Autor Subiect: aprindere / stingere lumini automat  (Citit de 20577 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline costin_bad

Re: aprindere / stingere lumini automat
« Răspuns #80 : 03.Nov.2010, 12:53:30 p.m. »
Citat
dar nu as vrea nici sa se aprinda faza, apoi sa se intrerupa cu toti consumatorii apoi sa se aprinda iarasi.
ar trebui sa porneasca doar la al 2-lea 12V
       _______                 __________________________
___|              |_______|
        contact   "rupt"    ^
                                     |
                                    aici ar fi cel mai ok sa porneasca
cum putem trece peste prima crestere? cea de contact
Pai poti sa treci cu 2 bistabile tip D cascadate, actionate pe front pozitiv, al doilea dand comanda spre faruri. Semnalul la iesirea celui de-al doilea va fi 0 Vcc pana la cel de-al doilea front pozitiv, cand va trece in 12 Vcc.
  • sx4*4
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”

Margaret Thatcher
 

Offline adrian_r5

Re: aprindere / stingere lumini automat
« Răspuns #81 : 03.Nov.2010, 01:20:02 p.m. »
Pai poti sa treci cu 2 bistabile tip D cascadate,
... adica o tentativa de registru de deplasare serie.

gasim info RPM in compartimentul motor la conectorul C63 pinul 5 la ECM
Din ce vad eu in manualul de service (pag. 221 si 391) acel pin C63-5 este pt. comanda "Ignition coil No.2" ... pentru ce ne trebuie noua informatia furnizata acolo ar trebui sa fie mai mult decit suficienta ...

L.e. - recunosc ca nu prea mi-am batut capu' cu ce are SX4 sub capota ... cu ocazia asta am aflat si eu ca are 2 bobine de inductie ... o fi bine ... o fi rau ... ce e sigur e ca are mai putine decit are Matiz de la euro3 in sus  >:D<
« Ultima Modificare: 03.Nov.2010, 01:23:17 p.m. de adrian_r5 »
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline costin_bad

Re: aprindere / stingere lumini automat
« Răspuns #82 : 03.Nov.2010, 03:10:58 p.m. »
Citat
... adica o tentativa de registru de deplasare serie.
nu, doar un simplu divizor binar, sau numarator cu 2. Cu 2 capsule de CMOS se rezolva.
  • sx4*4
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”

Margaret Thatcher
 

Offline adrian_r5

Re: aprindere / stingere lumini automat
« Răspuns #83 : 05.Nov.2010, 12:34:46 p.m. »
Cind am spus "o tentativa de registru de deplasare serie" ma gindeam la batrinul CDB495 pe care il mai foloseam in (prima) tinerete la cite o lumina dinamica pe post de registru de deplasare SIPO ... in cazul de fata trecerea iesirii Q1 din 0 in 1 fiind momentul "aici ar fi cel mai ok sa porneasca" de care zicea miocrl aici ...

Revenind la "aprindere / stingere lumini automat" ... la ora asta* vad lucrurile cam in felul urmator:

La pornirea motorului:
- comutator pe zero, motor oprit - nici o lumina aprinsa
- comutator pe zero, contact pus, motor oprit - nici o lumina aprinsa
- comutator pe zero, motor pornit - faza scurta si pozitiile aprinse (se aprind cu o intirziere de 2 - 3 s fata de pornirea motorului)
- comutator pe pozitie, motor pornit - doar pozitiile aprinse
- comutator pe faza scurta, motor pornit - faza scurta si pozitiile aprinse
- comutator pe faza lunga, motor pornit - faza lunga si pozitiile aprinse

La oprirea motorului:
- comutator pe zero, contact pus, motor oprit - faza scurta si pozitiile aprinse - cind se ia contactu' se sting si luminile
- comutator pe faza lunga / faza scurta / pozitie, contact pus, motor oprit - luminile functioneaza "ca din fabrica"
- comutator pe faza lunga / faza scurta / pozitie, contact luat, motor oprit - luminile functioneaza "ca din fabrica" si ne bazam pe faptu' ca atunci cind auzim buzzeru' stingem luminile

Pt. a sti cind e pornit motorul putem  lua "info RPM" de la pinul C63-5 sau de la frate-su' C63-6 ... sau ... putem specula faptul ca atunci cind motorul este pornit tensinea la bornele bateriei este o idee mai mare decit atunci cind motorul este oprit.

 * - evident ... la alta ora s-ar putea sa vad lucrurile altfel, fie din proprie initiativa fie ajutat de parerile, sfaturile voastre  >:D<

« Ultima Modificare: 05.Nov.2010, 12:41:37 p.m. de adrian_r5 »
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline csb

Re: aprindere / stingere lumini automat
« Răspuns #84 : 05.Nov.2010, 12:57:56 p.m. »
Eu sunt nu prea le am cu electronica  :-?, dar ma gandeam ca atunci cand opresc motorul cu faruri aprinse, se activeaza buzzerul inseamna ca primeste un semnal. Nu se poate folosi acest semnal pt un "device" (in loc de buzzer) care intrerupe alimentarea farurilor ?  :-/

  • Vitara 1.4 Boosterjet S Allgrip
Vitara 1.4 Boosterjet S Allgrip - 2017
 

Offline adrian_r5

Re: aprindere / stingere lumini automat
« Răspuns #85 : 05.Nov.2010, 01:01:55 p.m. »
cand opresc motorul cu faruri aprinse, se activeaza buzzerul
Buzzerul "se activeaza" cu farurile aprinse, contactul scos si usa deschisa.
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline adrian_r5

Re: aprindere / stingere lumini automat
« Răspuns #86 : 12.Nov.2010, 11:46:20 a.m. »
la alta ora s-ar putea sa vad lucrurile altfel, fie din proprie initiativa fie ajutat de parerile, sfaturile voastre 

... si pt. ca aseara, in garaju' lu' miocrl, era "alta ora" ... timisoso a venit cu intrebarea firesca "ok, si ce faci daca vrei sa stingi luminile cu motoru' pornit ?".
Primu' raspuns care mi-a venit atunci in minte a fost "pui un bistabil comandat de un buton" ... da' intre timp m-am gindit si la varianta ca atunci cind comutatorul trece din zero in pozitie sau faza scurta "automatu" asta care aprinde luminile sa treaca in "pozitia zero".
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline BXXENL

Re: aprindere / stingere lumini automat
« Răspuns #87 : 15.Nov.2010, 11:48:20 a.m. »
Parca undeva era faza cu tragi un click frana de mana si se sting farurile de zi. Se poate face asa. E destul de elegant.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline miocrl

Re: aprindere / stingere lumini automat
« Răspuns #88 : 15.Nov.2010, 11:57:28 a.m. »
treaba se cam complica

am masurat la maneta.. nu mi-am putut da seama ca un anume pin primeste 12V cand aprind becurile(faza pozitie/scurta/lunga) :(

in plus am masurat tensiunile pe cei 3 pini ai becului. mi se parea cu bun simt sa am o masa comuna si 12V pe fiecare din ceilalti 2 pini cand aprind faza scurta\lunga.
ei bine nu e asa.. sunt total debusolat.
se poate sa fie 12V pe toti 3, iar cand comut pe faza scurta sa mut de fapt din un 12V la masa?

Offline costin_bad

Re: aprindere / stingere lumini automat
« Răspuns #89 : 15.Nov.2010, 12:36:26 p.m. »
Citat
n plus am masurat tensiunile pe cei 3 pini ai becului. mi se parea cu bun simt sa am o masa comuna si 12V pe fiecare din ceilalti 2 pini cand aprind faza scurta\lunga.
se poate sa fie 12V pe toti 3, iar cand comut pe faza scurta sa mut de fapt din un 12V la masa?
Aici e cam invers, cum banui si tu, conform schemei, intra 12V prin sigurante de 15A prin pinul comun al becurilor, apoi fiecare filament pleaca prin fire (rosu si rosu-alb) catre comutator si apoi la masa. Deci cand vei masura cu voltmetrul intre masa auto si unul din pinii becului, cu lumini stinse=comutator off, vei avea indicatie 12V, iar cand aprinzi=comutator on, vei avea indicatie 0V.
Comutatorul intregeste circuitul fiecarui filament catre masa, conform comenzilor date.
« Ultima Modificare: 15.Nov.2010, 12:42:50 p.m. de costin_bad »
  • sx4*4
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”

Margaret Thatcher