Autor Subiect: Curatare clapeta de acceleratie si EGR  (Citit de 11255 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline BXXENL

Curatare clapeta de acceleratie si EGR
« : 30.Oct.2012, 09:58:04 p.m. »
Deschid acest topic pt ca am vazut ca unii useri dau bani pe operatiunea asta. E foarte simplu de facut, ambele piese sunt usor accesibile, si cu o cheie de 10 si una de 12 si un spray de curatat clapeta/carburatorul din carrefour/auchan le curatati pe amandoua intr-o ora maxim 2 daca luati pauza de masa.

Zic ca nu are rost sa dati bani pe asa ceva pt ca efectele nu sunt fantastice, curatarea la mine s-a facut la aproape 64.000km si singurul efect masurabil este un relanti foarte stabil la fix 700rpm, care sa zicem ca da un consum mai mic. In rest, in mers, nu e nici o diferenta, poate sa zic ca e ceva la turatii foarte mici, masina ar fi mai receptiva. Puterea maxima e neschimbata, daca o calc la fund la fel merge. Consumul pare neschimbat, seara cu orasul relativ liber, dar pe ploaie, cu caldura si A/C a luat 7.5% iar azi la ora de varf expozitiei-berceni-inapoi aproape 12%, dar mers infernal.  Orice imbunatatire fie a puterii fie a consumului daca nu e de macar 10% e foarte greu de observat,

La alte masini (si aici aduc vorba de smart dar probabil multe altele) senzorul MAP e dupa clapeta, si se murdareste ca si clapeta, si atunci da, merge prost masina, consuma mai mult etc. Dar la noi senzorul e pe capacul cutiei filtrului de aer, si pe acolo trece doar aer gata filtrat, nu ajung vapori de ulei sau gaze recirculate. Deci la SX4 senzorul ramane perfect curat, si masoara corect aerul inhalat de motor. Rezulta functionare corecta si fara probleme. Pelicula aceea de ulei si de mizerie ce se formeaza pe clapeta nu o pot gatui, ea reprezinta maxim 0.1% din suprafata clapetei, deci cat poate sa obstructioneze?

E bine sa facem curatarea ca nu cumva mizeria sa se infiltreze pe axul clapetei si sa afecteze servo motoarele, dar altfel nu are nici un scop. Poate ca la 100.000km murdaria sa fie suficienta sa existe vreo diferenta clara de functionare inainte/dupa. Altfel sunt doar efecte placebo sau povesti de la mecanicul de serviciu.

Imi pare rau can nu am facut mai multe poze ca sa fac un tutorial ca lumea, dar lucrand singur si fiind totul foarte simplu n-am avut nevoie sa fac poze si oricum nu imi era prea la indemana, si nici n-am vreo scula capabila sa faca poze ca lumea. Facem maine la intalnire, vor fi destule maini pt asta.

Daca cineva aduce o trusa de tubulare maine la intalnire, in 2 ore curatam toate sx-urile prezente. Mai am spray pt inca 3-4 lejer.

  • SX4 1.5
Alex
 

Offline adrian_r5

Re: Curatare clapeta de acceleratie si EGR
« Răspuns #1 : 30.Oct.2012, 11:50:57 p.m. »
o cheie de 10 si una de 12
Cind am citit aici ca scrie "2 suruburi mai mici M10" am vrut sa te intreb cu ce le compari de zici ca M10 e mic. Desi eram aproape convins ca pe acolo nu sint suruburi de M10 am zis sa nu ma bag unde nu ma pricep ... da' acum cind vad ca scrii de "cheie de 10" te intreb - sigur ai vrut sa scrii acolo "M10"  :-/
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline BXXENL

Re: Curatare clapeta de acceleratie si EGR
« Răspuns #2 : 31.Oct.2012, 08:27:11 a.m. »
Am incurcat termenii. :"> Suruburi ce se desfac cu cheia de 10 sunt cele 2 de la teava ce pleaca din EGR spre galeria de admisie, si sunt mai mici decat alea care se desfac cu cheia de 12 (4 la clapeta si 2 la EGR)
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline adrian_r5

Re: Curatare clapeta de acceleratie si EGR
« Răspuns #3 : 31.Oct.2012, 08:45:58 a.m. »
Din manualul de service:


Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline BXXENL

Re: Curatare clapeta de acceleratie si EGR
« Răspuns #4 : 31.Oct.2012, 09:26:17 a.m. »
Mda.. eu faceam referire la capul surubului, mai exact la cheia cu care il desfaci. Deci o cheie de 10 si una de 12 pt cele 8 suruburi si cele 2 coliere de la furtunul de aer dintre filtru si clapeta, si un cleste (preferabil de cuie sau cioc papagal) pt furtunele de lichid de racire. Surubelnite cruce (philips) pt cele 4 suruburi de pe motorasul de la EGR si pt suruburile de la rezonatorul mare care acopera motorul in cazul in care vrei sa-l dai la o parte sa ai mai mult loc.

Cu astea iti faci treaba fara probleme.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline allex010

Re: Curatare clapeta de acceleratie si EGR
« Răspuns #5 : 31.Oct.2012, 09:46:48 a.m. »
Se desface tot ansamblul clapetei ca sa cureti separat (pe "masa de lucru"), sau se desfac piesele de deasupra ca sa ai loc si cureti "la fata locului"?
SS 1.3 GS, negru
 

Offline BXXENL

Re: Curatare clapeta de acceleratie si EGR
« Răspuns #6 : 31.Oct.2012, 09:55:05 a.m. »
Pai nu e bine sa o cureti pe loc pt ca toata mizeria ti se scurge in galerie. De aia desfacem suruburile si furtunele, ca sa te dai deoparte sa o cureti. Nu trebuie dezmembrata clapeta, doar luata de pe galerie si curatata undeva unde murdaria nu iti cade pe masina.



  • SX4 1.5
Alex
 

Offline BrSx4

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1596
  • Thanked: 245 times
  • Gen: Bărbat
  • Munca nu a omorat niciodata pe nimeni
    • Braila
Re: Curatare clapeta de acceleratie si EGR
« Răspuns #7 : 07.Mai.2016, 03:28:34 p.m. »
Vreau sa revin asupra subiectului pt ca de 3 zile dupa ce am lasat masina fara bateria acumulator o noapte pt ca am resuscitata vechiul acumulator nu ma mai inteleg cu relantiul, se opreste mereu motorul.
Vreau sa curat clapeta de accelaratie in prima faza sa vad daca isi revine cumva si as vrea sa curat si EGR avind acum 150,000 km la bord si s-a umbat nici odata la ele.
Vroiam sa il intreb pe BXXENL  daca mai are ceva fotografii de la operatiune, si ceva de la EGR
  • SX4 1.5 glx, New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
SX4 1.5 glx gri metal
New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
Diferența dintre inteligență și prostie este că inteligența are limite
 

Offline BXXENL

Re: Curatare clapeta de acceleratie si EGR
« Răspuns #8 : 09.Mai.2016, 10:33:39 a.m. »
Nu chiar, dar accesul este fabulos, ridici capota si-i chiar acolo piesa. Eu am demontat si rezonatorul mare de plastic de deasupra motorului dar mai mult de curiozitate.

Totusi problema ta nu-i de acolo. Daca inainte sa scoti bateria de pe masina nu facea asa, acum are nevoie doar sa-si reinvete parametrii.

Deci dupa ce ai pus definitiv acumulatorul cel bun pe masina, porneste motorul, lasa-l 10 min sa incalzeasca bine, da pe rand drumul la consumatorii electrici, mai intai cativa apoi toti, joaca-te 2-3 minute asa la butoane apoi iesi la plimbare. Fii pe faza poate mai da sa moara o data de 2 ori cand o scoti pe liber sa opersti la rosu dar dupa cateva ture in oras (10-20km) isi revine.

Asta e interpretarea mea asupra procedeului de idle learn, inainte mai gaseam si eu tot felul de motive sa scot bateria de pe masina, acum evit pe cat posibil acest fapt daunator.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline Laurentiu

Re: Curatare clapeta de acceleratie si EGR
« Răspuns #9 : 09.Mai.2016, 10:44:54 a.m. »
...inainte mai gaseam si eu tot felul de motive sa scot bateria de pe masina, acum evit pe cat posibil acest fapt daunator.
Demontarea si scoaterea din circuitrul electric a bateriei nu-l vad ca pe un lucru daunator. Singurul inconvenient de care m-am lovit a fost "dereglarea" posturilor de radio. In rest, totul a fost ca si cum n-as fi scos-o niciodata din locul si functia ei.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!