Autor Subiect: Alternator sx4  (Citit de 21863 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline hugbear

Re: Alternator sx4
« Răspuns #40 : 14.Iun.2014, 02:13:22 p.m. »
Alternatorul de la SX4 se pare ca are o problema cu capacul. Cum am dedus asta:

SX-ul meu vede, uzual, exploatare zilnica. In ultimul an, ocazional in diminetile umede, porneam in fluieraturi (admirative, insistam eu sa cred :D ). Mi-am zis: "Ma huiduie cureaua!". Manifestarile sonore ale "aprecierii" reveneau, pentru scurta vreme, la trecerea prin balti. "Aha, cureaua!" ziceam eu (relativ flegmatic) in sinele propriu.

Si uite ca veni o vreme cand Zuza a avut parte de o perioada da acalmie prelungita (sa nu intram in amanunte). La pornire, surpriza mortificatoare: alternator gripat! Da' gripat de ziceai ca-i sudat!!! Urmarea e previzibila: o cheie de 12 si un imbus cu cot de 8 mi-au adus alternatorul la indemana. Evident, in vederea biopsiei. Biopsia nu s-a intamplat cu succes, pentru ca, in loc sa iasa capacul de pe miez, insista sa iasa fundul. Tot umbland si ciocanind, evident ca s-a degripat, constatand ca rulmentii n-au absolut nimicutza! La reasamblare, o noua constatare interesanta: cele 4 suruburi nu pot fi stranse cu nici un chip la acelasi cuplu, pentru ca se gripeaza la loc! (timp de 30 de minute am incercat N combinatii de modalitati de strangere, cu acelasi rezultat).

Concluzia mea: Cureaua n-are nici o vina. In schimb, in uz, alternatorul se incalzeste (lucru relativ normal). La contactul brusc cu apa rece, capacul se deformeaza. Din pacate, deformarea e neuniforma deoarece racirea se petrece doar pe semicercul inferior al capacului. Din pacate nr. 2, datorita tolerantelor infime din interior, asta duce la gripare - mai ales in cazul stationarilor prelungite care permit acumularea locala de oxizi. Am reusit sa degripez temporar alternatorul, pur si simplu evitand sa strang complet suruburile (nu inseamna ca-s slabe, ci ca nu-s stranse nici pe departe la acelasi cuplu), cat sa pot s-o duc ala medic pentru alta bubitza. Momentan Zuza e in operatie dar dupa ce-o pun pe picioare o sa ma uit mult mai amanuntit la panarama asta de alternator!

P.S. Asta e o concluzie personala si temporara. Nu-s nici mecanic si nici alt gen de specialist. YMMV!
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Alternator sx4
« Răspuns #41 : 14.Iun.2014, 03:51:56 p.m. »
@hugbear, +1! Ai prezentat problema cu o claritate debordanta...

Sent using Tapatalk 2

  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline hugbear

Re: Alternator sx4
« Răspuns #42 : 14.Iun.2014, 04:04:23 p.m. »
Mersi de aprecieri. Oricum, debordant-nedebordant, ramane o problema spinoasa: cum desfac capatul care trebuie al alternatorului, fara sa-l scot pe cel care nu trebuie? Pen' ca ala bun ramane ferm atasat de miez in timp ce ala rau se desprinde incet-incet. Chiar si dupa tratament cu spary degripant (bine, asta cred ca a fost mai mult placebo, ca la ce masa si conductivitate termica are miezul probabil nici n-a simtit).
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline Laurentiu

Re: Alternator sx4
« Răspuns #43 : 15.Iun.2014, 12:26:36 p.m. »
Alternatorul de la SX4 se pare ca are o problema cu capacul.[...] alternatorul se incalzeste (lucru relativ normal). La contactul brusc cu apa rece, capacul se deformeaza. [...] deformarea e neuniforma deoarece racirea se petrece doar pe semicercul inferior al capacului.
Ca remediu si ca protectie ulterioara impotriva acestui gripaj, se poate confectiona o (semi)carcasa pt ca alternatorul sa nu mai ia contact DIRECT cu apa sau zapada ?

Ajunge oare numai scutul metalic sa-l protejeze impotriva gripajului ?

Doua intrebari la care, daca reusim sa raspundem, putem evita si prelungi viata alternatorului fara probleme majore.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline hugbear

Re: Alternator sx4
« Răspuns #44 : 15.Iun.2014, 07:38:46 p.m. »
Asta e a doua problema de care trebuie sa ma ocup candd imi recuperez atelajul (Cat am surubarit pe langa ea, am observat ca sub alternator se vedea planetara si apoi direct asfaltul, deci e clar expus. E suficient loc pentru o protectie de vreun fel, o sa incerc sa croiesc ceva - problema e ca tre' sa-i asigur un flux de aer suficient pentru racire. Mai ramane sa aleg materialul. Tre' sa fie rezistent la caldura, la apa si la frig. Tabla ar fi ideala.)

Prima problema pe care trebuie s-o rezolv e cum sa fac sa aduc capacul la forma initiala, ca sa am alternatorul functional din nou. O solutie ar fi confectionarea unor distantiere pe cele 4 suruburi de prindere, intre capace, in dreptul miezului (petru ca suruburile sa fie stranse la cuplu dar fara sa forteze capacele in zona defoemata). Mai vedem...


P.S. Cand am pus alternatorul la loc, provizoriu, mai avea locuri unde "atingea". Cand am ajuns la destinatie (vreo 7 km distanta), alternatorul era destul de incins. Meditand acum asupra subiectului, faptul ca "atingea" periodic, la fiecare rotire a axului poate sa indice faptul ca nu e deformat capacul ci ventilatorul de tabla de sub el. De investigat...
« Ultima Modificare: 15.Iun.2014, 08:13:37 p.m. de hugbear »
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline Laurentiu

Re: Alternator sx4
« Răspuns #45 : 15.Iun.2014, 11:19:19 p.m. »
Mai ramane sa aleg materialul. Tre' sa fie rezistent la caldura, la apa si la frig. Tabla ar fi ideala.
Cred ca o tabla de aluminiu in grosime de 1,5 - 2,0 mm ar fi ideala (nu rugineste, poate fi folosita si ca "radiator" in preluarea si transferul caldurii din interior spre exterior si invers, e usoara la modelat, are greutate redusa).
« Ultima Modificare: 15.Iun.2014, 11:21:41 p.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline hugbear

Re: Alternator sx4
« Răspuns #46 : 01.Iul.2014, 08:44:15 p.m. »
Dupa ce mi-am recuperat masina, am scos alternatorul cu gand sa-l desfac. L-am lasat intai o noapte cu degripant (WD-40 ordinar). A doua zi am mi-am zis ca inainte sa-l desfac, sa reproduc situatia; asa ca am strans toate cele patru suruburi cu simt de raspundere, ca sa vad unde "tine". Surpriza!!! Alternatorul meu se-nvartea ca titirezul! Am desfacut-strans de cateva ori suruburile, sa ma asigur. Simptomul a disparut complet:

Intre timp am studiat problema legata de accesul apei la jucarie. Pe langa faptul ca alternatorul e expus, mai am si un colt rupt din "scutul" de plastic. Aici e de lucrat. Am incercat sa fac pozele dinspre zona de contact a anvelopei cu presupusa balta, catre "victima":


Una e facuta vertical, de jos (de pe asfalt) in sus, cu alternatorul SCOS:


Si vreo 3 de sus (din compartimentul motor) in jos, tot cu alternatorul SCOS:


Asta e "bestia":
« Ultima Modificare: 01.Iul.2014, 09:18:45 p.m. de hugbear »
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline Laurentiu

Re: Alternator sx4
« Răspuns #47 : 10.Iul.2014, 10:53:24 p.m. »
Concluzia mea: Cureaua n-are nici o vina. In schimb, in uz, alternatorul se incalzeste (lucru relativ normal). La contactul brusc cu apa rece, capacul se deformeaza.
La cit de sus e montat alternatorul pe SX4, rar cred sa ajunga apa la el chiar si fara scutul de protectie. Acum, mai depinde si cum conduce soferul masina la trecerea printr-o balta.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline NicNic

Re: Alternator sx4
« Răspuns #48 : 10.Iul.2014, 10:56:53 p.m. »
Care balta?   .....    :D
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline Laurentiu

Re: Alternator sx4
« Răspuns #49 : 10.Iul.2014, 11:02:51 p.m. »
Poate fi si Balta Alba.  :dknw:  :)
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!