Autor Subiect: Tot despre jante  (Citit de 32610 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline MOTANUL

Re: Tot despre jante
« Răspuns #100 : 11.Mar.2021, 05:12:35 p.m. »
Am gasit in site-ul de mai jos o informatie care mie imi pare gresita (e clar ca sx4 nu are 4 prezoane). Cuplul de acolo pare mult prea mic.
Care este cuplul corect pt. sx4 2011 4x4 1.6?

https://www.bremboparts.com/europe/ro/produse/montarea/cupluri-de-str%C3%A2ngere
Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...
 

Offline toma

Re: Tot despre jante
« Răspuns #101 : 11.Mar.2021, 05:39:02 p.m. »
Ala e: 85Nm.

Poti verifica in manual.
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline MOTANUL

Re: Tot despre jante
« Răspuns #102 : 11.Mar.2021, 05:51:20 p.m. »
E sub o dacia Sandero - o masina mai mica si mai usoara. Imi e greu sa imi explic de ce.
Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...
 

Offline Calin sb

Re: Tot despre jante
« Răspuns #103 : 11.Mar.2021, 09:33:16 p.m. »
Oare o fi strâns-o la 85nm?
  • Superb iV PHEV Style

“ Be first, be smarter, or cheat. Well, I don't cheat “ John Tuld ,Margin call
 

Offline enicky

Re: Tot despre jante
« Răspuns #104 : 12.Mar.2021, 12:37:04 a.m. »
Oare o fi strâns-o la 85nm?
  Daaa, la 85nmkg.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Laurentiu

Re: Tot despre jante
« Răspuns #105 : 12.Mar.2021, 09:33:37 a.m. »
Oare o fi strâns-o la 85nm?
Eu cred ca se chinuie sa desfaca ce au strins altii ... la ''cuplu''.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline MOTANUL

Re: Tot despre jante
« Răspuns #106 : 12.Mar.2021, 10:00:25 a.m. »
Eu am cheie dinamometrica buna. Adica nu e trantita / folosita la sute de masini pe luna.
De cate ori am strans eu rotile cu ea am desfacut usor piulitele.

Dupa mine cea mai proasta experienta am avut-o cu strangerea la pistol la vulcanizare. (au rotunjit vreo 2 piulite cand au incercat sa le desfaca). Mai sunt oameni care daca nu iau spaga strang piulitele in dusmanie (mi-a povestit un mecanic care lucra la vulcanizare ca asa proceda cu toti care nu ii dadeau spaga). Si chiar avea vreo 120 kg si era bine-facut.

Eu pot sa strang la 200 Nm lejer cu cheia mea dinamometrica care e destul de lunga (un nepot de 7 ani a putut sa le desfaca la Porsche unde strang la 130 Nm). Cu o cheie scurta nu pot sa strang asa tare - sigur nu ar fi putut nici nepotul sa desfaca 130 Nm.

Imi inchipui ca repectivul mecanic putea sa se duca la 300-400 Nm lejer cu o cheie mai lunga (cum am eu si cum au de obicei la orice vulcanizare - cand am avut la BMW piulitele rotunjite au desfacut cu 1 bara de minim 1 metru). Eu pana acum am strans la Suzuki la 120 Nm - nu am avut nicio problema, nu am rotunjit nicio piulita. Dar admit ca am facut-o fara sa am habar care e valoarea corecta. O sa strang de acum la mai putin.

Sandero are dimensiunea prezonului mult mai mica, roata mai usoara, masina mai usoara, 4 prezoane in loc de 5 cum avem noi. Si tot are 105 Nm. Duster cu 5 prezoane are 120 Nm. O sa strang mai putin dar parca nici la 85 Nm nu o sa cobor.
Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...
 

Offline Laurentiu

Re: Tot despre jante
« Răspuns #107 : 12.Mar.2021, 10:07:01 a.m. »
1. sunt oameni care daca nu iau spaga strang piulitele in dusmanie
2. O sa strang mai putin dar parca nici la 85 Nm nu o sa cobor.
1. Shpaga nu se da dupa efectoarea operatiei? Doar intr-o singura bransa se da inainte.
2. Cred ca la 100 e arhisuficient, iar filetul, poate fi uns cu putina vaselina.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline MOTANUL

Re: Tot despre jante
« Răspuns #108 : 12.Mar.2021, 10:28:02 a.m. »
Ba da - dar am observat oameni care o dau spaga de la inceput in special la vulcanizari (oi fi eu de moda veche).
Eu din ce am inteles daca dai cu vaselina pe filet obligatoriu trebuie sa strangi mai tare (maresti cuplul de strangere). Tot ca regula daca faci asta - ajungi in zona de rupere a surubului.
Din ce stiu eu doar pe con poti sa dai cu vaselina sa nu se gripeze.

La Sx4 nu am avut probleme nici la con (nu e o constructie paguboasa sa se gripeze rau ca la alte masini).
Adica nu am dat vaselina nicaieri si nu am avut probleme la o strangere de 120 Nm. (prea mare deja daca consultam documentatia)
Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...
 

Offline Laurentiu

Re: Tot despre jante
« Răspuns #109 : 12.Mar.2021, 10:39:41 a.m. »
Din ce stiu eu doar pe con poti sa dai cu vaselina sa nu se gripeze.
La Dacia 1100 aveam piulite si erau in numar de 3. Mereu am uns filetele cu toate ca roata era prevazuta si cu capac etansat de o garnitura de cauciuc. Nu s-a inmplat niciodata sa mi se desfaca vreuna din ele.
P.S. Eu am spus ce fac eu. Nu am spus sub nici o forma ca e obligatoriu.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!