Autor Subiect: Curatare clapeta de acceleratie si EGR  (Citit de 11250 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline BXXENL

Re: Curatare clapeta de acceleratie si EGR
« Răspuns #10 : 09.Mai.2016, 10:50:28 a.m. »
Pai efectul daunator incepe de la cel expus de colegul BrSX4, pierderea Trim-urilor duce la oprirea motorului la schimbari de sarcina.

La smart ramane becul check engine aprins, dar alte masini raman imobilizate dupa scoaterea acumulatorului!

De regula cu cat mai noua masina, cu atat mai probabil sa o zapacesti mai tare scotandu-i acumulatorul.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline Laurentiu

Re: Curatare clapeta de acceleratie si EGR
« Răspuns #11 : 09.Mai.2016, 10:54:45 a.m. »
Pai efectul daunator incepe de la cel expus de colegul BrSX4...
Vad ca ai acelasi tip de motor ca si al meu. TU, ai patit asa ceva ca eu unul NU?
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline BXXENL

Re: Curatare clapeta de acceleratie si EGR
« Răspuns #12 : 09.Mai.2016, 10:58:33 a.m. »
Da, ambele dati cand am inlocuit acumulatorul. Cand te opresti la semafor si o scoti pe liber moare motorul.




Clapeta apare in poza la ora 1, la o adica dai jos furtunul dinspre filtrul de aer, asistentul pune contactul, calca acceleratia la fund si tu dai cu spray pe clapeta si se curata de depuneri.

Mizeria curge in galerie dar nu e cine stie ce, fas fas 2 suruburi, in 5 min ai terminat.

Asta daca e murdara, dar data fiind plasarea tevii EGR si a vaporilor de ulei trasi in admisie DUPA clapeta si senzor, acestea raman curate.

La smart vaporii erau reintrodusi pe admisie inaintea clapetei si a senzorului MAP, si totul se murdarea de ulei ars in 2-3 ani. Japo-maghiarii au fost mai isteti la faza asta.
« Ultima Modificare: 09.Mai.2016, 11:14:47 a.m. de BXXENL »
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline Laurentiu

Re: Curatare clapeta de acceleratie si EGR
« Răspuns #13 : 09.Mai.2016, 11:01:40 a.m. »
Da, ambele dati cand am inlocuit acumulatorul.
Sincer ma mir de ce ai patit. Si eu am scos acumulaatorul de mai multe ori ca sa-l incarc pe redresor si nu am avut astfel de probleme.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline migabi

Re: Curatare clapeta de acceleratie si EGR
« Răspuns #14 : 09.Mai.2016, 11:25:03 a.m. »
Eu mi-am pus acum 3-4 luni bateria la redresat peste noapte si nu am avut absolut nici o problema. Nici macar cu radio.. fiindca nu salvez posturile.
SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: Curatare clapeta de acceleratie si EGR
« Răspuns #15 : 09.Mai.2016, 12:29:41 p.m. »
Eu am patit de mai multe ori ca dupa deconectarea acumulatorului, la recuplarea acestuia motorul sa nu "tina ralanti-ul" o vreme: una - doua zile. Ramane aprins un martor ESP care se stinge dupa un rulaj in linie dreapta de cateva sute de metri si se pierd frecventele radio presetate.
Cu acumulatorul ce-l am acum pe masina nu se mai intampla acelasi fenomen DAR am capatat bunul obicei sa-l reincarc pe redresor cel putin o data la 4-5 saptamani. CRED ca ralantiul inconstant si oprirea motorului se produc daca a fost decuplat acumulatorul si rebransat fiind insa insuficient incarcat. Nu am argumente tehnice ci doar experienta cu acest fenomen. Probabil CB  "reinvata" mai greu sa mentina relantiul constant, alimentat fiind de  un acumulator "lesinat".
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 

Offline suzeta

Re: Curatare clapeta de acceleratie si EGR
« Răspuns #16 : 28.Nov.2016, 02:08:07 p.m. »
Da, ambele dati cand am inlocuit acumulatorul. Cand te opresti la semafor si o scoti pe liber moare motorul.

Aceeasi problema o am si eu. Am avut recent Misfire (P0300 / P0303 / P0304) si am schimbat acumulatorul si bujiile (ambele erau cele din fabrica). La ~700 km parcursi cu acumulatorul nou (masina are acum ~109.000 km), inca se opreste la ralanti cand scot din viteza inainte de semafor. Se intampla doar la primul stop cand motorul e rece, apoi merge normal. Cand repornesc motorul, dureaza mai mult cranking-ul... Turatia la ralanti variaza intre 680 - 750 rpm ceea ce  OK conform manualului (700 +/- 50 rpm). Dar se aude la esapament cum tuşeşte.

Dupa cateva cautari, am gasit in manualul de service urmatoarele informatii de mai jos. Le pun aici, poate ii ajuta si pe altii.
Chiar daca nu am umblat la clapeta de acceleratie, o sa incerc deseara sa ii fac o calibrare si revin cu info.

"Description of Electric Throttle Body System Calibration"
As such individual differences must be taken into account for controlling the throttle valve, it is necessary to register the completely closed throttle valve position data in ECM. When such data is registered in ECM, it is saved in RAM (memory) of ECM and used as the base data for controlling the throttle valve. This data is cleared, when any of the works described in “Precautions of Electric Throttle Body System Calibration: ” is performed.
For the procedure to register such data, refer to “Electric Throttle Body System Calibration: in Section 1C”. (After the completely closed position data is cleared, ECM, for the first time only, opens and closes the throttle valve for about 5 seconds after the ignition switch is turned ON position, for registration of the completely closed throttle valve position. If the engine is started during this registration process, such symptom as “longer cranking time” or “slow rise of revolution speed immediately after start-up” may occur. However, turning OFF the ignition switch once and restarting will set correct registration.)

"Precautions of Electric Throttle Body System Calibration"
After performing one of works described below, it is necessary to re-register the completely closed throttle valve reference position stored in memory of ECM. (For detailed information, refer to “Description of Electric Throttle Body System Calibration: ”.) For the procedure to register such data in ECM, refer to “Electric Throttle Body System Calibration: in Section 1C”.
• To shut off backup power of ECM for such purposes of battery replacement or “DOME” fuse removal
• To erase DTCs P0122, P0123, P0222, P0223, P2101, P2102, P2103, P2111, P2112, P2119 and/or P2135
• To replace ECM
• To replace throttle body and/or accelerator pedal position (APP) sensor assembly

"Electric Throttle Body System Calibration"
1) If electric throttle body assembly and/or accelerator pedal position (APP) sensor assembly are replaced, perform following steps.
a) Disconnect negative cable at battery for 20 seconds or more for the purpose of clearing calibration data of closed throttle position from memory in ECM.
b) Connect negative cable to battery.
2) Keep ignition switch at ON position for 5 seconds or more without running engine.

Am atasat 2 screenshot-uri cu turatia inainte sa schimb bujiile si acumulatorul si dupa ce le-am schimbat.

From the people who brought you pearl harbor...
 

Offline suzeta

Re: Curatare clapeta de acceleratie si EGR
« Răspuns #17 : 05.Ian.2017, 11:26:09 a.m. »
Ce s-a mai intamplat in ultima luna si jumatate:
Calibrarea clapetei nu a rezolvat nimic.
Misfire-ul de pe 3 si 4 a recidivat pe 2 si 4, iar mai apoi doar pe 2. S-a intamplat doar la rece si intre timp am mers cam 2000 km doar pe benzina cu aditivi extra de curatat sistemul de alimentare.
Indiferent de temperatura motorului, arderea nu e corecta si motorul nu merge rotund.
Dupa mai multe vizite prin service-uri fara vreun rezultat concret, am auzit atatea, ca imi venea sa schimb motorul cu totul (bujii, bobine, injectoare, supape, senzori de temperatura, furtune de vacum, clapeta de acceleratie, etc.) :-j.
Intre sarbatori am schimbat bobinele 1 cu 2 intre ele, si le-am curatat pe toate 4 cu spray de contact. Si culmea, n-am mai avut misfire-ul care chiar vreau sa apara ca sa pot elimina bobinele sau supapele din posibilele probleme.
Inca nu imi dau seama daca misfire-urile au sursa comuna cu tremuratul la ralanti sau nu... Am crezut ca prin curatatea clapetei rezolv tremuratul, dar am un feeling ca e aceeasi cauza si anume supapele...
Una peste alta... masina merge, dar trebuie sa stau pe loc pana se incalzeste macar la 50 de grade (cand o bag in sarcina la rece, motorul nu are suficienta putere si moare).

Voi vedea cat de mult a meritat sa instalez GPL-ul  :P
From the people who brought you pearl harbor...
 

Offline suzeta

Re: Curatare clapeta de acceleratie si EGR
« Răspuns #18 : 17.Oct.2017, 05:54:01 p.m. »
Am rezolvat intr-un final problema... dupa aproximativ 1 an de nervi, prin schimbarea celor 8 supape de evacuare. Norocul e ca am dat de un mecanic in varsta, fara diagnoze computerizate si alte vrajeli :-j , care in momentul in care a vazut ca e vorba de motorul M16A si GPL a pus diagnoza direct: Supapele.

Le-am schimbat si masina merge foarte bine. Una dintre ele (cea de pe 3) avea lipsa o bucata serioasa... de parca ar fi muscat cineva din ea. Cost piese + manopera 1500 RON. Plus alti multi bani pe care i-am bagat in piese suspecte de defectiune.

Mai ramane sa schimb si catalizatorul care s-a topit de la misfire-urile repetate.

Pentru a putea folosi GPL-ul in continuare, mi s-a recomandat un kit de lubrifiere JLM. Inca ma mai gandesc daca vreau asta sau nu. Momentan dupa 40.000 km pe GPL sunt pe minus din cauza reparatiilor.
From the people who brought you pearl harbor...
 
The following users thanked this post: hugbear

Offline BrSx4

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1596
  • Thanked: 245 times
  • Gen: Bărbat
  • Munca nu a omorat niciodata pe nimeni
    • Braila
Re: Curatare clapeta de acceleratie si EGR
« Răspuns #19 : 17.Oct.2017, 11:06:55 p.m. »
Si eu am avut ceva probleme cu niste coduri de eroare dar mereu indicau sonda lamda.
Dupa citeva luni de reglaje buba era de la setarile instalatiei GPL, amestec sarac de combustibil.
Am gasit pe forumul de la logan niste chitibusari care stiu sa seteze instalatia GPL si am rezolvat-o
Eu am circa 60.000 km de cind am instalatia montata un Tomasetto, singura modificare a mersului motorului este in relanti o simt putin că galopează(termen de la cei cu motoare diesel), in rest apă paie și bătaie.
Dar ce diferente sa fie intre motorul de 1.5 si cel de 1.6
  • SX4 1.5 glx, New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
SX4 1.5 glx gri metal
New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
Diferența dintre inteligență și prostie este că inteligența are limite