Autor Subiect: Tot despre jante  (Citit de 32612 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline cristidav

Tot despre jante
« : 03.Nov.2012, 10:13:38 a.m. »
Buna !

Vreau sa-mi iau jante pentru cauciucurile de iarna si am observat ca cele de pe Duster potrivesc aproape in totalitate, exceptand grosimea pneului: 215 fata de 205. Credeti ca e o problema sau merg pneurile de 205 pe jantele de duster ? Nu de alta, dar sunt la un pret bunicel si sunt de tabla, ce conteaza marca ? :)

Mersi pentru raspuns.
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline BXXENL

Re: Tot despre jante
« Răspuns #1 : 05.Nov.2012, 01:02:22 a.m. »
In afara de dispunerea prezoanelor conteaza diametrul gaurii centrale (la duster nu e mai mare? 66vs60 Iti vor trebui inele de centrare, costa bani si alea, minim 50 roni un set) si offsetul.

Anvelopa de 205 o poti monta lejer pe janta de duster. Asta e cea mai mica grija. Chiar sta mai bine pe 6.5 decat pe 6. Janta va fi mai grea probabil, si de aici tot soiul de dezavantaje insa.
« Ultima Modificare: 05.Nov.2012, 01:05:08 a.m. de BXXENL »
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline MOTANUL

Re: Tot despre jante
« Răspuns #2 : 17.Nov.2012, 09:23:52 p.m. »
Cel mai bine daca ai un J asemanator sau identic este sa mergi pe mana producatorului Suzuki (nu pe Dacia). Daca tu ai in talon 205 pune 205 pe janta de duster.
Trebuie sa fi atent la:
- distanta intre prezoane
- J
- offset
- diametru
- gaura centrala (se poate drege cu inele de centrare)

Eu am pe masina mea roti de mazda (am si eu inele de centrare pentru ca era mai mare gaura centrala la mazda si este periculos sa nu ai).




Poti sa pui jante cu diametru mai mare, J mai mare, anvelope mai mari - dar te complici ca trebuie sa treci modificarea in cartea de identitate si asta presupune o vizita la RAR. Cele mai putine batai de cap le ai daca mergi pe anvelopele din CIV. (inclusiv pentru garantie).
« Ultima Modificare: 17.Nov.2012, 09:31:26 p.m. de MOTANUL »
Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...
 

Offline suzukisx4x4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 234
Re: Tot despre jante
« Răspuns #3 : 18.Nov.2012, 09:40:29 a.m. »
Vreau sa-mi iau jante pentru cauciucurile de iarna [...]l si sunt de tabla

- gaura centrala (se poate drege cu inele de centrare)

Eu am pe masina mea roti de mazda (am si eu inele de centrare pentru ca era mai mare gaura centrala la mazda si este periculos sa nu ai).
Pe jante de tabla trebuiesc inele de centrare  :-/
Citat
La jantele de aliaj, in special cele aftermarket de care ne ocupam si noi, se practica cel mai adesea diametre centrale universale, mai mari, pentru a acoperi o gama mai larga de modele auto, utilizandu-se inele de centrare standardizate pentru montarea pe modele diferite.
http://www.jante-otel.ro/info-jante-otel-anvelope-de-iarna.html

Precizare: "offset" = ET.
"Mi-e teama de ziua in care tehnologia va fi mai importanta ca relatiile interumane. In lume va exista o generatie de idioti. "
Albert Einstein
 

Offline BXXENL

Re: Tot despre jante
« Răspuns #4 : 18.Nov.2012, 11:17:24 a.m. »
Trebuiesc inele de centrare daca gaura centrala e mai mare decat butucul masinii, si daca roata se centreaza pe butuc. Nu conteaza ca e de tabla, plastic sau aliaj janta. Daca nu ai inel de centrare iti va reteza prezoanele.

La dacia 1310 nu se centra pe butuc, statea in prezoane. Acolo nu-ti trebuiau inele.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline suzukisx4x4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 234
Re: Tot despre jante
« Răspuns #5 : 18.Nov.2012, 12:01:00 p.m. »
Trebuiesc inele de centrare daca gaura centrala e mai mare decat butucul masinii
Asta ne pot spune cei care au masinile, in cazul nostru Suzuki, dotate cu jante de tabla.
Din cate am observat, jantele originale de tabla au gaura centrala mai mare decat butucul rotii si sunt fara inele de centrare. M-au inselat oare ochii  :-/
"Mi-e teama de ziua in care tehnologia va fi mai importanta ca relatiile interumane. In lume va exista o generatie de idioti. "
Albert Einstein
 

Offline Daniel42

Re: Tot despre jante
« Răspuns #6 : 18.Nov.2012, 01:39:01 p.m. »
Eu am anvelopele de iarna pe jenti de tabla si intradevar gaura centrala este mai mare decit butucul rotii , dar nu cu mult . Dar nici fixa pe circumferinta butucului nu este , adica are o toleranta de aproximativ 0.3 cm . Nu am observat sa-mi reteze prezoanele pina acum si sa-mi zboare roata de vreo patru ani incoace . :-)) Cu precizarea ca jentile sunt pe 15 si sunt pentru Suzuki SX4 si nu adaptate de la alte tipuri de masini si intradevar au venit la cutie originale fara inele .
« Ultima Modificare: 18.Nov.2012, 01:42:28 p.m. de Daniel42 »
  • Suzuki SX 4 1.5 GLX Silky Silver
 

Offline MOTANUL

Re: Tot despre jante
« Răspuns #7 : 19.Nov.2012, 02:46:44 p.m. »
Si eu ma gandeam ca practic la dacie statea roata in 3 prezoane fara nici o sprijinire pe butuc si acum nu mai pot sa stau cu 5 prezoane decat cu descarcare in butuc. Pana la urma este normal sa pui siguranta pe locul 1.

Am avut experienta cu un accident in roata cu jante ronal. S-a indoit fuzeta, s-a indoit amortizorul, s-a rupt planetara - Janta a ramas pe pozitie (doar un pic julita pe buza).

La Dacie la un accident similar s-ar fi rupt prezoanele pentru mai putin. Adica in situatii extreme masurile de siguranta suplimentara isi arata roadele.
Eu am cumparat si montat inele de centrare.(sa fie acolo chiar daca este posibil sa nu am nevoie de ele niciodata).
Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...
 

Offline shogunu65

Re: Tot despre jante
« Răspuns #8 : 19.Nov.2012, 03:04:58 p.m. »
am avut aceeasi problema si m am tot documentat ...

jentile de tabla nu se centreaza pe inelul central, se centreaza din piulite / prezoane. Asa ca piulitele / prezoanele trebuie sa fie putin conice la partea care apasa pe janta. In general gaura centrala la janta de tabla este mai mare, nu se poate folosi la centrare. In plus tabla fiind subtire nu vad cum ar putea prelua acea margine diversele forte care actioneaza asupra jantei.

In cazul meu solutia a fost jante aliaj SH de KIA, pe 15" si cauciucuri de iarna 195/65/15. Solutia cu cauciucuri iarna 205/60/16 nu o recomand pentru ca mi se pare mult prea scumpa. Cheltui mai mult atat pe jentile de tabla cat si pe cauciucuri. Daca ar fi sa aleg, as pune 205/60/16 pe jentile standard de aliaj (cu cheltuiala aferenta echilibrarii si montarii sezonale) sau 195/65/15 pe jenti de tabla noi sau de aliaj SH.

Jentile de KIA au ET ul 42 si nu ating, singura problema a fost gaura centrala de 67mm dar s-a rezolvat cu niste inele adaptoare (se gasesc la comerciantii de jante aliaj).

 
 

Offline BXXENL

Re: Tot despre jante
« Răspuns #9 : 19.Nov.2012, 03:31:00 p.m. »
Nu stiu ce sa zic, la smart am jante de tabla 4 ani si vara si iarna si cand le dadeam jos trebuie sa dau picioare, ciocane, sa zgaltai masina rau ca sa iasa, efectiv se sudda gaura centrala a jantei de tabla de butuc.

Ba odata in prostia mea am si plecat cu o roata nestransa si am mers cu ea o zi intreaga in oras, noroc cu obisnuinta de a verifica rotile in prima zi. Erau stranse la mana piulitele pe prezoane, cat se poate cu masina ridicata pe cric, doar apropiate cat sa fie centrata, si janta nu a batut deloc, statea teapana.

Deci s-ar parea ca sunt modalitati si modalitati, dar daca la cele de aliaj masina sta centrata in butuc, nu mi-as bate capul si as face inele pt 50 de roni si as sta linistit, chiar daca SX4 are 5 prezoane si smartul doar 4.
  • SX4 1.5
Alex