Autor Subiect: Tot despre jante  (Citit de 32619 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline hugbear

Re: Tot despre jante
« Răspuns #50 : 25.Feb.2014, 07:39:54 p.m. »
@hugbear.........la mine sunt suruburi
:"> graba strica treaba (iar mahmureala prelungita nu ajuta deloc...;))
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline BXXENL

Re: Tot despre jante
« Răspuns #51 : 25.Feb.2014, 08:12:14 p.m. »
BrSX4, sa inteleg ca tu nu vrei sa ti se raspunda la intrebare, tu vroiai doar sa auzi ce-ti convine.

Coby, ai un stil de tot rahatul, te bagi in seama aiurea pe topice diverse si iei la misto ce au postat altii, macar de ai avea ceva de spus, dar zici numai prostii. Nu suntem la scara blocului.

De ce credeti ca au pus buza aia acolo, cand ei cauta sa scada costurile in orice chip?

  • SX4 1.5
Alex
 

Offline coby

Re: Tot despre jante
« Răspuns #52 : 25.Feb.2014, 08:23:07 p.m. »
BrSX4, sa inteleg ca tu nu vrei sa ti se raspunda la intrebare, tu vroiai doar sa auzi ce-ti convine.

Coby, ai un stil de tot rahatul, te bagi in seama aiurea pe topice diverse si iei la misto ce au postat altii, macar de ai avea ceva de spus, dar zici numai prostii. Nu suntem la scara blocului.

De ce credeti ca au pus buza aia acolo, cand ei cauta sa scada costurile in orice chip?

Stilul meu aparte nu e " de la scara blocurilor " si ...  ma bag numai unde vreau eu  :-)) ; te rog sa ti revizuiesti atitudinea de atotstiutor ca nu te prinde . Daca esti neiformat mai bine intrebi ...
auto si moto
 

Offline Laurentiu

Re: Tot despre jante
« Răspuns #53 : 29.Mar.2014, 07:58:15 p.m. »
Jante otel 6,0x15 Cod 7150 Suzuki SX4 5x114,3 ET50 CH60

Dimensiune janta    6,0x15
Latime    6,0
Diametru    15
Numar prezoane    5
Distanta prezoane    114,3
ET (dezaxare)    50
Gaura centrala    CH60
Model    Suzuki SX4

Si acel 0.1, pe ce se sprijina ? Fiind cu 0.1 mai mare => diferenta se va sprijini pe aer.
Ca o concluzie la tot ce s-a discutat aic: pe jantele de aliaj A/M. cu gaura centrala mai mare decit cea originala, se folosesc inle de centrare. La jantele de tabla, nu se vor folosi inele de centrare.

http://www.vadrexim.ro/Despre-JANTE-de-la-A-la-Z-Informatii-utile-ce-te-vor-ajuta-sa-cumperi-jantele-potrivite-pentru-masina-ta.html
Citat
Diametrul gaurii centrale
Este vorba de gaura aflata in centrul jantei, acolo unde janta se sprijina pe fuzeta sau butucul masinii. Acesta se masoara in milimetri si are diferite valori in functie de producatorul masinii. Aceasta valoare nu apare decat in descrirea tehnica a jantei si nu instriptionata pe ea. In cazul jantelor din otel, diametrul gaurii centrale este cu 0,1 milimetri mai mare decat diametrul exterior la butucului sau fuzetei pentru a facilita atat o montare usoara a jantei pe masina cat si eliminarea riscului de a ramane cu janta blocata pe masina din cauza temperaturilor ridicate care pot dilata fuzeta sau bututcul. Pentru jantele din aliaj este valabila aceeasi teorie in cazul in care acestea sunt concepute strict pentru un anume tip de masina. Daca vorbim insa de jantele din aliaj de tip after market, acestea au de obicei un diametru mai mare al gaurii centrale pentru a putea fii asociate cu cat mai multe tipuri de masini. Diferenta dintre gaura centrala a unei astfel de jante si butucul masinii pe care se monteaza este acoperita de binecunoscutele inele de ghidare sau inele de centrare care au rolul de a tine fixa janta pe butuc pentru ca acesta sa nu se fixeze doar prin strangerea piulitelor sau prezoanelor. Este absolut necesara montarea unor astfel de inele pentru ca numai asa se elimina riscul de retezare a prezoanelor in cazul in care janta incepe sa vibreze pe masina din cauza spatiului gol dintre butuc si interiorul jantei.

Distanta intre prezoane
De obicei, fiecare posesor de masina stie ce distanta are janta intre prezoane. Daca totusi nu se stie exact, aceasta se poate afla relativ simplu pentru a nu cumpara jante gresite, incompatibile cu masina din acest punct de vedere. Masuratoarea este destul de simpla, mai ales in cazul jantelor cu prindere in 4, 6 sau 8 prezoane. Se aleg 2 gauri diametral opuse si se masoara distanta dintre ele, mai exact dintre centrele imaginare ale celor 2 gauri. Pentru jantele in 5 gauri, masuratoarea se face astfel: se pleaca de la marginea indepartata a unei gauri si se masoara pana in centrul celei de-a treia gauri, cea din imediata apropiere nefiind luata in considerare.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline coby

Re: Tot despre jante
« Răspuns #54 : 30.Mar.2014, 01:17:16 a.m. »
...  Este absolut necesara montarea unor astfel de inele pentru ca numai asa se elimina riscul de retezare a prezoanelor in cazul in care janta incepe sa vibreze pe masina din cauza spatiului gol dintre butuc si interiorul jantei ...
Chestia asta chiar n o mai pricep ???!! Odata stranse suruburile care prind janta de "butuc" nu mai este nici un loc de vibratii - asta numai un "intelijent" putea s o scoata .....
auto si moto
 

Offline suzukica

Re: Tot despre jante
« Răspuns #55 : 30.Mar.2014, 09:14:49 a.m. »
 :-t  Cumpărați fraților lucruri noi (anvelope/jante etc.), care prezintă siguranță, garanție etc., voi mergeți cu ele!
 

Offline Laurentiu

Re: Tot despre jante
« Răspuns #56 : 30.Mar.2014, 10:26:06 a.m. »
Chestia asta chiar n o mai pricep ???!!
Nu e prea greu (de priceput). Gaura din janta (cele pentru prezoane) e mai mare decit partea filetata a surubului si mai mica decit conul lu. O nestringere sau o desfacere accidentala poate duce la "bataia" jantei in suruburi retezindu-le. Mai sint unii care uita sa-si stringa (definitiv) prezoanele dupa ce masina e  coborita de pe cric sau elevator si in cazul asta se ajunge la un moment dat ca roata sa te depaseasca in mers.

:-t  Cumpărați fraților lucruri noi (anvelope/jante etc.)...
Nu e vorba de noi sau vechi ci de A.M. sau OEM.
« Ultima Modificare: 30.Mar.2014, 10:31:27 a.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline coby

Re: Tot despre jante
« Răspuns #57 : 30.Mar.2014, 12:38:50 p.m. »
Deci inelele sunt pt "uituci " ??
Stiu ca diametrul suruburilor de strangere este mai mic decat gaura in janta dar la capat de cursa ( de strangere ) este conic - presand janta de butuc , ori in aceste conditii nu se poate forfeca datorita unor vibratii daca sunt stranse , nu ? E valabil si la inelele axului , parerea mea este ca inelele sunt o gaselnita de a face banuti , nicidecum ceva imperios necesar - cel putin daca gandesti logic .
auto si moto
 

Offline alxvld

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 22
Re: Tot despre jante
« Răspuns #58 : 20.Mai.2014, 02:25:09 a.m. »
nu am citit in totalitate topicul dar cred ca aici e cel mai potrivit sa scriu ca am 4 jante de tabla originale sx4 pe 15 cu tot cu cauciuc de vanzare. pt detalii 0744821008
 

Offline Leutz

Re: Tot despre jante
« Răspuns #59 : 20.Mai.2014, 09:43:39 a.m. »
Daca il citeai in totalitate remarcai ca nu aici e locul. Si topicul de vanzare pe care l-ai deschis in sectiunea "SX4" nu isi avea locul acolo ci la sectiunea bursa, unde a fost mutat intre timp: http://www.suzuki-club.ro/forum/bursa-auto/4-jante-tablacauciucuri-de-vanzare/

Intelegem ca o data e vorba de necunoastere/neatentie, a doua oara devine nepasare. A treia oara deja seamana a intentie si intra la regulament.
Speram sa nu vedem pasul trei intamplandu-se.

Bafta la vanzare !!
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019