0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.
Nu am încercat fără inele ...
Coarba suporta 100 kg. Dar daca s-a desfacut asa, inseamna ca prezoanele nu au fost stranse excesiv.Off topic:Eu mi-am luat o cheie de roti cu maner telescopic si lucrez astfel: strang prezoanele cu manerul scurt, iar la desfacere folosesc manerul lungit la maxim, rotind cheia cu socuri. Adica bat cu piciorul in manerul cheii.Chiar si asa, tot trosnesc prezoanele de zici ca se rup.
Citat din: shpeedy din 12.Nov.2017, 02:35:12 p.m.- daca se poate, atunci cand va montati rotile rugati-i pe cei de la vulcanizare sa stranga prezoanele cu coarba, nu pneumatic (va va ajuta, la nevoie);Cel mai bine ar fi de cerut strangerea cu cheia dinamometrica la cuplul specificat de Suzuki pentru modelul de masina.
- daca se poate, atunci cand va montati rotile rugati-i pe cei de la vulcanizare sa stranga prezoanele cu coarba, nu pneumatic (va va ajuta, la nevoie);
Citat din: yeti din 12.Nov.2017, 10:04:09 p.m....Cel mai bine ar fi de cerut strangerea cu cheia dinamometrica la cuplul specificat de Suzuki pentru modelul de masina. , .... poate la fabrica s-o intampla.....la "cuplul specificat" ...., bre, traim in Romania.
...Cel mai bine ar fi de cerut strangerea cu cheia dinamometrica la cuplul specificat de Suzuki pentru modelul de masina.
Pe cand schimbam anvelopele la Autosoft pe Fundeni (cu 3 ani in urma) foloseau cheie dinamometrica la stransul prezoanelor. Ce-i drept nu m-au intrebat niciodata cum sa o regleze, foloseau acelasi reglaj pentru toti.
Desi este dificil, putem incerca a trai in Romania si in conditiile pe care le dorim noi. Daca tin cu tot dinadins, cand ma duc la service-ul de roti pot sa intreb daca au cheie dinamomentrica si o folosesc pentru strangerea prezoanelor. Mai mult sau mai putin avertizati tehnic, stim ca nu este absolut critic cuplul de strangere. Dar pot sa pun o intrebare, apoi este la alegerea mea daca folosesc serviciul lor, sau ma duc la altul la care pun aceasi conditie.La fel este cand te duci la frizer - poti sa-i intrebi daca au dezinfectat foarfeca, sau masina de tuns. Nu este critic, dar exista un minim de risc sa te pricopsesti de ceva de la alt client.
Eu m-am referit strict la aceasta afirmatie : "cuplul specificat de Suzuki pentru modelul de masina." Cheie s-o gasi prin vulcanizarea aia, iar cuplul cred ca e similar la toate masinile dar in functie de prezon/piulita. In opinia mea solicitarea asta n-are efect decat intr-un service al marcii.( Deja intram in detalii tehnice accesibile numai tehnicienior care lucreaza in service.) Parerea mea...
Cuplul de strângere pentru roți e specificat în manual. Uite o poză pentru Vitara:
Voi cauta si eu in manualul meu(in limba romana), ca tot trebuie sa schimb zilelele astea rotile, si sa vad ce reactie vor avea mecanicii daca le fac solicitarea. Dar recunosc, de doi ani si de cand il tot rasfoiesc(il tin la-ndemana ) n-am gasit acest capitol.
Baietii au luat pistolul pneumatic, au strans prezoanele "la fata"...a lasat urme ireversibile asupra filetului...
Cu alte cuvinte, de cand iei masina ori alegi sa le strangi exclusiv cu cheia dinamometrica, ori exclusiv cu pistolul pneumatic...Daca ai ales cu pistolul pneumatic, s-ar putea ca degeaba sa le strangi ulterior cu cheia ca santurile sunt deja fortate...Good to know...
Eu credeam ca toti doreii din vulcanizari ghideaza cu mana prezonul, pe 1-2 spire, apoi continua cu pneumaticul.Nu am fost prin multe service-uri, dar pe unde am fost, asa am vazut ca fac.
[...]. O singură dată au întâmpinat greutăți in desfacerea prezoanelor, după care le-au uns cu o vaselina grafitata (presupun)