Autor Subiect: ABC-ul conducerii in off-road  (Citit de 27955 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline cristidav

Re: ABC-ul conducerii in off-road
« Răspuns #90 : 18.Oct.2021, 12:19:59 p.m. »
Uite ca asta nu stiu sa spun sigur. Dar, pe o data viitoare, voi fi atent.

Desi mi s-ar parea logic ca, odata dezactivat ESP, cu martor in bord aprins, chiar daca apoi pun pe Lock, sa ramana dezactivat  :-?
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline enicky

Re: ABC-ul conducerii in off-road
« Răspuns #91 : 18.Oct.2021, 12:38:35 p.m. »
   Ca o completare la ce corect a afirmat @toma : cand ai intrat pe un drum (off road) neasfaltat insa uscat si usor accesibil, dar pe care pot aparea oricand zone dificile(gen noroi, balti mari, sleauri), care sa te surprinda, e bine sa cuplezi inca de la inceput sistemul lock si sa dezactivezi esp-ul si in plus e bine sa mergi constant, fara accelerari bruste cu aIIa sau daca nu se poate, cu aIa, dar fara accelerari in forta daca nu ai gume AT/MT(gen Simex).
   Plecarea de pe loc(pe iarba) o faci lin, daca e cazul cu balans, pana rotile "gasesc" o zona cu aderenta. Iar cand masina derapeaza/aluneca pe noroi, binenteles  virezi in directia opusa fata de care merge ea.
  De obicei viteza aIIa este cea mai buna in urcare, dar fara acceleratii prin care rotile sa-si piarda aderenta.
Cu gume de vara se reduc sansele, dar nu e imposibil sa urci pe iarba uda sau noroi.
Daca drumul permite, se poate urca serpuit, adica stanga-dreapta, dar repet numai daca drumul este mai lat si permite.
« Ultima Modificare: 18.Oct.2021, 12:48:37 p.m. de enicky »
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline cristidav

Re: ABC-ul conducerii in off-road
« Răspuns #92 : 18.Oct.2021, 12:49:21 p.m. »
Multumesc de raspuns @toma si completari @enicky

Dar...
e bine sa cuplezi inca de la inceput sistemul lock si sa dezactivezi esp-ul si in plus e bine sa mergi constant, fara accelerari bruste cu aIIa sau daca nu se poate, cu aIa dar fara accelerari in forta
Asa procedez mereu, tinand-o cat mai constant si, pe cat posibil intre 1500 si 2000 turatii in functie de panta/viteza. E placut sa mergi cat mai lin si confortabil in offroad (pana in 1300-1500 turatii, la nevoie, sa nu omor totusi motorul aiurea). Nu de alta, dar am bruscat-o destul pe cealalta si splinei mele i-o cam ajuns, se bucura acum de confort  :-))

   Plecarea de pe loc(pe iarba) o faci lin, daca e cazul cu balans, pana rotile "gasesc" o zona cu aderenta.
  De obicei viteza aIIa este cea mai buna in urcare, dar fara acceleratii prin care rotile sa-si piarda aderenta.
Pe pante de genul amintita mai sus e imposibil sa pleci lin de pe loc. De mers cu viteza a 2-a nici nu se pune problema.

PS. Cauciucuri de iarna.
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline cristidav

Re: ABC-ul conducerii in off-road
« Răspuns #93 : 16.Nov.2021, 12:38:47 p.m. »
Subiect: Spuneti-mi si mie cum ii dati de cap motorului asta pipernicit 1.4T in rampa abrupta ?!

La motorul de 1.6, avand plaja mai lunga, puteam pleca de pe loc in rampa de 25-30 de grade mai usor, asta daca nu derapam fiind fara 4x4.
La motorul 1.4T, e adevarat, nu derapez la plecarea de pe loc, insa sunt trei variante:
- fie imediat dupa plecare se subtureaza, chiar moare, daca nu ii dau talpa mai tare
- fie ii dau talpa mai tare (vreo 4.000 turatii) si atunci nu moare (insa pe drum pietruit ma va zgudui bine + risc sa prajesc ambreiajul, ceea ce am si facut la ultimele teste pe asfalt abrupt)
- fie ma chinui sa o tin pe la 3.000 de turatii (ceea ce pare extrem de greu, caci imediat urca sau coboara turatia dupa plecarea de pe loc in rampa atat de mare)

Da, 1.4 e foarte misto in urcare pe offroad, la 10-15 km si 1500-1700 turatii DACA nu te opresti. Asta nu puteam face cu vechiul 1.6 caci era rau subturat destul de uratel. Dar cu 1.4 pare foarte grea plecarea "normala" din rampa abrupta.

Aveti vreo parere/sfat ?
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline ntire2000

Re: ABC-ul conducerii in off-road
« Răspuns #94 : 16.Nov.2021, 01:35:49 p.m. »
N-am 4x4 dar hill control assist mi se pare extraordinar la masinile astea.
Odata oprit e suficient sa calci frâna iar alea 2-3 secunde te ajuta suficient cât sa turezi exact atât cât trebuie pentru a porni de pe loc fara sa-i dai în cap ambreiajului cum faceam la masinile mai vechi la pornirea din rampa.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline cristidav

Re: ABC-ul conducerii in off-road
« Răspuns #95 : 16.Nov.2021, 01:42:15 p.m. »
Infirm cele spuse. Am si eu hill control, dar la rampa atat de mare e ca si inexistent, cand ai apasat acc/lasat ambreiaj, masina o ia in spate intr-o clipita. Eu nu ma refeream la acest moment, ci dupa plecarea de pe loc... si mai specific o data, in rampa mare.
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline toma

Re: ABC-ul conducerii in off-road
« Răspuns #96 : 16.Nov.2021, 02:19:59 p.m. »
La genul asta de problema cred ca te-ar fi ajutat o cutie automata.
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline cristidav

Re: ABC-ul conducerii in off-road
« Răspuns #97 : 16.Nov.2021, 02:30:21 p.m. »
Asta stiu fara doar si poate. Sau reductor.  :-)) Dar cum imi place maciuca, s-a exclus total. Si cautam o rezolvare la situatia actuala.

Si daca mergi pe drumuri offroad pe munte, adica nu te plimbi prin paduri alela, te vei lovi de situatia asta si iti trebuie o rezolvare.
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline enicky

Re: ABC-ul conducerii in off-road
« Răspuns #98 : 16.Nov.2021, 05:20:26 p.m. »
Aveti vreo parere/sfat ?
  In primul rand la urcare ajuta mult tractiunea spate, deci foloseste-o ! Fie s-m, fie lock !
In al II lea rand e de preferat ca plecarea de pe loc sa fie de la baza pantei nu de la jumatate, ocazie cu care iti iei si un usor avant iar creierul si talpa trebuie sa se coreleze bine, sa "simti" ca ai masina sub control.
  Daca fac comparatie intr 1,6 si 1,4, la cea din urma ai cuplu mai mare deci ar trebui sa ajute si asta si evita scartait de roti.
In general daca pleci de la baza pantei abreiajul, nu se incinge, dar daca pleci de pe la jumate, o sa miroasa.
  O ultima solutie ar fi sa pleci de pe loc cu lock si sport activate si n-ai cum sa nu urci.
  Dar pana la "sport" mai trebuie ceva antrenament, teste, deci practica !
Bafta!
P.S. La cele cu tractiune numai fata, cand se urca o panta alunecoasa se pleaca cu aIIa de pe loc, fara esp etc., directia se tine din volan, dar cu mare atentie,
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline toma

Re: ABC-ul conducerii in off-road
« Răspuns #99 : 16.Nov.2021, 10:12:11 p.m. »
@cristidav nu prea ai ce face. Daca nici cuplu de la turbo nu ajuta inseamna ca fie nu ai anvelope potrivite, fie (daca vorbim de ceva pe care ai aderenta destula) e rampa prea mare pentru ce poate masina.

Ce zice @enicky functioneaza doar daca terenul e relativ nivelat si iti poti lua avant de la baza rampei.

Poti incerca diverse variante ( mai putin sport + lock care nu exista; lock merge dupa ce treci prin snow&mud). Din experienta proprie, sport poate fi mai de ajutor la urcarea rampelor decat lock, daca ai aderenta. Lock + esp off e bun sa te scoata daca patinezi in noroi sau zapada.

Sa vezi cand dai peste o situatie de incrusisare de punti... si iti dai seama ca pentru offroad e nevoie pe langa reductor si de diferential blocabil macar pe una dintre punti.
« Ultima Modificare: 16.Nov.2021, 10:44:16 p.m. de toma »
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain