Autor Subiect: Alternator sx4  (Citit de 21868 ori)

0 Membri şi 7 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline adrian_r5

Re: Alternator sx4
« Răspuns #10 : 01.Oct.2012, 11:22:42 a.m. »
s a auzit un scartait la motor si a inceput sa iasa fum de sub capota....am oprit motorul, am ridicat capota.....surpriza....cureaua de alternator rupta....
Nu este un păcat (nici ilegal) ca posesorul / conducătorul auto să fie atehnic.
Se pare ca "posesorul / conducătorul auto" nu este "atehnic".

Este de neconceput ca cel ce se intitulează mecanic / tehnician / inginer auto să te consilieze în aşa fel încât să transformi un defect minor  într-o avarie majoră a autovehiculului
De unde nu e ... nici Dumnezeu nu cere  >:D<

Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline suzukisx4x4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 234
Re: Alternator sx4
« Răspuns #11 : 01.Oct.2012, 11:39:57 a.m. »
...am pornit motorul, s a auzit un scartait la motor si a inceput sa iasa fum de sub capota....
Cauza principala a fost blocarea (griparea) axului alternatorului care a facut ca, cureaua sa patineze pe fulie si sa se rupa.

Un ciorap de dama strans bine in locul curelei de alternator dar bypassat alternatorul, te-ar fi scutit de fierberea motorului pina la service.
"Mi-e teama de ziua in care tehnologia va fi mai importanta ca relatiile interumane. In lume va exista o generatie de idioti. "
Albert Einstein
 

Offline eduard_b

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 397
  • Thanked: 6 times
  • Gen: Bărbat
  • cea mai buna maisna este aceea pe care o ai
Re: Alternator sx4
« Răspuns #12 : 01.Oct.2012, 11:48:47 a.m. »
Cauza principala a fost blocarea (griparea) axului alternatorului care a facut ca, cureaua sa patineze pe fulie si sa se rupa.


Ok, sa spunem ca a fost gripare. De unde putem fi siguri ca nu a fost de la rulmentul de la pompa de apa ?  - care va da acelasi rezultat.
O alta intrebare, daca mergem pe aceasta ipoteza - si aici ar trebui sa stim ceva din conditiile initiale--: orice gripare de rulment se face in timp, nu instant. Se lasa cu "zgomote" si cu patinari de curea..... daca s-a intamplat asta, se aud zgomote ciudate la motor, inainte de ruperea curelei. Eu nu am vazut rulmenti gripati instanti, sau or exista....
Today is the first day of the rest of my life
 

Offline suzukisx4x4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 234
Re: Alternator sx4
« Răspuns #13 : 01.Oct.2012, 12:03:04 p.m. »
De unde putem fi siguri ca nu a fost de la rulmentul de la pompa de apa ? 
Raspunsul ti l-au dat mecanicii:
...n-avem curea pe stoc, dar alternatorul este blocat si trebuie desfacut ?????????

orice gripare de rulment se face in timp, nu instant.
Nu fi sigur de asta niciodata. ;)
Si chiar daca ar fi asa cum spui tu, sant urechi care nu percep diferite anomalii in decursul amplificarii defectului decat atunci cind sant destul de puternice.
"Mi-e teama de ziua in care tehnologia va fi mai importanta ca relatiile interumane. In lume va exista o generatie de idioti. "
Albert Einstein
 

Offline xim

Re: Alternator sx4
« Răspuns #14 : 01.Oct.2012, 03:08:43 p.m. »
Un ciorap de dama strans bine in locul curelei de alternator dar bypassat alternatorul, te-ar fi scutit de fierberea motorului pina la service.

buna asta   :good: ... ar putea face parte din  ..  "ghidul de supravietuire al soferului" :) ... poate ar fi chiar interesant si educativ  un topic...cu ce improvizati am mai facut, de-a lungul timpului ... tinand cont ca suzele noastre imbatranesc, o sa apara fel de fel de situatii.
1,6 SX4 GS 4x4 black
1,4 Scross Passion awd, gray
 

Offline eduard_b

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 397
  • Thanked: 6 times
  • Gen: Bărbat
  • cea mai buna maisna este aceea pe care o ai
Re: Alternator sx4
« Răspuns #15 : 01.Oct.2012, 03:20:46 p.m. »
Un ciorap de dama strans bine in locul curelei de alternator dar bypassat alternatorul, te-ar fi scutit de fierberea motorului pina la service.


buna asta    ... ar putea face parte din  ..  "ghidul de supravietuire al soferului"  ... poate ar fi chiar interesant si educativ  un topic...cu ce improvizati am mai facut, de-a lungul timpului ... tinand cont ca suzele noastre imbatranesc, o sa apara fel de fel de situatii.

Oho, sa vezi ce bine era pe vremea lu'Ceasca sa faci chestia asta!
Ai cereai tandru domnisoarei din dreapta dresu' ei  pt a ta Dacie 1300 - cu motor sub capota - si-ti raspundea: asta e marfa de contrabanda, nu pot sa ti le dau, nu mai am de unde sa gasesc alte dresuri . Sti cat am stat la coada pentru ele ???  :-))
Today is the first day of the rest of my life
 

Offline BXXENL

Re: Alternator sx4
« Răspuns #16 : 01.Oct.2012, 03:24:19 p.m. »
Poate pe vremuri mergea cu ciorapii de dama, azi nici blugii nu cred ca mai rezista pt asa ceva..nu se mai fac ca pe vremuri.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline jordan

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 44
  • Gen: Bărbat
Re: Alternator sx4
« Răspuns #17 : 02.Oct.2012, 12:33:13 a.m. »
Deci, nu sunt nici blonda, nici inginer...dar rolul alternatorului tot il stiu- incarca bateria si alimenteaza cu curent consumatorii in mers....eu am inchis consumatorii si riscam doar sa raman fara baterie......pana la service masina functiona in parametrii normali de unde am zis ca poate merge inca 10 km pana la celalalt service....
Sa te numesti Service Autorizat Suzuki si sa nu ai pe stoc o curea de alternator spune multe......
Am specificat clar ca s a gripat alternatorul nu s a rupt cureaua fara motiv.....
Metoda cu Ciorapul de Dama e cam basm....sunt curios cati dintre cei de pe forum au folosit-o sau macar au vazut live un astrel de accesoriu pe post de curea
SX4 1.6 GS Silky Silver
 

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: Alternator sx4
« Răspuns #18 : 02.Oct.2012, 08:29:01 a.m. »
Deci, nu sunt nici blonda, nici inginer...dar rolul alternatorului tot il stiu- incarca bateria si alimenteaza cu curent consumatorii in mers....eu am inchis consumatorii si riscam doar sa raman fara baterie......pana la service masina functiona in parametrii normali de unde am zis ca poate merge inca 10 km pana la celalalt service....
Sa te numesti Service Autorizat Suzuki si sa nu ai pe stoc o curea de alternator spune multe......
Am specificat clar ca s a gripat alternatorul nu s a rupt cureaua fara motiv.....
Metoda cu Ciorapul de Dama e cam basm....sunt curios cati dintre cei de pe forum au folosit-o sau macar au vazut live un astrel de accesoriu pe post de curea

Glumele nu pot fi întotdeauna reuşite, îmi cer scuze dacă s-a înţeles altceva.
Ideea este că posesorul auto  trebuie să aibă doar minime cunoştinţe tehnice, conform legislaţiei în vigoare. Eu asta am vrut să subliniez. Într-o situaţie ca cea pe care a trebuit s-o gestionezi, problema a fost din punctul meu de vedere, atitudinea celor din service. Când am cumpărat maşina asta (SX4) l-am întrebat pe vânzător una-alta ... Mi s-a spus. de exemplu, că distribuţia este pe curea (era vorba de 1,6 VVT) şi alte minunăţii. Alţi colegi de forum au mers la reprezentanţă Suzuki şi au fost întrebaţi (posesorii Suzuki de către mecanici) de unde se scoate uleiul din CV, etc.
Despre utilizarea ciorapului de damă, am auzit şi eu de la dacioţii experimentaţi.
« Ultima Modificare: 02.Oct.2012, 08:47:12 a.m. de sxtelu »
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 

Offline eduard_b

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 397
  • Thanked: 6 times
  • Gen: Bărbat
  • cea mai buna maisna este aceea pe care o ai
Re: Alternator sx4
« Răspuns #19 : 02.Oct.2012, 10:18:32 a.m. »
Am specificat clar ca s a gripat alternatorul nu s a rupt cureaua fara motiv.....
s a auzit un scartait la motor si a inceput sa iasa fum de sub capota....am oprit motorul, am ridicat capota.....surpriza....cureaua de alternator rupta....

Eu recumosc cinstit ca nu am inteles din prima,  am inteles ca s-a rupt cureua.
Atunci este o problema de fiabilitate a unei piese (alternatorul) ....ceea ce nu da bine pt Suzuki. ---ceea ce ai spus in prima data iar eu nu am vrut sa cred.
Daca rata defectelor se mentine sub 3% ( asta nu mai stim noi... o spun statisticile de la Suzuki) atunci e ok, daca nu, ar trebui raportat ca "well known fault" si pus in lista Suzuki la"problem !"

Cat despre dacioti...eu confirm ca am folosit la dacia mea- an fabricatie  1977 -> a fost a lu'tata si pe urma a mea. S- a dus la REMAT in 2005 :-((
metode gen: ciorap lycra si mustar in radiator  :D. Pot sa spun ca a mers. SINCER: acu' n-as mai incerca, as apela la un coleg sa ma tracteze pentru defecte de acest gen.

Asa cum au spus si altii, este foarte bine sa subliniezi unde ai patit "aventaura de la service" ca sa-i putem ocoli si sa nu mai mergem pe la ei.

 Cat despre service-uri bune ca reperezentanta ,eu iti recomand pe cei de la Radacini  -daewoo/susuzuki de pe soseaua Giurgiului. Al cunosc pe directorul de service, este un inginer desavarsit, logic in gandire si cu  experienta suzuki; este unul dintre cei care au descoperit defectul  casetei de directie si care a determinat schimbarea furnizorului pentru aceasta piesa la Maghyar Corporation.


Today is the first day of the rest of my life