Cind am spus "o tentativa de registru de deplasare serie" ma gindeam la batrinul CDB495 pe care il mai foloseam in (prima) tinerete la cite o lumina dinamica pe post de registru de deplasare SIPO ... in cazul de fata trecerea iesirii Q1 din 0 in 1 fiind momentul "aici ar fi cel mai ok sa porneasca" de care zicea
miocrl aici ...
Revenind la "aprindere / stingere lumini automat" ... la ora asta* vad lucrurile cam in felul urmator:
La pornirea motorului:- comutator pe zero, motor oprit - nici o lumina aprinsa
- comutator pe zero, contact pus, motor oprit - nici o lumina aprinsa
- comutator pe zero, motor pornit - faza scurta si pozitiile aprinse (se aprind cu o intirziere de 2 - 3 s fata de pornirea motorului)
- comutator pe pozitie, motor pornit - doar pozitiile aprinse
- comutator pe faza scurta, motor pornit - faza scurta si pozitiile aprinse
- comutator pe faza lunga, motor pornit - faza lunga si pozitiile aprinse
La oprirea motorului:- comutator pe zero, contact pus, motor oprit - faza scurta si pozitiile aprinse - cind se ia contactu' se sting si luminile
- comutator pe faza lunga / faza scurta / pozitie, contact pus, motor oprit - luminile functioneaza "ca din fabrica"
- comutator pe faza lunga / faza scurta / pozitie, contact luat, motor oprit - luminile functioneaza "ca din fabrica" si ne bazam pe faptu' ca atunci cind auzim buzzeru' stingem luminile
Pt. a sti cind e pornit motorul putem lua "info RPM" de la pinul C63-5 sau de la frate-su' C63-6 ... sau ... putem specula faptul ca atunci cind motorul este pornit tensinea la bornele bateriei este o idee mai mare decit atunci cind motorul este oprit.
* - evident ... la alta ora s-ar putea sa vad lucrurile altfel, fie din proprie initiativa fie ajutat de parerile, sfaturile voastre