Autor Subiect: amortizoare spate Suzuki Sx4  (Citit de 35428 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline shpeedy

Re: amortizoare spate Suzuki Sx4
« Răspuns #20 : 20.Aug.2013, 11:02:00 a.m. »
Multumesc !
Totusi e ceva ciudat aici: multe din modele nu-mi apar atunci cand selectez modelul meu - facelift 1.6 4x4 88kw/120cp. Or fi schimbat ceva odata cu facelift-ul ? sa fie legat de faptul ca pe facelift sunt instalate frane pe disc pe spate ?

Pe de alta parte, la Monroe vad ca apare mentiunea "pentru vehicule fara garda marita", ceea ce nu ma-ncanta deloc.

In catalogul Sachs nu-mi apare vreun model de amortizor pentru varianta de 88kw/120cp (nici macar BOGE - parte a ZF), respectivul model Sachs aparand doar pe versiunea de 79kw/107cp.

Pare a nu fi asa simpla cautarea...  :(
« Ultima Modificare: 20.Aug.2013, 11:20:28 a.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Online NicNic

Re: amortizoare spate Suzuki Sx4
« Răspuns #21 : 20.Aug.2013, 11:10:50 a.m. »
Da, trebuie atentie la alegerea amortizoarelor pentru ca sunt diferite cele pentru garda marita (la SX4 4x4)
Si cel de la Sachs este pentru varianta 4x2, iar la Boge specifica "pentru vehicule cu suspensie standard".
« Ultima Modificare: 20.Aug.2013, 11:16:24 a.m. de NicNic »
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Online NicNic

Re: amortizoare spate Suzuki Sx4
« Răspuns #22 : 20.Aug.2013, 11:29:51 a.m. »
Poate gasesti mai multe informatii aici.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline shpeedy

Re: amortizoare spate Suzuki Sx4
« Răspuns #23 : 20.Aug.2013, 04:53:31 p.m. »
Multumesc, NicNic ! Este exact ce spuneam mai devreme - amortizor Monroe pentru VW Jetta, care mai necesita ceva modificari pentru instalare pe SX4. In alt topic pe clubsx4.com gasisem ca ar fi putin mai scurt decat KYB, masina pierzand ceva la inaltime (ceea ce nu doresc). Din cate vad, KYB-ul sus-mentionat ar fi singura oferta pentru modelul de SX4 4x4 cu facelift.

In alta ordine de idei (si putin off-topic): stie cineva ceva de magazinul asta online - Mister Auto ? Cautam si placute de frana si am vazut cam cele mai mici preturi la ei...

LE: desi sunt prezenti la nivel european de vreun an de zile, am gasit pareri pro si contra cu referire la ei (comenzi mult intarziate, incurcate etc) ... cred c-o sa ma abtin...
« Ultima Modificare: 20.Aug.2013, 05:06:00 p.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline macmat

Re: amortizoare spate Suzuki Sx4
« Răspuns #24 : 26.Aug.2013, 06:34:30 p.m. »
........... ca ar fi putin mai scurt decat KYB, masina pierzand ceva la inaltime (ceea ce nu doresc)
@shpeedy,poate nu inteleg eu ce ai spus,dar care e legatura intre garda la sol(inaltime) si amortizor????
 

Offline shpeedy

Re: amortizoare spate Suzuki Sx4
« Răspuns #25 : 26.Aug.2013, 07:01:41 p.m. »
Recunosc ca si eu sunt putin depasit de situatie, intrucat - in logica mea - garda e data de arcuri, nu de amortizoare. Cu toate astea, pe variile site-uri cu piese de schimb apar diferite modele de amortizoare unele cu mentiune ca ar fi pentru masini cu garda la sol marita, altele pentru garda la sol standard. In lipsa de alte detalii, m-am gandit ca unele ar fi pentru garda de 175mm si altele pentru cele de 190mm.

Oricum ar fi, optiunile mele se indreapta catre KYB 343812 care am vazut ca apare si pe site-ul KYB ca fiind corespunzator modelului meu de SX4. Dpdv preturi, nu stiu daca modelul asta vine si ca piesa OEM in reteaua de dealeri, dar tocmai am primit un mail de la dealer cu pretul unei bucati - 68.85Eur fara TVA. Drept urmare, cred ca ma voi orienta catre un magazin online unde preturile se invart in jurul a 200RON/bucata. Va tin la curent.
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Online NicNic

Re: amortizoare spate Suzuki Sx4
« Răspuns #26 : 26.Aug.2013, 07:19:45 p.m. »
In functie de garda la sol exista o anumita cinematica a amortizorului: limita superioara, limita inferioara, deci si o cursa totala.
Daca pui amortizoare cu o cursa mai scurta sau cu una din limite care nu acopera cerintele suspensiei tale, poti sa te trezesti cu batai ale mortizorului la capat de cursa.
 E adevarat ca asta se va intampla poate odata sau de 2 ori pe semestru, dar risti?
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline macmat

Re: amortizoare spate Suzuki Sx4
« Răspuns #27 : 26.Aug.2013, 07:26:16 p.m. »
.... in logica mea - garda e data de arcuri, nu de amortizoare.
Logica nu te insala.Amortizorul,la nivel simplificat,lucreaza cu o anume amplitudine in sus si jos ,in jurul unei pozitii de echilibru,,inghitind" oscilatiile arcului.Corelarea cu garda la sol si cu "taria arcurilor" il ajuta sa-si mentina "cursa" intre limitele de "lucru".Spor si inspiratie la cumparaturi! :good:
 

Offline Laurentiu

Re: amortizoare spate Suzuki Sx4
« Răspuns #28 : 26.Aug.2013, 09:43:46 p.m. »
Logica nu te insala.
Ba eu zic ca logica lui il inseala. Garda la sol e data de ansamblu arc-amortizor. Arcul este comprimat la o anumita "tarie" (altfel s-ar balabani in suport daca ar fi complet destins) iar comprimarea arcului o tine amortizorul in cursa lui maxima de destindere.

Amortizorul si arcul sint doua componente antagonice ale aceluiasi sistem (suspensie). Unul fara celelalt nu are nici o valoare in ansamblul suspensiei unei masini. Doar shareta folosea arcuri insa la condusul ei nu conta bitiiala sus-jos. Condusul la "pedala" e mai sensibil decit cel al hatzurilor.
« Ultima Modificare: 26.Aug.2013, 10:03:41 p.m. de Laurentiu »
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline macmat

Re: amortizoare spate Suzuki Sx4
« Răspuns #29 : 28.Aug.2013, 06:51:57 p.m. »
@Laurentiu: departe de mine gindu' de a declansa vreo discutie contradictorie care sa ne trimita spre "war zone" dar imi sustin in continuare varianta.Arcul sta presat datorita greutatii masinii;poti demonta un amortizor(de spate,acolo unde permite tipul suspensiei),garda la sol nu se va modifica............ >:D<