Autor Subiect: Baterie de acumulatori  (Citit de 36883 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline kellogs

Re: Baterie de acumulatori
« Răspuns #110 : 13.Oct.2024, 10:20:48 p.m. »
Exide suna mai bine decat Varta. Nu mai sunt ce au fost odata vartele. Ca fapt divers, se considera moarta si ingropata cand elementii au 1.2V. Ai tai au ceva mai mult, asadar merita sa incerci resuscitarea.

La caz ca reuseste prin mijloace oreacum standard nu strica sa bagi in priza un masuracios de tensiune; se poate ca alternatorul sa nu mai incarce bateria dintr'un motiv sau altul. La caz ca nu reuseste, posibil sa fie sulfatata, desi nu prea cred...
simulatoare TPMS, pentru Suzuki si nu numai - https://spooftpms.com
adaptoare lumini frane/semnalizare SUA (rosu/rosu) -> EU (rosu/portocaliu) - https://rearlightsbox.eu/
 

Offline Laurentiu

Re: Baterie de acumulatori
« Răspuns #111 : 14.Oct.2024, 11:18:58 a.m. »
nu strica sa bagi in priza un masuracios de tensiune; se poate ca alternatorul sa nu mai incarce bateria
Exclus; monitorizez tensiunea de incarcare, turatia si temperatura motorului, km parcursi de la pornire pina la oprire motor si consumul de combustibil pe timpul de mers al motorului printr-un aparat cuplat la priza OBD. In plus, mai exista auxiliar si un voltmetru electronic.

P.S. Pina la urma am achizitionat o VARTA Silver AGM (A8 - echivalentul lui D52) fabricata in Germania in 2024. Exide EFB nu aveau.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Online NicNic

Re: Baterie de acumulatori
« Răspuns #112 : 14.Oct.2024, 01:47:01 p.m. »
@Laurentiu:
Nu imi e clar, pe ce masina ai pus bateria?
Este cu start/stop?
Are posibilitatea sistemul de incarcare sa gestioneze o baterie de tip AGM?
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline Laurentiu

Re: Baterie de acumulatori
« Răspuns #113 : 15.Oct.2024, 10:17:58 a.m. »
@Laurentiu:
1. Nu imi e clar, pe ce masina ai pus bateria?
2. Daca este descarcata foarte mult, poti incerca o punere in paralele cu alta baterie incarcata (atentie sa nu suprasolicite bateria buna, urmareste indeaproape temperatura ei).
1. Am pus bateria pe vechiul SX4. Crezi ca alternatorul amsinii nu poate incarca un astfel de acumulator!?

2. Bateria descarcata la 8,2V, am pus-o pe un redresor vechi pina ce a indicat 12V dupa care am comutat-o pe un redresor Lidl. Vad ca acum o regenereaza.

ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline wolfin

Re: Baterie de acumulatori
« Răspuns #114 : 15.Oct.2024, 10:21:58 a.m. »
Incarca..dar ai dat dublu pe o baterie gandita pt start&stop si incarcare pilotata.

Invers e anapoda...ca o baterie obisnuita nu e gandita sa fie incarcata puternic in perioade scurte. I se scurteaza viata. Sa nu zic de s&s.
  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina 2016
Dacia logan 2005
Dacia 1100 1970
 

Online NicNic

Re: Baterie de acumulatori
« Răspuns #115 : 15.Oct.2024, 10:25:13 a.m. »
Incarcarea bateriilor de tip AGM sau EFB se face la tensiune mai mare.
La bateriile clasice tensiunea maxima de incarcare este de 14,4V, la cele cu AGM este de 14,8V
In cazul tau, riscul este sa nu se incarce corespunzator bateria.

Daca era invers (baterie clasica in loc de AGM), atunci se putea distruge bateria, prin incarcare la tensiune prea mare.

Urmareste sistemul de incarcare al masinii. Vezi cat incarca la turatie de 2000 rpm, fara consumatori multi porniti. Daca urca peste 14,4V va fi ok, cred.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline Laurentiu

Re: Baterie de acumulatori
« Răspuns #116 : 15.Oct.2024, 10:25:39 a.m. »
Incarca..dar ai dat dublu
M-am gindit ca e o baterie moderna cu o tehnologie peste cele ''old'', ca va tine ceva mai mult; si cum fac drumuri doar prin oras, e ca si cum ar fi Start&Stop.

Urmareste sistemul d eincarcare al masinii. Vezi cat incarca la turatie de 2000 rpm, fara consumatori multi porniti. Daca urca peste 14,4V va fi ok, cred.
Urca in 14.5V. Oricum, inainte de sezoanele de vara - iarna eu pun bateriile la incarcat pe redresor.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Online NicNic

Re: Baterie de acumulatori
« Răspuns #117 : 15.Oct.2024, 10:28:17 a.m. »
Ca sa fie potrivita pentru Start&Stop, o baterie trebuie incarcata mai repede, deci fortata.
De asta bateriile AGM se incarca la tensiune mai mare. Dar poti sa o incarci si pe masina ta, numai ca incarcarea va fi ceva mai lenta, practic nu vei folosi pe deplin caracteristicile unei baterii AGM.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline wolfin

Re: Baterie de acumulatori
« Răspuns #118 : 15.Oct.2024, 10:33:28 a.m. »
Nu e nicio problema. O data pe an..sa nu fiu excesiv..la 6 luni..o pui pe redresorul de la lidl....si aia e.

Daca faci drumuri lungi..poti sari de ce am zis mai sus. Daca vede mult oras....o data pe an..nu e bai.

Apropo..pt cei care ajuta bateria cu jucaria de la lidl....pe sisteme pilotate bms deconectare totala de la masina. La restul..merge fara sa scoti bornele

In alta ordine de idei...baterie aproape noua....caranda de 45 Ah..masina folosita 1 data pe saptamana drumuri scurte....usor descarcata..cum.am simtit la pornire am pus o o noapte la adapat. Aparatul arata 2 liniute din 4
« Ultima Modificare: 15.Oct.2024, 10:55:22 a.m. de wolfin »
  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina 2016
Dacia logan 2005
Dacia 1100 1970
 
The following users thanked this post: Laurentiu, NicNic

Offline Laurentiu

Re: Baterie de acumulatori
« Răspuns #119 : 16.Oct.2024, 09:46:33 a.m. »
Tensiunea la bornele bateriei:

Tensiunea la borne se poate măsura cu un voltmetru digital și este direct proporțională cu starea de încărcare a bateriei, însă este influențată și de temperatura electrolitului, asa cum arată tabelul de mai jos. Valorile din tabel sunt valabile pentru o baterie plumb-acid, "fără întreținere", cu tehnologie Calciu, sau o baterie de tip AGM.

Temperatura                 Starea de încărcare
(gr.C)                                  %

          100%       75%      50%       25%       0%
49   12,793 V   12,563 V   12,313 V   12,013 V   11,773 V
37   12,788 V   12,558 V   12,308 V   12,008 V   11,768 V
26   12,780 V   12,550 V   12,300 V   12,000 V   11,760 V
10   12,752 V   12,522 V   12,272 V   11,972 V   11,732 V
-12   12,672 V   12,442 V   12,192 V   11,892 V   11,652 V
-18   12,646 V   12,416 V   12,166 V   11,866 V   11,626 V
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!