Autor Subiect: Am nevoie de cateve sfaturi SX4  (Citit de 7872 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline suzukisx4x4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 234
Re: Am nevoie de cateve sfaturi SX4
« Răspuns #20 : 22.Oct.2012, 01:01:02 p.m. »
la plecari mai in tromba de pe loc, daca ai rotile virate, are o tendinta destul de puternica sa ti smulga volanul din maini
 
O manevra destul de buna de a pune capetele de planetare pe chituci.
"Mi-e teama de ziua in care tehnologia va fi mai importanta ca relatiile interumane. In lume va exista o generatie de idioti. "
Albert Einstein
 

Offline shogunu65

Re: Am nevoie de cateve sfaturi SX4
« Răspuns #21 : 22.Oct.2012, 01:04:49 p.m. »
O manevra destul de buna de a pune capetele de planetare pe chituci.

pana acum n am reusit asta la nici una dintre masinile care le am avut ... si fac des manevra, iar cu fiecare din masinile astea am mers peste 60 mii km ....

poate nu am facut eu ce trebuie pentru a strica acele capete :prty:
 

Offline Chips

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 103
  • Gen: Bărbat
  • Leave sooner, drive slower, live longer.
Re: Am nevoie de cateve sfaturi SX4
« Răspuns #22 : 22.Oct.2012, 03:06:10 p.m. »
@shogunu65: no, acum nu vreau sa crezi ca sarim pe tine, dar:

1. Suzukis4X4 are dreptate, asa verifici daca ai buba la planetara ( dupa verificarea burdufelor ), roti bracate si plecare de pe loc mai in forta. Face clonk, ai buba, nu face, e totu' bine.
2. Fiesta 2003 am avut eu, si e aceeasi masina precum cea fabricata in 2001. Cum amandoua au tractiune fata, daca nu exista factori externi, la viteze mari comportamentul masinilor cu FWD este subvirator. Viteza la care se manifesta acest comportament depinde de suspensii, gume, sasiu s.a.m.d.. Nu stiu despre tine insa eu am dus ambele masini pana in punctul in care au dezvoltat un comportament subvirator iar SX-ul prezinta "buba" la viteze mai mari decat Fiesta ( cu toate ca are o garda la sol cu 6 centimetrii mai mare, daca nu gresesc ). Poti aborda acelasi viraj la viteze mai mari fara ca masina sa paraseasca trasa => este mai stabila - QED :D

P.s: Sorry de offtopic
Every thing I'm not made me everything I am
 

Offline BXXENL

Re: Am nevoie de cateve sfaturi SX4
« Răspuns #23 : 22.Oct.2012, 03:24:37 p.m. »
SX4 are ruliu mai pronuntat, fiind mai inalta, si poate de aici senzatia de instabilitate. Mie mi se pare ca are un comportament subvirator pronuntat sx4, dar e adevarat ca nu am condus multe alte masini straine mai tare, doar smartul care se tine cu dintii de traiectorie.

Doar daca o provoci (ridici brusc sau pisti frana in curbe la viteza mai mare) am observat ca tinde sa treaca la supravirare dar cum pui piciorul pe acceleratie isi revine.  Niste gume mai late pe spate probabil ar vindeca tendinta asta si ai putea sa o controlezi mai bine din acceleratie (225/55R16), dar ce te faci cu militia.

Oricum nu recomand mersul la limita cu SX4 (si cu nici o alta masina), pt ca trebuie sa ai mereu rezerve de aderenta sa poti evita/opri in caz de ceva neprevazut.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline shogunu65

Re: Am nevoie de cateve sfaturi SX4
« Răspuns #24 : 22.Oct.2012, 03:45:24 p.m. »
nu i problema cu saritul :))) ... fiesta 2001 nu i la fel cu 2003  >:)  le am condus pe ambele si e diferenta intre ele

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Fiesta#Fourth_generation_.281995.E2.80.932002.29 .... scuze de off topic


poate mi se pare ca nu e la fel de stabil, din cauza pozitiei inalte la volan. Am mai patit asta si cu un Renault Scenic RX4...

recunosc ca nu m am dat fix pe aceeasi ruta,  cu ambele masini, la o diferenta de timp atat de mica incat sa fiu obiectiv. Totusi sx4 m a facut sa abordez mai calm niste serpentine ... nu a rupt aderenta, dar se apleaca altfel pe curbe stranse. Repet ... s ar putea sa fie numai din cauza pozitiei mai inalte
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Am nevoie de cateve sfaturi SX4
« Răspuns #25 : 22.Oct.2012, 04:33:09 p.m. »
Totusi sx4 m a facut sa abordez mai calm niste serpentine ... nu a rupt aderenta, dar se apleaca altfel pe curbe stranse.
Si eu am niste momente de teama pe serpentinele in care forta centrifuga e mare (ex. Pitesti-Slatina), mai ales cand sunt pe banda a II-a si curba e la dreapta.  Pana acum nu am derapat, sper sa nu o fac nici de acum inainte.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline Chips

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 103
  • Gen: Bărbat
  • Leave sooner, drive slower, live longer.
Re: Am nevoie de cateve sfaturi SX4
« Răspuns #26 : 22.Oct.2012, 06:12:31 p.m. »
Shogun - corect legat de Fieste, eu stiam ca Mark V a inceput productia in 2001, greseala mea. Totusi, o data cu Mark V a crescut si agilitatea fiestutei si a fost numita printre hot hatch-uri.

Legat de pozitie la volan - aici ai dreptate, e oribila. Nu neaparat pentru  ca e inalta ci pentru ca e ingusta. Scaunele nu au o sustinere laterala senzationala si drept urmare in cazul unei abordari mai agresive in viraje te vezi tinundu-te de volan.
Totusi, amandoi ( si gabineq ) aveti, din ce vad eu, AWD si ESP banuiesc.
Daca vreti sa testati masina si sa vedeti cat duce pana la interventia ESP-ului, gasiti un viraj de 180 grade la stanga, cu o inclinatie decenta care are in exterior camp si NU E CIRCULAT. Abordati virajul pe urcare in trapta a doua la 50 km. Inainte de apex accelerati treptat si aveti grija sa fiti in cuplu - in trapta a doua poti urca pana la 100 km. Pe la 85 o sa inceapa sa intre ESP-ul sa taia gazul sau daca il scoateti o sa incepeti sa iesiti in exteriorul virajului pe masura ce accelerati.

Spun sa abordati virajul pe urcare ca sa puteti beneficia de o decelerare cat mai rapida ( gravitatie, frana de motor si eventual frana "bland" ) atunci cand observati comportamentul subvirator. Acceleratia trebuie sa fie suficienta insa nu brusca si trebuie sa incepeti treptat sa abordati acelasi viraj pana sunteti confortabili sa accelerati la o viteza mai mare. Eu recomand sa incercati pe circuit asa ceva insa acolo nu o sa gasiti inclinatie - cel putin nu in Romanica.
In afara de o mica lipsa de cuplu, eu nu am ce sa-i reprosez in special la stabilitate. Mai ales dupa ce am trecut cu ea prin codul portocaliu din Ianuarie ( de la Bucuresti la Iasi ) cand m-a scapat numai ESP-ul de la trei evenimente. Toate petrecute la viteze mai mici de 40 km / ora.
Every thing I'm not made me everything I am
 

Offline adrian_r5

Re: Am nevoie de cateve sfaturi SX4
« Răspuns #27 : 22.Oct.2012, 06:20:20 p.m. »
cand sunt pe banda a II-a si curba e la dreapta. 
Da' ce cauti pe exterioru' curbei  :-/ :-/ :-/
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Am nevoie de cateve sfaturi SX4
« Răspuns #28 : 22.Oct.2012, 06:22:41 p.m. »
Ce de raceri pe aici... cu SX4  :-j

Offline suzukisx4x4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 234
Re: Am nevoie de cateve sfaturi SX4
« Răspuns #29 : 22.Oct.2012, 07:13:53 p.m. »
s ar putea sa fie numai din cauza pozitiei mai inalte
Poate marca si calitatea anvelopelor sa mai "lucreze" la astfel de situatii.
"Mi-e teama de ziua in care tehnologia va fi mai importanta ca relatiile interumane. In lume va exista o generatie de idioti. "
Albert Einstein