Autor Subiect: Probleme la pornire  (Citit de 14489 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Laurentiu

Re: Probleme la pornire
« Răspuns #40 : 12.Feb.2014, 08:44:28 a.m. »
Esti singur, ai ramas fara baterie, nu ai manivela in dotare si nici o panta pe care sa-ti pornesti masina ? Un cric si o sfoara ceva mai lunga te scoate din impas.  :D

http://www.livebiz.ro/video/cum-porneste-rusul-o-lada-care-are-bateria-moarta/
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline BXXENL

Re: Probleme la pornire
« Răspuns #41 : 12.Feb.2014, 09:35:17 a.m. »
MARE atentie daca faci asta, sa ai ESP decuplat, si sa nu fii in 4x4 altfel o ia masina din loc!!! Eroare de la ABS/ESP ramane oricum, dar se sterge dupa cativa km de mers.

Oricum daca nu mai ai baterie deloc nu porneste nici o masina moderna, iti trebuie curent pt calculatoare, pt pompa de benzina, injectoare, etc.

La ce compresie au motoarele noi insa, m-as mira sa-l pornesti asa la sfoara.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline Laurentiu

Re: Probleme la pornire
« Răspuns #42 : 12.Feb.2014, 09:58:07 a.m. »
La ce compresie au motoarele noi insa, m-as mira sa-l pornesti asa la sfoara.
Iti garantez eu ca porneste. Am pornit o masina si impinsa iar bateria daca nu poate da un motor "peste cap" asta nu inseamna ca e si complet goala de energie pt a nu-ti putea alimenta o pompa si un calculator. ;)
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline shpeedy

Re: Probleme la pornire
« Răspuns #43 : 12.Feb.2014, 10:04:39 a.m. »
@BXXENL: cred ca asta nu se poate aplica masinilor noi (prin prisma sistemului de alimentare) PUNCT

ESP-ul decuplat sau nedecuplat nu cred ca sa aiba vreo importanta, masina ne-avand schimbari/alunecari de directie.

In film imi pare a fi o Lada Samara1, care avea in general motorizari cu carburator dublu-corp.

Parerea mea...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline BXXENL

Re: Probleme la pornire
« Răspuns #44 : 12.Feb.2014, 10:16:57 a.m. »
Pai impinsa e una, ca dupa ce o urnesti te ajuta inertia masinii sa dai peste cap motorul, dar la funie trebuie sa ai mana buna, nu porneste oricum. Gandeste-te ca nu porneste cu una cu doua o drujba, sau ca dai cu piciorul de-ti vine rau la cate o motocicleta daca nu are vreo metoda de decompresie. Ce viteza poti sa ii imprimi rotii invartind-o o tura cu funia? Motorul trebuie sa ajunga la o anumita turatie (masurata de un senzor, parca cel de la arborele cotit, sau poate pe volanta) ca injectoarele sa inceapa sa bage benzina.

Daca bateria nu poate sa invarta motorul dar mai are curent, da, ai sanse, dar daca ai uitat farurile aprinse peste noapte... Oricum e periculos, si ramai si cu erori. Daca esti izolat, si n-ai de ales, da, asiguri masina foarte bine si incerci asta, dar altfel mai bine o impingi.

@shpeedy ESP-ul incorporeaza si o componenta a controlului tractiunii, monitorizand in permanenta viteza fiecarei roti. Cum in cazul de fata se va invarti doar una, va concluziona ca incerci sa pleci de pe loc si roata aia patineaza in gol, furand toata puterea, asa ca iti va pune frana pe ea, punand niste cuplu la dispozitia celeilalte roti. Probabil nu suficient cat sa faca masina sa plece de pe loc, dar poate suficient sa se dezechilibreze masina si sa cada de pe cric.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline Laurentiu

Re: Probleme la pornire
« Răspuns #45 : 12.Feb.2014, 10:34:02 a.m. »
ESP-ul incorporeaza si o componenta a controlului tractiunii, monitorizand in permanenta viteza fiecarei roti.
Actioneaza chiar si daca schimbatorul de viteza e scos in punctul mort ? ESP-ul nu e in legatura cu cutia de viteze ?
Cu o cutie de viteze decuplata, ESP-ul e pe linie moarta iar ABS-ul, atit timp cit pompa de frina nu e "atacata" nu are ce eroare sa-ti dea in bord.
« Ultima Modificare: 12.Feb.2014, 10:36:34 a.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline shpeedy

Re: Probleme la pornire
« Răspuns #46 : 12.Feb.2014, 10:37:59 a.m. »
Pai impinsa e una, ca dupa ce o urnesti te ajuta inertia masinii sa dai peste cap motorul, dar la funie trebuie sa ai mana buna, nu porneste oricum.

Metoda cu funia o vad ca o variatiune a celei cu impingerea masinii...

Cu o cutie de viteze decuplata, ESP-ul e pe linie moarta iar ABS-ul, atit timp cit pompa de frina nu e "atacata" nu are ce eroare sa-ti dea in bord.

Pai nu trebuie sa fie in viteza ?! De ce se mai pune pe cric ?

LE: pentru situatii de genul asta, eu m-am "inarmat" cu un robot de pornire...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline BXXENL

Re: Probleme la pornire
« Răspuns #47 : 12.Feb.2014, 10:38:33 a.m. »
Nu stiu de aceasta restrictie, dar cum mai pornesti motorul cu masina pe liber?
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline Laurentiu

Re: Probleme la pornire
« Răspuns #48 : 12.Feb.2014, 10:55:10 a.m. »
...cum mai pornesti motorul cu masina pe liber?
  :D Aici m-ai prins.  ;)
Decuplezi ESP-ul.
« Ultima Modificare: 12.Feb.2014, 10:57:37 a.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline migabi

Re: Probleme la pornire
« Răspuns #49 : 15.Feb.2014, 08:54:48 p.m. »
Azi a mea nu a mai pornit din prima, dupa o oprire (de 10-15 min) in care am lasat pe accesorii. A trebuit sa duc cheia pe zero si a mers. Am observat la pornire ca turatia la relati era pe la 1300 constant si la oprire ca nu mai vedea cheia (se aprindea semnul de cheie in bord). Poate o problema de imobilizator?
SX4 SE m16a awd 2011