Autor Subiect: Adio Suzuki SX4, bun venit Suzuki... SX4 S-Cross  (Citit de 115144 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline B90SWT

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 168
  • Gen: Bărbat
Re: Adio Suzuki SX4, bun venit Suzuki... ?
« Răspuns #230 : 21.Mar.2013, 10:17:25 a.m. »
Eu vreau sa se "muleze"  :D
QQ  1.6 CVT   360
 

Offline Chips

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 103
  • Gen: Bărbat
  • Leave sooner, drive slower, live longer.
Re: Adio Suzuki SX4, bun venit Suzuki... ?
« Răspuns #231 : 21.Mar.2013, 11:17:25 a.m. »
Eu sunt al dracu' de suparat pe Suzuki pentru modelul asta. Sa recapitulez ce am cititi pana acum - speculatii:

Poi ce stiam despre Suzuki:
1. Ca are o mostenire in segmentul compact de 4x4 ( amintesc Samurai, Vitara, Jimny ).
2. Ca ofera calitatea japoneza si performante surprinzatoare, toate astea la preturi accesibile .
3. Ca actualtul SX4 completeaza cele de mai sus prin design modern, putere sporita, confort sporit, din nou la un pret competitiv.

Ce stim despre S-Cross:
1. Ca e mai mare si mult mai bine echipat ( un interior de actualitate )
2. Ca nu mai are nicio treaba cu ce stie Suzuki sa faca ( adica cu masinutele 4x4 )
3. Ca e la fel de scump ( sau poate mai ieftin cu cateva mii de euro ) fata de competitie care inca ofera ceva performante de 4x4.
4. Ca e urat in draci la exterior ( asta daca il compari cu ASX-ul )
5. Ca are acelasi motor cu SX-ul meu  :-O.

Dupa toate astea eu renunt complet la ideea de Suzuki ca viitoare masina.  Poi sa zicem ca am 20K euro si caut o masina care sa poate sa urce dealul infundat de la tara, sa-mi ofere confort si spatiu la un drum lung, sa poata sa faca o depasire fara sa imbatranesc, sa nu ma oblige sa car cisterna dupa mine...ce sa fac, ce sa fac....aaa da, imi iau un Duster, un ASX, un X3 din Germania, un Grand Vitara SH, un Pajero SH, un Outlander, un Sportage, un Tucson sau....sau imi iau vechiul SX4, ii lipesc un porbagaj pe capota, ii ard o navigatie si un pilot automat after market si ies mai ieftin.
Ce dracu' le-a trecut lor prin cap de s-au apucat sa faca masini pe care nu le-au avut ca best-sellers niciodata. S-au gandit sa ia ca si competitori QQ si ASX-ul, se pare ca au uitat cativa alti concurenti ( de Ford, Peugeot, Renault nu mai pomenesc ).

Every thing I'm not made me everything I am
 

Offline B90SWT

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 168
  • Gen: Bărbat
Re: Adio Suzuki SX4, bun venit Suzuki... ?
« Răspuns #232 : 22.Mar.2013, 11:04:14 a.m. »
Sunt sigur ca au facut numeroase studii de piata inainte de a lua decizia asupra noului model. Majoritatea tarilor au infrastructura destul de dezvoltata, si cred ca au luat ca target aceste tari. Ca la orice model, exista avantaje si dezavantaje, nu exista masina perfecta.
Trendul de "light" off road este mai mic in comparatie cu nevoia unei masini mai domestice care sa aibe si un AWD.
QQ-ul in UK a fost best seller in primii 4 ani.
QQ  1.6 CVT   360
 

Offline shpeedy

Re: Adio Suzuki SX4, bun venit Suzuki... ?
« Răspuns #233 : 22.Mar.2013, 11:20:06 a.m. »
La cutia manuala au adaugat si viteza a 6-a?

Daca te referi la benzina, nu, nu au adaugat si a sasea. Diesel-ul, in schimb, are manuala in 6.

Ca o parere personala, motorizarea pe benzina o sa fie "greoaie" in utilizare, chiar doar cu tractiune fata (nu mai vorbesc de AllGrip si CVT); M16A-ul mi se pare corect ca prestatii dinamice pe caroseria actuala, dar pe o caroserie mai grea (cu mult peste cele 10kg de care zice producatorul, care nici nu stiu la ce greutate a modelului curent se raporteaza :-/) o sa-si arate destul de repede limitele...

De garda la sol nici nu mai vorbesc... ASX-ul are 18cm, Qashqai are 20cm, XV si CX5 au 22cm...

Desi l-am asteptat cu nerabdare, cred ca noul SX4 o sa fie un NoGo pentru mine.
« Ultima Modificare: 22.Mar.2013, 11:24:28 a.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Online vali22

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 781
  • Thanked: 117 times
  • "Dă mai departe!" (" Pay It Forward!")
Re: Adio Suzuki SX4, bun venit Suzuki... ?
« Răspuns #234 : 22.Mar.2013, 01:33:13 p.m. »
Si pentru mine desi ma tenta, la un moment dat. Pacat!!! X-(
  • Ex-Suzuki SX4 2011 SuperiorWhite 111500 km/Korando nou-nouț
 

Offline Kingy

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 344
Re: Adio Suzuki SX4, bun venit Suzuki... ?
« Răspuns #235 : 22.Mar.2013, 01:49:33 p.m. »
Sunt oRecum surprins de cat de cuceriti ati fost de actualul model, astfel incat aveati o optiune destul de serioasa pentru noul model.
Nu stiu ce studii au facut ceimdemla Suzuki dar cel putin din ce vad aici pe forum, directia aleasa pentru noul model e una nu prea buna.
Dar, o sa vedem la nivel european daca cifrele la vanzri vor fi mai bune decat pentru actualul model. Eu zic ca nu.
 

Online vali22

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 781
  • Thanked: 117 times
  • "Dă mai departe!" (" Pay It Forward!")
Re: Adio Suzuki SX4, bun venit Suzuki... ?
« Răspuns #236 : 22.Mar.2013, 02:42:10 p.m. »
  • Ex-Suzuki SX4 2011 SuperiorWhite 111500 km/Korando nou-nouț
 

Offline shpeedy

Re: Adio Suzuki SX4, bun venit Suzuki... ?
« Răspuns #237 : 22.Mar.2013, 02:56:03 p.m. »
..."cei de la" Suzuki... cred ca a vrut sa scrie.
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Leutz

Re: Adio Suzuki SX4, bun venit Suzuki... ?
« Răspuns #238 : 22.Mar.2013, 03:16:41 p.m. »
In apararea celor de la Suzuki, as incerca doua explicatii. Ambele au un anumit continut filosofic, deci s-ar putea sa ma insel.

In primul rand trebuie notat ca pietele de volum pentru Suzuki, de unde le vine grosul sevei nu (mai) sunt legate de lumea veche (includ aici si US din care s-au si retras oficial). Ei au avut norocul sau poate ascutimea mintii de a-si duce mai departe traditia marcii (masini si motoare mici/minuscule, costuri mici de achizitie/intretinere, fiabilitate mare prin folosirea de solutii tehnice simple si robuste) acolo unde trebuia. Ei au o prezenta majora in India, Asia de sud-est continentala si Asia de Sud-est Pacifica, plus piata mama Japonia. In plus au prezenta multumitoare si in China. Pe langa astea restul lumii nu mai conteaza decat pentru imagine. Imagine nu pentru restul lumii, ci exact pentru zona de interes: Asia-Pacific.
Asta ar explica eforturile de a scoate un Kizashi, care era de asteptat ca nu va fi o masina de volum; iar acum o alta care pare sa aiba aceeasi soarta. Insa ele folosesc ca reclama pentru clientul budget oriented indian, indonezian sau vietnamez care-si vor lua o masina pe care si pretentiosii europeni o au in curte. Nu conteaza caSuzuki nu vinde bine in Europa si nici ca ei nu-si vor lua Kizashi sau noul SX4. Ei isi vor lua niste Suzuki-uri mici si ieftine, facute pentru piata lor si pentru bugetul lor, DAR masinile lor vor apartine unui brand GLOBAL, cu traditie si cu prezenta in toate segmentele, spre deosebire de vecinul care cumpara la acelasi pret un Proton.

Un alt aspect este, ca desi masina pare sa fie "sortita" scopului enuntat mai sus, exista si o componenta care s-ar putea chema "nu stii de unde sare iepurele". Si anume:
- este evident faptul ca progresele tehnologice permit acum dezvoltatrea de modele 4x4 mult mai eficient economic (pentru producator) si mult mai eficiente (in general, petru utilizator, consum etc.) fata de ... ani in urma. AWD/4WD care erau odata rezervate fie segmentului off-road autentic fie catre high end pentru masinile de clasa mai mare, a devenit acum desuet ca si implementare/exploatare in conditiile noilor tipuri de transmisii, motoare s.a.m.d. Exista o sansa ca peste ani sa nu mai vedem masini 2x4 pe strazi, intrucat 4x4 on demand va fi atat de simplu si ieftin de implementat incat lipsa lui va fi chiar o problema.
Asa cum Suzuki a adus SX4 4x4 in lumea masinilor de oras 2x4 (~4.1metri) la un pret similar, ar putea fi o incercare de a aduce noul SX4 4x4 in lumea compactelor 2x4 (~4.3 metri) la un pret similar.
Imi aduc aminte ca eu am luat SX4-ul in momentul in care eram cu banii in mana pentru un Mitsubishi Colt 1.3 full-options (de care by the way si acum sunt indragostit). Colt-ul era 13000, iar SX-ul 4x4 .6 GS a fost 14800. Dar puteam sa iau SX4 4x4 varianta cealalta cu 13000 si Colt 1.5 la 14000+.
Daca Suzuki reuseste sa repete povestea acum cu un doritor de Megane/Lancer &Co ... atunci vor fi din nou deschizatori ai unui drum. Peste 6-7 ani toate Megan-ele si Focus-urile vor fi 4x4 si se vor da ele deschizatoare de drumuri. Suzuki nu va vinde niciodata volume, dar va creste si mai mult in imagine in Asia-Pacific.

Evident ... am incercat un exercitiu de imaginatie destul de complex si nu foarte plauzibil. Problema ar putea fi cea simpla: pur si simplu au probleme mari de "vedere" si trebuie sa-si concedieze rapid strategii, designer-ii ... si inca cativa p-acolo si sa inceapa o viata noua.
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 

Offline xim

Re: Adio Suzuki SX4, bun venit Suzuki... ?
« Răspuns #239 : 22.Mar.2013, 06:28:27 p.m. »
- interesanta teoria lui Leutz, eu cu al meu SX4 deja ma regasesc printre clientii "furati" de la megane
- cred ca speculam prea mult si avem prea putine date inca, s-ar putea totusi sa avem o surpriza placuta
- suzuki cu swiftul si in ultimul timp cu sx4 a vandut bine in europa si si-a imbunatatit si imagia de masina fiabila
- cred ca cu noul model a venit chiar in intampinarea criticilor (mcar partial), care erau legate de interiorul din materiale ieftine, dimensiunea insuficienta a portabagajului si chiar a locurilor din spate, motorizare pe benzina insuficienta. Cred ca la primele critici au dat raspunsul, mai ramane de vazut cum vor sta la motorizare. Masina ar trebuie sa fie cam de aceeasi greutate cu qq si asx, deci undeva pe la 1500, sa vedem cum se comporta motorul de 1,6 benzina. La prima vedere am spune ca prost, dar nu cu mult timp in urma am citit un articol despre asx 1,6 115 cp (tractiune fata) de comportamentul caruia autorul se arata placut surprins. Deci, se poate, probabil optimizand cutia.
- eu zic sa asteptam un 2x4 pe la 14.000, un 4x4 pe benzina pe la 16-18.000 si probabil un 4x4 diesel pe la 20-22.000 si cred ca vor avea trecere.
- iar actualul sx4 s-ar putea sa-l vedem botezat altfel si vandut prin cine stie ce tara exotica.
- cat despre capabilitatile offroad, cei de la opel au zis clar cand l-au scos pe moka, la acest tip de masina 70-80% dintre clienti nici nu ies cu el de pe asfalt.
1,6 SX4 GS 4x4 black
1,4 Scross Passion awd, gray