit pina acum ... da' vad ca sint darnici cind e vorba de garantie - 40 de luni pt. autoturisme.
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline BXXENL

Re: Incarcare acumulator: mobil (pe masina) vs. stationar (redresor)
« Răspuns #28 : 22.Ian.2013, 12:06:11 p.m. »
N-am start stop, dar as fi luat o baterie din gama asta pt ca imi imaginez ca e mai robusta, si se impaca mai bine cu drumurile mele scurte si consumatori multi. http://www.e-acumulatori.ro/start-stop-start-stop-plus/baterie-auto-banner-running-bull-efb-60-ah-cod-56000.html

MOLL astea par interesante, dar au preturi maricele la modelele mai de soi. Pe de alta parte 40vs24 luni garantie merita linistea sufleteasca. O iau pe cea mai ieftina recomandata de ei http://www.moll-baterii.ro/products/details/555059042/27 si restul de bani ii pun catre un redresor.

Sunt si aproape de mine MOLL astia.

Va multumesc tuturor pt sugestii  :good:
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline adrian_r5

Re: Incarcare acumulator: mobil (pe masina) vs. stationar (redresor)
« Răspuns #29 : 22.Ian.2013, 12:21:31 p.m. »
Va multumesc tuturor pt sugestii  :good:
Eu doar am dat un link ... in caz ca il urmezi si iei bateria de la ei si nu e cum ai vrut tu ... imi declin orice responsabilitate  >:)
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah: