0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.
Eu am pus o intrebare generala si nu m-am referit la o categorie anume de acumulatori.
N-am vazut in viata mea redresor pentru acumulator auto care sa faca si monitorizarea temperaturii. Am vazut un singur redresor cu adevarat "smart", facut de firma cu renume; costa cat un acumulator de masina.Gandeste-te iarasi ca majoritatea redresoarelor (cred ca peste 90%) de pe piata sunt chinezarii.
Ah si inca ceva: de-aia e regula "bateria nu se incarca in timp ce e conectata pe masina" : un incarcator prost sau defect poate sa iti bage mai mult de cei 14.2 volti acceptati in instalatia masinii, cu consecinte usor de imaginat.
Ba exista, chiar la ala smart de care spuneai. CTEK are in gama si asa ceva. Senzorul de temperatura se monteaza pe baterie si in functie de temperatura acesteia, se ajusteaza si programul dupa care redresorul baga curent.
Si orice circuit electric de pe masina are protectie la tensiunea de intrare si chiar nu am auzit vreodata de situatia asta, sa se arda ceva pe masina din cauza incarcarii direct pe masina.
Am un acumulator al unui prieten, cu gel, care are dopuri de vizitare. Fix ca o baterie normala cu acid (lichid) doar ca sunt mai micute ca diametru.
Sunt redresoare, incarcatoare de baterie care au o functie foarte interesanta. Incarcare atunci cand temperatura e mai scazuta de +5 grade celsius pana la -20 grade Celsius.
Poate ce spui tu (16V) e valabil in cazuri particulare, in ateliere specializate, sub monitorizare atenta (cum de altfel recomanda chiar nea' Rombat) dar in mod uzual tehnica asta nu e accesibila utilizatorului de rand (care se suppune unui risc REAL de explozie).
scrie si la Black&Decker si la CTEK MXS 7.0: Charging voltage NORMAL: 14.4V, COLD/AGM: 14.7V, RECOND: 15.8V, SUPPLY: 13.6V.
Scuze de off topic
dat bineinteles cu acelasi discernamant.