Autor Subiect: Bobina inductie defecta  (Citit de 9837 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Sorin

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 61
  • Gen: Bărbat
Bobina inductie defecta
« : 25.Sep.2012, 07:08:04 p.m. »
Dupa 80k km a aparut si primul defect la Sedici care s-a manifestat prin lipsa putere in sarcina coroborat cu detonari si aprindere MIL. Cod eroare P0303. Verificat fisele si bobinele de inductie, ocazie cu care am constatat ca, bobina de inductie de la cil.2-3 avea rez. de aprox.18 fata de max.9,5. Am schimbat bobinele intre ele si, dupa stergere vechiului cod de eroare, a aparut codul de eroare P0301, P0304, P0300, constatare care, cred eu, certifica defectiunea bobinei de inductie.
Acestea fiind spuse, ramane sa cumpar o bobina de inductie,dar nu stiu codul OEM si nici un furnizor, preturi etc. Poate puteti sa ma ajutati in aceasta privinta. Multumesc.   
  • sedici 1,6 emotion 4x4 VVT febr.2008/ SX4 S-Cross Hybrid 1.4 Spirit Allgrip Energetic Red mai 2020
 

Offline adrian_r5

Re: Bobina inductie defecta
« Răspuns #1 : 25.Sep.2012, 11:04:34 p.m. »
o bobina de inductie,dar nu stiu codul OEM si nici un furnizor, preturi etc. Poate puteti sa ma ajutati in aceasta privinta. Multumesc.   
Pentru inceput poti arunca o privire aici si aici ... pravalia e cam departe de tine ... da' pt. informare cred ca e ok  >:D<

L.e. - astia vad ca afiseaza si un pret ... care nu-i chiar mic :(
« Ultima Modificare: 25.Sep.2012, 11:11:28 p.m. de adrian_r5 »
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline miocrl

Re: Bobina inductie defecta
« Răspuns #2 : 26.Sep.2012, 08:19:21 a.m. »
http://www.unixauto.ro/Unix_Startlap_Form.aspx
370 de lei

dar doar pt sx4 1.5  benzina

Offline Sorin

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 61
  • Gen: Bărbat
Re: Bobina inductie defecta
« Răspuns #3 : 26.Sep.2012, 05:40:19 p.m. »
Multumesc.
Astept raspuns de la http://www.promotortm.ro/versiune/19547/tree/10250/auto/bobina_inductie.html

- a venit si raspunsul: sec 979 lei/buc.
Cel mai mic pret l-am gasit la un mag. din zona mea, respectiv 650 lei/buc.
Ramane sa mai caut, poate gasesc un pret acceptabil sau de ce nu de la sh.
« Ultima Modificare: 26.Sep.2012, 06:12:49 p.m. de Sorin »
  • sedici 1,6 emotion 4x4 VVT febr.2008/ SX4 S-Cross Hybrid 1.4 Spirit Allgrip Energetic Red mai 2020
 

Offline Sorin

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 61
  • Gen: Bărbat
Re: Bobina inductie defecta
« Răspuns #4 : 09.Oct.2012, 11:43:03 a.m. »
Am schimbat bobina de inductie si motorul functioneaza normal.
Ce n-am inteles din tot acest defect: functionarea normala a motorului dupa care reaparea defectul, si tot se repeta. Explicatii nu am gasit si poate ma ajutati in acest sens.
  • sedici 1,6 emotion 4x4 VVT febr.2008/ SX4 S-Cross Hybrid 1.4 Spirit Allgrip Energetic Red mai 2020
 

Offline adrian_r5

Re: Bobina inductie defecta
« Răspuns #5 : 09.Oct.2012, 11:13:26 p.m. »
Am schimbat bobina de inductie si motorul functioneaza normal.
De unde ai cumparat-o si la ce pret  :-/
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline Sorin

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 61
  • Gen: Bărbat
Re: Bobina inductie defecta
« Răspuns #6 : 10.Oct.2012, 05:35:41 p.m. »
De unde ai cumparat-o si la ce pret  :-/

650 lei de la un mag din zona mea
  • sedici 1,6 emotion 4x4 VVT febr.2008/ SX4 S-Cross Hybrid 1.4 Spirit Allgrip Energetic Red mai 2020
 

Offline adrian_r5

Re: Bobina inductie defecta
« Răspuns #7 : 10.Oct.2012, 06:38:34 p.m. »
Ce producator  :-/
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline Sorin

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 61
  • Gen: Bărbat
Re: Bobina inductie defecta
« Răspuns #8 : 10.Oct.2012, 10:04:17 p.m. »
Ce producator  :-/

Nu cunosc, vanzatorul a spus ca este de fabrica, pe ambalaj era : Suzuki,cod,etc.
  • sedici 1,6 emotion 4x4 VVT febr.2008/ SX4 S-Cross Hybrid 1.4 Spirit Allgrip Energetic Red mai 2020
 

Offline eduard_b

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 397
  • Thanked: 6 times
  • Gen: Bărbat
  • cea mai buna maisna este aceea pe care o ai
Re: Bobina inductie defecta
« Răspuns #9 : 15.Oct.2012, 11:05:34 a.m. »
Am schimbat bobina de inductie si motorul functioneaza normal.
Ce n-am inteles din tot acest defect: functionarea normala a motorului dupa care reaparea defectul, si tot se repeta. Explicatii nu am gasit si poate ma ajutati in acest sens.

Am vazut topicul mai tarziu, poate pe viitor se uita cineva si  ajut cu "informatii utile": Bobina de inductie Fiat sedici/ suzuki Sx4 pt motor 1.6 16V 107 CP poate fi: FEBI BILSTEIN cod 32080. Am zis poate fi, pt ca mai exista si alti producatori, eu numai pe acesta l-am gasit.
In ceea ce priveste functionarea si diagnosticarea ( fara computer  / sw specializat): motorul tau /al nostru ( Suzuki) are 2 bobine de inductie: prima pentru cilindrul 1 si 4, a doua  - identica - pentru cilindrul : 2 si 3. deci in momentul cand motorul se incalzea, una din cele doua bobine nu mai ridica tensiunea la ordinul KVoltilor pentru a produce scanteie. Cauza poate fi intreruperea circuitului din interior si efectul poate fi intermitent....
Daca se intampla "la rece", teoretic motorul ar fi pornit doar in 2 cilindri --aici nu sunt sigur daca ar mai fi pornit, nu pot sa ma pronunt 100%Daca pornea, ar fi dus la miros de benzina puternic pe teava de evacuare....adica benzina nearsa in camera de ardere si evacuata...
Ai mai jos schema de functionare "desprinsa" din service manual de la Suzuki - si nu numai - : Din "computerul central", cele doua bujii primesc comanda CO1-5 si CO1-6  - reprezinta iesirile din pre- amplificatoarele finale ( cei doi tranzisori pnp din computer)  - care functineaza in impusuri.
Bobina mai are "alimentarea de 12V , venita prin sigurante, cheia de conatct....etc. Amplificatorul final , din cate vad eu pe schema se afla chair in blocul bobinei, si de aici...greu de spus se s-a stricat inauntrul bobinei. Deobicei, un tranzistor se "strapunge" intre doua dintre cele 3 puncte ale sale, si NU are stare reversibila  - adica sa se faca bine singur  :). deci tind sa cred ca s-a intrerupt circuitul de High Voltage dupa tranzistor....oricum, trebuia schimbata toata bobina respectiva.
Iesirile din bobina reprezinata "fisele" de high- voltage duse in capul bujiilor. Cea mai simpla diagnosticare este sa vezi ca "nu mai ai scanteie" pe bujia respectiva, oricum aici eu NU as trage fisa ca la motoarele fara computer, exista riscul de a induce tensiuni si de a avea mai mari pagube. 

Today is the first day of the rest of my life