M-am uitat la poze si nu pot decat sa raman la ideea pe care am exprimat-o cu ceva timp in urma
. Suzuki nu poate veni cu alte atu-uri decat PRETUL, PRETUL si PRETUL
Pozele sunt mai bune decat ce s-a vazut pana acum; cred ca le-a facut un tip cu simtul detaliului. Remarc deci urmatoarele, din primplan-urile cu plastice, care imi sprijina afirmatia:
- plastic foarte mult si de calitate slaba (similar SX4 vechi): dur, zgariabil + facut din multiple bucati, bucatele, ornamente si imbinari -> caracteristica modelelor ieftine din clasa mica => predispunere catre greieri. E adevarat ca acum se gaseste asa ceva pe la mai toti producatorii si s-a avansat cu plasticul catre clasele mai mari, insa ... pentru pret de plecare de peste 20000E cum s-a vehiculat ... nu merge
.
- pe alocuri se vad mici lufturi si imperfectiuni ale partilor terminale (cineva pe-aici le-a numit mai demult "bavuri"), colturilor, imbinarilor ... -> inadmisibil chiar si pentru modele ieftine si fara pretentii.
- suspensia spate
nu e independenta multilink/MacPherson/wishbone. Pare a fi o solutie tip trailing arm ... sau chiar cu bara de torsiune, desi parca nu se vede nici o bara deci poate n-o fi chiar asa de rau. => iarasi nu se pot cere bani multi.
Apoi ar fi din nou comparatia cu Ford EcoSport de care am mai amintit; si pe care o mentin
. Daca pentru EcoSport se vehicula 16000E intrare in gama ... atunci Suzuki nu poate cere mai mult pentru versiunea similara fara sa starneasca zambete. Ba chiar pretul trebuie sa fie semnificativ mai mic.
EcoSport:
- vine dupa experienta reusita Ecosport 1 pe un numar limitat de piete (emergente sa zicem). Devenit acum model global si reprezentativ al Ford propus pentru toate pietele.
- blindat de noutati tehnice, SUV real, veleitati 4x4
BUNE (unghiuri, garda ... etc.), marketing masiv, forta grupului Ford in spate, imaginea in ochii publicului - buna, look-ul masinii - atragator, finisarea pare de nivel Ford mediocru-mediu (probabil Ford Fiesta, Fusion ... vechi => care mi se pareau peste SX4 vechi)
- suspensie independenta multilink.
Intrarea in gama Ecosport la 16000 Euro (zvon): 2x4, dotari putine, SUV real (dar fara 4x4), garda la sol, finisari ok, look atragator, grupul Ford in spate (dealeri/service), imagine Ford.
Intrarea in gama SX4-SCross la 20k+ E (zvon): 2x4, dotari bune, finisare slaba, hacthback compact de strada, look ***discutabil, Suzuki.
CEVA NU E IN REGULA
Deci ca sa nu zambesc
, astept si eu ca si @Cristyyy intrarea in gama pe la un 12999E. Modelul nu poate tinti decat la cumparatorii de compacte care pentru un pic mai multi bani pot avansa catre ceva robustete si ceva 4x4 => un all-in-one compact pentru o familie "budget conscious" ... cu compromisurile de rigoare (finisare etc.).
P.S.
Partea cu plasticele am remarcat-o si intr-unul din filmuletele postate mai demult, in care reporterul se urca la volan si atinge (bate) cu palma plasticul de pe bord. Sunetul este ... convingator.