din moment ce bunul simt e strict subiectiv, evident ca limita asta variaza de la caz la caz
Ca sa detaliez putin, uite cateva
exemple de "bun simt":
BS1:
- bateria mea originala si-a facut treba fara sa-mi dea batai de cap
- merg preponderent prin oras = drumuri scurte, care nu dau timp alternatorului sa incarce un acumulator foarte mare
- daca nu e neaparat necesar, nu-mi place sa ma murdaresc pe maini si sa-mi omor neuronii mestecand inutil cifre
DECI, imi iau acumulator de capacitate standard (eventual investesc in calitate)
BS2:
- fac curent drumuri interurbane, alternatorul are tot timpul sa pompeze curent in baterie
- merg cu muzica la maxim in sistemul meu de xxxx wati, am si un invertor pentru laptop si incalzesc si laptele lu' ala micu de la priza de bricheta
- daca nu e neaparat necesar, nu-mi place sa ma murdaresc pe maini si sa-mi omor neuronii mestecand inutil cifre
DECI, imi iau baterie cu 5-10% mai potenta, "just to be on the safe side".
BS3:
- stiu cu ce se mananca Wh, CCA, MTBF si inca vreo doua-trei acronime
- am pricepere din belsug sa calculez efectul unei mase suplimentare oarecare asupra dinamicii masinii si asupra fiabilitatii elementelor de suspensie si a celor de ancorare a acumulatorului
- am timp berechet si destula disponibilitate sa masor lunar densitatea electrolitului si sa pun saptamanal bateria pe redresor in garajul meu incalzit
DECI, pun mana pe ruleta, masor locasul bateriei si iau cel mai tzapan acumulator care incape; daca nu incape, ii fac loc in portbagaj
TOATE cele trei BS-uri sunt PERFECT VALIDE, tie ramanandu-ti dificila sarcina sa decizi care te coafeaza cel mai maxim.