Autor Subiect: Bobina inductie defecta  (Citit de 9838 ori)

0 Membri şi 6 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Sorin

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 61
  • Gen: Bărbat
Re: Bobina inductie defecta
« Răspuns #10 : 15.Oct.2012, 11:56:15 a.m. »
Acest defect eu l-am considerat atipic pentru faptul că, l-a pornire, indiferent daca motorul era cald sau rece, pornirea era ok insa cu miros specific de benzina si fluctuatii la turometru care dispareau dupa 30 sec. Eroarea era pe cil 3 iar dupa ce am schimbat B.I. între ele, eroarea s-a mutat pe cil 1, de unde eu am inteles ca, ori o iesire de la B.I. era defecta ori acea fișa era defecta. Acest defect reaparea la intervale de timp si numai cu pornirea motorului, nu in timpul functionarii.
  • sedici 1,6 emotion 4x4 VVT febr.2008/ SX4 S-Cross Hybrid 1.4 Spirit Allgrip Energetic Red mai 2020
 

Offline adrian_r5

Re: Bobina inductie defecta
« Răspuns #11 : 15.Oct.2012, 12:02:21 p.m. »
Cea mai simpla diagnosticare este sa vezi ca "nu mai ai scanteie" pe bujia respectiva, oricum aici eu NU as trage fisa ca la motoarele fara computer, exista riscul de a induce tensiuni si de a avea mai mari pagube. 
La pag. 395 din manualul de service este descrisa procedura prin care poti verifica daca bujia "scînteiește" sau nu.
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline eduard_b

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 397
  • Thanked: 6 times
  • Gen: Bărbat
  • cea mai buna maisna este aceea pe care o ai
Re: Bobina inductie defecta
« Răspuns #12 : 15.Oct.2012, 12:09:07 p.m. »
Acest defect eu l-am considerat atipic pentru faptul că, l-a pornire, indiferent daca motorul era cald sau rece, pornirea era ok insa cu miros specific de benzina si fluctuatii la turometru care dispareau dupa 30 sec. Eroarea era pe cil 3 iar dupa ce am schimbat B.I. între ele, eroarea s-a mutat pe cil 1, de unde eu am inteles ca, ori o iesire de la B.I. era defecta ori acea fișa era defecta. Acest defect reaparea la intervale de timp si numai cu pornirea motorului, nu in timpul functionarii.
Da, cea mai buna diagnosticare era sa le muti intre ele ---cu tot cu fise - B.I este ultima in "lantul" aprinderii, in afara de bujii. Si normal, defectul se muta daca e de la B.I.
Deobicei, dupa incalzire, se incazeste si tot ansamblul B.I si exista sansa de "lipituri la rece"; este un defect in care un contact se manifesta doar la rece, deoarece contactul devine bun , odata cu cresterea temperaturii--dilatarii prin incalzire a conductorului - nu zic metal, pt ca Cu nu e metal  :). Sa zicem ca e atipic pentru un motor, dar pentru un circuit electronic lipiturile "la rece"  poat efi considerat "well - known fault"
Today is the first day of the rest of my life
 

Offline Sorin

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 61
  • Gen: Bărbat
Re: Bobina inductie defecta
« Răspuns #13 : 15.Oct.2012, 12:31:44 p.m. »

Defectul odata reapărut cu pornirea motorului nu mai disparea indiferent de distanta parcursa. O noua repornire, de multe ori era ok, fara defect, acest ciclu se repeta aleator, fiind chiar si perioade lungi de timp. Inainte de schimbarea B.I. am inlocuit bujiile, verificat scanteia la bujie, verificat fisele...
  • sedici 1,6 emotion 4x4 VVT febr.2008/ SX4 S-Cross Hybrid 1.4 Spirit Allgrip Energetic Red mai 2020
 

Offline suzukisx4x4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 234
Re: Bobina inductie defecta
« Răspuns #14 : 15.Oct.2012, 12:38:47 p.m. »
nu zic metal, pt ca Cu nu e metal  :).
Eu stiam ca e un metal neferos.
"Mi-e teama de ziua in care tehnologia va fi mai importanta ca relatiile interumane. In lume va exista o generatie de idioti. "
Albert Einstein
 

Offline eduard_b

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 397
  • Thanked: 6 times
  • Gen: Bărbat
  • cea mai buna maisna este aceea pe care o ai
Re: Bobina inductie defecta
« Răspuns #15 : 15.Oct.2012, 12:41:50 p.m. »
La pag. 395 din manualul de service este descrisa procedura prin care poti verifica daca bujia "scînteiește" sau nu.
Da, am vazut-o, sunt perfect deacord cu ea. Sunt foarte multe WARNING si CAUTION in primul test: "Ignition Spark Test". De aceea nu o pot recomanda decat pt cei care au mai facut acest lucru. Nu este foarte dificil, dar iti trebuie luate masuri, pt a nu deteriora, chiar si bujiile. De aceea nu am dat copy/paste la procedura.. Oricum, nu prea merge...sunt prea multe "go to x page"  :)

In ultimul post a lui Sorin a spus ca a verificat scanteia pt toate bujiile de unde tragem concluziz ca Sorin a mai lucrat, asta e un lucru benefic in diagnosticare / experienta de lucru.

In ceea ce priveste defectul , eu l-am privit prin prisma cuvantului "atipic"  - ceeea ce pentru un circuit electronic vs temperatura... se pot scrie carti. De exemplu, pt amplificatoarele de putere in transmisiuni, intotdeauna este asociata si "alarma de temperatura - high or low" - pt ca un curent prin semiconductor este dependent de temperatura.
Today is the first day of the rest of my life
 

Offline eduard_b

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 397
  • Thanked: 6 times
  • Gen: Bărbat
  • cea mai buna maisna este aceea pe care o ai
Re: Bobina inductie defecta
« Răspuns #16 : 15.Oct.2012, 12:44:24 p.m. »
Eu stiam ca e un metal neferos.

OFFFFFF daaaa, metal neferos ( Cu Al, Ag, Au...) si feros - Fe , fonta, otel. =))
Sti care e asemanrea dintre un caine si un inginer: "amandoi au privirea agera dar nu se pot exprima!".......Am ratat si eu un pic, fir-ar sa fie.... =))

Sau replica "profului de mate" din clasa a 12-a cand gresea si ne raspundea: " Am vrut sa vad daca sunteti atenti!" 
« Ultima Modificare: 15.Oct.2012, 12:56:32 p.m. de eduard_b »
Today is the first day of the rest of my life
 

Offline suzukisx4x4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 234
Re: Bobina inductie defecta
« Răspuns #17 : 15.Oct.2012, 12:55:44 p.m. »
OFFFFFF daaaa, metal neferos ( Cu Al, Ag, Au...) si feros - Fe , fonta, otel. =))
Hai sa mai studiem putin ......... metalurgia:
Citat
Metalurgia se clasifică, în dependență de materia primă, în feroase și neferoase.
Metalurgia feroaselor produce fontă, oțel, laminate, țevi din fontă și oțel, minereuri de fier și mangan, cocs, aliaje feroase ș.a.
Metalurgia neferoaselor se ocupă cu extragerea și prelucrarea minereurilor, elaborarea și prelucrarea metalelor neferoase și a aliajelor lor, precum și cu extragerea diamantelor. În tehnologia contemporană, paralel cu cuprul, aluminiul și plumbul, se folosesc pe larg și alte metale neferoase: beriliu, vanadiu, litiu, wolfram, cobalt, molibden, niobiu, titan, tantal ș.a. Pe lângă metalele propriu-zise și aliajele lor, metalurgia neferoaselor produce și laminate, prafuri metalice, electrozi ș.a.
http://ro.wikipedia.org/wiki/Metalurgie

Sti care e asemanrea dintre un caine si un inginer:
Asemanarea vad ca o stii insa diferenta ti-o spun eu: inginerul scrie "stii" cu 2 de "i".  ;)
"Mi-e teama de ziua in care tehnologia va fi mai importanta ca relatiile interumane. In lume va exista o generatie de idioti. "
Albert Einstein
 

Offline adrian_r5

Re: Bobina inductie defecta
« Răspuns #18 : 15.Oct.2012, 01:22:27 p.m. »
OFFFFFF daaaa, metal neferos ( Cu Al, Ag, Au...) si feros - Fe , fonta, otel. =))
Hai sa mai studiem putin ......... metalurgia
Eu ... desi am dat draqu' metalurgia in urma cu vreo 25 de ani si am ramas la metalele grele ... sint de parere otelu' si fonta nu sint metale ci aliaje  >:D<

"lipituri la rece"; este un defect in care un contact se manifesta doar la rece, deoarece contactul devine bun , odata cu cresterea temperaturii--dilatarii prin incalzire a conductorului
Lipitura rece se refera la altceva ... frumos din partea mea ar fi sa explic la ce se refera .... da' fiind inginer mi-e greu sa ma exprim ... asa ca pun o poza:




Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline Sorin

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 61
  • Gen: Bărbat
Re: Bobina inductie defecta
« Răspuns #19 : 15.Oct.2012, 01:59:38 p.m. »
Aceste discutii nu sunt constructive si ne abatem de la tema, parerea mea...
  • sedici 1,6 emotion 4x4 VVT febr.2008/ SX4 S-Cross Hybrid 1.4 Spirit Allgrip Energetic Red mai 2020