Autor Subiect: Prezoane "prea" stranse  (Citit de 11308 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline suzukisx4x4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 234
Re: Prezoane "prea" stranse
« Răspuns #10 : 07.Nov.2012, 11:35:38 a.m. »
Si astea de unde le iei ...  :-/
O bucata de lemn (scandura groasa) de estenta tare e indicat sa ai la tine; e buna ca parte intermediara intre talpa cricului si sol pentru prevenirea alunecarii. Scandura poate avea inaltimea optima pentru operatia de sprijin a cheii si nici loc mult in portbagaj nu ocupa.

cele in cruce se rup mult mai repede(la sudura)
Daca vei cumpara "chinezisme".

La cheia sudata in cruce ai avantajul ca poti aplica un cuplu de forte si poti sa simulezi percutia de la pistolul vulcanizatorului
La cheia in forma de "L" [] folosind un prelungitor, creste sansa ca prezonul sa cedeze
Percutia pistolului pneumatic nu este pentru a strange-desface piulita sau prezonul ci pentru a opri capul cheii tubulare sa stranga sau desfaca "obiectul" in momentul cind s-ar depasi forta de strangere-desfacere prereglata de muncitor. Ca forta reglata este prea mare sau prea mica, e o alta poveste.

Si la cheia in cruce se poate adauga un prelungitor (teava) pentru a mari bratul fortei. ;)
« Ultima Modificare: 07.Nov.2012, 11:48:11 a.m. de suzukisx4x4 »
"Mi-e teama de ziua in care tehnologia va fi mai importanta ca relatiile interumane. In lume va exista o generatie de idioti. "
Albert Einstein
 

Offline adrian_r5

Re: Prezoane "prea" stranse
« Răspuns #11 : 07.Nov.2012, 12:06:38 p.m. »
Capatul opus cheii ce intra pe prezon, poate fi sprijinit (la aceeasi inaltime fata de sol cu prezonul) pe o "capra", piatra, caramida, butuc etc, putand astfel aplica o forta mult mai mare pe celelalte doua capete pentru strangerea-desfacerea prezonului.
Cind faci operatiunea asta roata in ce pozitie se afla - suspendata sau in contact cu solul  :-/ :-/ :-/
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline BXXENL

Re: Prezoane "prea" stranse
« Răspuns #12 : 07.Nov.2012, 12:14:38 p.m. »
Ce-ti mai place sa trolezi.

Cine naiba slabeste prezoanele cu masina ridicata pe cric?

Eu folosesc din cea in L pt ca e telescopica si am forta mare cu ea. Orice cheie e buna daca stii sa o folosesti.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline suzukisx4x4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 234
Re: Prezoane "prea" stranse
« Răspuns #13 : 07.Nov.2012, 12:31:18 p.m. »
suspendata sau in contact cu solul  :-/ :-/ :-/
Este o regula ce trebuie respectata: prezoanele (piulitele) se slabesc cu masina lasata pe sol.
"Mi-e teama de ziua in care tehnologia va fi mai importanta ca relatiile interumane. In lume va exista o generatie de idioti. "
Albert Einstein
 

Offline adrian_r5

Re: Prezoane "prea" stranse
« Răspuns #14 : 07.Nov.2012, 12:53:03 p.m. »
Este o regula ce trebuie respectata: prezoanele (piulitele) se slabesc cu masina lasata pe sol.
Si atunci cum procedezi, avind in vedere ca cele 5 prezoane nu se afla la aceeasi inaltime fata de sol, - ai mai multe bucati de lemn (scandura groasa) de estenta tare cu inaltimi diferite sau dupa ce slabesti un prezon invirti putin roata  :-/ :-/ :-/

Ce-ti mai place sa trolezi.
N-am gasit cuvintu' in dictionar ... ajuta-ma, te rog, sa inteleg ce ai vrut sa spui  ;)
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline suzukisx4x4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 234
Re: Prezoane "prea" stranse
« Răspuns #15 : 07.Nov.2012, 01:05:06 p.m. »
dupa ce slabesti un prezon invirti putin roata  :-/ :-/ :-/
Exact.
"Mi-e teama de ziua in care tehnologia va fi mai importanta ca relatiile interumane. In lume va exista o generatie de idioti. "
Albert Einstein
 

Offline NicNic

Re: Prezoane "prea" stranse
« Răspuns #16 : 07.Nov.2012, 02:43:21 p.m. »

 Percutia pistolului pneumatic nu este pentru a strange-desface piulita sau prezonul ci pentru a opri capul cheii tubulare sa stranga sau desfaca "obiectul" in momentul cind s-ar depasi forta de strangere-desfacere prereglata de muncitor. Ca forta reglata este prea mare sau prea mica, e o alta poveste.


Foarte adevarat, dar vibratiile induse de mecanismul de limitare a cuplului de strangere ("forta") au si rolul de a permite obtinerea unor cupluri de valoare mult mai mare.
Mai babeste, cand strangi cu cheia fixa in socuri scurte, reusesti sa obtii o strangere mult mai mare decat daca ai actiona acea cheie in mod continuu, pana la oprirea ei din rotatie. Este ceva legat de fortele inertiale, nu are rost sa dezvolt ideea acum.

Si la cheia in cruce se poate adauga un prelungitor (teava) pentru a mari bratul fortei. ;)
Foarte adevarat si asta. Dar sudura de la o cheie in cruce nu prea e prevazuta sa reziste la actionarea cheii cu un prelungitor. Plus ca apare si un aspect practic: de obicei pe ramura unde vei pune prelungitorul vei avea o cheie tubulara, adica ceva cu diametru mai mare. Asta ar implica o teava mai groasa care ar fi foarte greu de folosit (apucat  cu mana).

Daca este sa dau sfaturi nepractice, pot spune ca eu, personal, am desfacut un prezon cu dalta si ciocan (mi s-a rupt cheia de roti si nu aveam alta solutie). Dar nu as recomanda nimanui sa faca asa ceva....
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline Chips

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 103
  • Gen: Bărbat
  • Leave sooner, drive slower, live longer.
Re: Prezoane "prea" stranse
« Răspuns #17 : 07.Nov.2012, 02:49:37 p.m. »
Dar nu-i oare mai bine sa previi dupa experienta asta si sa dai cu niste vaselina ( sau la urmatorul schimb de anvelope sa le ceri celor din service sa dea un zvac de vasi ). Zic si io  :dknw:
Every thing I'm not made me everything I am
 

Offline NicNic

Re: Prezoane "prea" stranse
« Răspuns #18 : 07.Nov.2012, 05:02:08 p.m. »
Dar nu-i oare mai bine sa previi dupa experienta asta si sa dai cu niste vaselina ( sau la urmatorul schimb de anvelope sa le ceri celor din service sa dea un zvac de vasi ). Zic si io  :dknw:

Ba e foarte bine. De aia am si dat!
Putin, numai pe conul de centrare. Cat trebuie ca sa stau linistit.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline migabi

Re: Prezoane "prea" stranse
« Răspuns #19 : 10.Nov.2012, 07:24:44 p.m. »
Deci am nevoie de o cheie "mai mare". Si un ciocan. Si o scandura. Plus un abonament la sala.  :-? Ma mai gandesc sa cumpar o lampa cu gaz sa pot incalzi prezonul daca nu iese.

Legat de vaselina si alte chestii unsuroase, am inteles ca la infiletarea prezonului, fie va fi infiletat prea tare (ducand in cele din urma la ruperea prezonului) fie prea slab riscand sa se desfaca.
SX4 SE m16a awd 2011