0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.
Bujiile le-ai schimbat vreodata ? Posibil pina se mai incarca bateria pe masina, motorul sa mai faca si asemenea figuri.
Probabil cauza e legată de funcţionarea ECU...
Calculator de bord sau ECU (în engleză Electronic control unit, „Unitate de control electronic”) este un modul pentru comenzi sau dirijări electronice, care este folosit în locurile unde ceva anume trebuie controlat comandat. Modulul de control electronic este folosit în sectorul auto în multe aplicații electronice, precum și pentru controlul electronic la dirijarea de mașini, instalații industriale și multe alte procedee tehnice. Aceste modulele fac parte din sistemele încorporate.Modulele electronice de control al motoarelor, au fost utilizate în primul rând pentru reglarea aprinderii acestora. Din anul 1987 aceste module electonice sunt folosite pentru reglarea aprinderii și la motoarele diesel. Aproximativ de la mijlocul anilor 90 sistemele de reglare mecanice la motoarele cu combustie internă, au fost aproape complet înlocuite de către modulele de control electronice. Modulele de control ECU din componența autovehiculelor includ în afara sistemului de aprindere, printre altele și: sistemul de pornire, de anti-blocare al frânelor (ABS), de climatizare, de control airbag, controlul de distanță, etc.Unități de control vizibile sunt pe tahometru, în forma lui nouă împreună cu turometru și diverse alte indicatoare. Senzori cum ar fi, nivelul combustibilului în rezervor, presiunea uleiului pot dispune de propriul modul electronic care sunt, printre altele, memorate pe termen lung.Modulele electronice lucrează după principiul „IPO”, (în engleză Input-Process-Output, „introducere-prelucrare-debitare”). Pentru înregistrarea valoriilor sunt disponibili senzorii care stabilesc o caracteristică fizică, cum ar fi viteza, presiunea, temperatura, etc. Această valoare este comparată sau calculată cu o valoare memorată în ECU. În cazul în care valoarea măsurată cu valoare prevăzută în ECU nu se potrivesc, modulul electronic reglementează valoarea prin proces fizic, astfel încât valorile reale măsurate să corespundă cu dimensiunile nominale programate în ECU.În timp ce cu anii din urmă aprinderiile electronice erau construite din circuite electronice analogice, ECU-urile de azi sunt de obicei înzestrate cu un „sistem cu propria inteligență” (în engleză Embedded system, sistem încorporat), care constă dintr-un computer separat, sub forma unui sistem încorporat.Mărimea acestui computer variază în funcție de complexitatea sarcinilor sale. În mod semnificativ acesta variază de la un circuit integrat cu un microprocesor (cu memorie RAM și ROM) până la sisteme multifuncționale cu un sistem de producție grafică.De obicei programarea este realizată prin utilizarea a memoriului ROM (în engleză Read Only Memory, „Memorie doar citibila”) [1]. Unele sisteme însă permit actualizarea programului din ECU, prin reprogramarea a memoriei flash la atelierele de specialitate.Aparatele schimbă informațiile cu privire la condițiile de funcționare și alte date relevante ale vehiculului, prin diferite sisteme de interfețe (CAN, LIN, MOST, FlexRay). În afara acestora, prin aceste interfețe se pot face legătura la OBD respectiv diagnosticarea vehiculului. Acesta pot fi legate de aparate de diagnosticare sau cu calculatoare personale, notebook, avînd o interfață corespunzătoare prin care poate să comunice. În principal sunt căutate și identificate greșelile pe care modulul electronic a înregistrat la propriile teste sau la sensorii de legătură. Astfel în atelierle de reparații, cu astfel de mesaje la defecțiuni, se poate evita timp de lucru îndelungat. Adesea sunt utilizate protocoalele de diagnostic KWP2000 sau UDS, care acesta este specivicat în ISO 14229-1.În vederea creșterii complexității și solicitării la software, precum și comunicarea între ECU-uri, sistemul OSEK-VDX, bazînd pe sistemul de comunicare RTOS. O altă măsură în vederea creșterii de standardizare a comunicării ECU-urilor, este AUTOSAR [2].Între timp, într-un automobil sunt amplasate mai mult de zece module electronice. Unele automobilele moderne de lux, au instalate chiar peste 70 de module electronice. Gama de microcipuri variază de la 8- la 32-bit de calculator.http://ro.wikipedia.org/wiki/Calculator_de_bord
... nu este anormal fenomenul relantiului mic şi fluctuant după decuplarea şi recuplarea sursei de tensiune...
1. Am scris repede, totuşi corect.2. Am înţeles că la decuplarea acumulatorului, ECU pierde anumite informaţii stocate iar la recuplare ia drept corecţi nişte parametri care de fapt corespund funcţionării motorului pe GPL.3. Probabil sunt multe variabile pentru a putea decreta cineva numărul de km în care-şi revine ECU.4. ...am înlocuit acumulatorul, aşa că voi vedea astăzi la plecarea din Iaşi în cât timp îşi revine ...
Această valoare este comparată sau calculată cu o valoare memorată în ECU. În cazul în care valoarea măsurată cu valoare prevăzută în ECU nu se potrivesc, modulul electronic reglementează valoarea prin proces fizic, astfel încât valorile reale măsurate să corespundă cu dimensiunile nominale programate în ECU
- Motorul a trecut pe GPL după 3-4 minute de funcționare. - După decuplarea șocului automat în staționare, ralantiul a rămas la cca 900 rot/min.