Am schimbat bobina de inductie si motorul functioneaza normal.
Ce n-am inteles din tot acest defect: functionarea normala a motorului dupa care reaparea defectul, si tot se repeta. Explicatii nu am gasit si poate ma ajutati in acest sens.
Am vazut topicul mai tarziu, poate pe viitor se uita cineva si ajut cu "informatii utile": Bobina de inductie Fiat sedici/ suzuki Sx4 pt motor 1.6 16V 107 CP poate fi: FEBI BILSTEIN cod 32080. Am zis poate fi, pt ca mai exista si alti producatori, eu numai pe acesta l-am gasit.
In ceea ce priveste functionarea si diagnosticarea ( fara computer / sw specializat): motorul tau /al nostru ( Suzuki) are 2 bobine de inductie: prima pentru cilindrul 1 si 4, a doua - identica - pentru cilindrul : 2 si 3. deci in momentul cand motorul se incalzea, una din cele doua bobine nu mai ridica tensiunea la ordinul KVoltilor pentru a produce scanteie. Cauza poate fi intreruperea circuitului din interior si efectul poate fi intermitent....
Daca se intampla "la rece", teoretic motorul ar fi pornit doar in 2 cilindri --aici nu sunt sigur daca ar mai fi pornit, nu pot sa ma pronunt 100%Daca pornea, ar fi dus la miros de benzina puternic pe teava de evacuare....adica benzina nearsa in camera de ardere si evacuata...
Ai mai jos schema de functionare "desprinsa" din service manual de la Suzuki - si nu numai - : Din "computerul central", cele doua bujii primesc comanda CO1-5 si CO1-6 - reprezinta iesirile din pre- amplificatoarele finale ( cei doi tranzisori pnp din computer) - care functineaza in impusuri.
Bobina mai are "alimentarea de 12V , venita prin sigurante, cheia de conatct....etc. Amplificatorul final , din cate vad eu pe schema se afla chair in blocul bobinei, si de aici...greu de spus se s-a stricat inauntrul bobinei. Deobicei, un tranzistor se "strapunge" intre doua dintre cele 3 puncte ale sale, si NU are stare reversibila - adica sa se faca bine singur
. deci tind sa cred ca s-a intrerupt circuitul de High Voltage dupa tranzistor....oricum, trebuia schimbata toata bobina respectiva.
Iesirile din bobina reprezinata "fisele" de high- voltage duse in capul bujiilor. Cea mai simpla diagnosticare este sa vezi ca "nu mai ai scanteie" pe bujia respectiva, oricum aici eu NU as trage fisa ca la motoarele fara computer, exista riscul de a induce tensiuni si de a avea mai mari pagube.