Autor Subiect: ABC-ul conducerii in off-road  (Citit de 27953 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline toma

Re: ABC-ul conducerii in off-road
« Răspuns #60 : 13.Aug.2019, 01:48:44 p.m. »
Din experienta foarte limitata pe care o am pana acum, cel mai frecvent mi s-a intamplat sa lovesc cu scutul de la motor si foarte rar cu cel de la diferential.

Ca sa "ajungi" la unghiul de degajare trebuie sa fi trecut in prealabil cu botul (daca mergi cu fata, evident)  iar unghiul de atac e cel mai mic - bot lung si jos. Asa ca nu am fost pus in situatia sa lovesc toba de ceva.
E drept ca poti aborda un obstacol si cu spatele (la tractiune doar fata poate fi chiar indicat in functie de unde ai aderenta mai buna), caz in care toba arata expus. Am presupus ca factorul de limitare este unghiul de degajare (devenit unghi de atac la mersul cu spatele) dar posibil sa ai dreptate si sa lovesc cu toba.

  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline lucianer

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 8032
  • Thanked: 260 times
  • Gen: Bărbat
  • Daihatsu Terios, 1.5 16V 105 CP Benzinar/GPL
Re: ABC-ul conducerii in off-road
« Răspuns #61 : 13.Aug.2019, 02:06:42 p.m. »
Cel mai urat se  era la Grand Vitara varianta scurta(3 usi) , unde toba finala era mult mai jos decat bara spate, bleah

Sent from my MI 8 using Tapatalk
Go Terios!!!:)
 

Offline lucianer

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 8032
  • Thanked: 260 times
  • Gen: Bărbat
  • Daihatsu Terios, 1.5 16V 105 CP Benzinar/GPL
Re: ABC-ul conducerii in off-road
« Răspuns #62 : 13.Aug.2019, 02:43:20 p.m. »
Din experienta foarte limitata pe care o am pana acum, cel mai frecvent mi s-a intamplat sa lovesc cu scutul de la motor si foarte rar cu cel de la diferential.

Ca sa "ajungi" la unghiul de degajare trebuie sa fi trecut in prealabil cu botul (daca mergi cu fata, evident)  iar unghiul de atac e cel mai mic - bot lung si jos. Asa ca nu am fost pus in situatia sa lovesc toba de ceva.
E drept ca poti aborda un obstacol si cu spatele (la tractiune doar fata poate fi chiar indicat in functie de unde ai aderenta mai buna), caz in care toba arata expus. Am presupus ca factorul de limitare este unghiul de degajare (devenit unghi de atac la mersul cu spatele) dar posibil sa ai dreptate si sa lovesc cu toba.
Am observat acum, pe strada. Toba este protejata de scutul diferentialului.

Sent from my MI 8 using Tapatalk

Go Terios!!!:)
 
The following users thanked this post: toma

Offline shpeedy

Re: ABC-ul conducerii in off-road
« Răspuns #63 : 13.Aug.2019, 03:22:22 p.m. »
Teriosul poate o idee mai mult ...ajutat fiind de unghiuri si un ambreiaj care nu se incinge/pute ... :))

Sent from my MI 8 using Tapatalk
Pentru a evita (pe cat posibil) solicitarea pana la miros a ambreiajului, se poate face cate ceva chiar si la "pantofarele" noastre (vorbesc din postura unui posesor/utilizator de benzinar aspirat):
- trecerea in 'Lock' sa se faca cat mai devreme/de la inceputul traseului dificil;
- la fel si dezactivarea ESP-ului - cu ESP-ul activ, masina se gaseste in contradictie cu sine: pe suprafetele cu aderenta scazuta, gasirea putinului de aderenta coincide cu pierderi mai mici/mai mari de stabilitate stg-dr, pierderi infranate de sistemul ESP;
- anvelope cu aderenta crescuta - nu neaparat MT-uri (care nici macar nu sunt bune intr-o varrietate de situatii), cat mai degraba AT-uri; cu profilul adecvat, macar nu mai pierzi din putinul spatiu castigat odata cu rotatia rotii (facut acelasi traseu cu aceeasi masina, o data cu anvelope de vara si alta data cu AT-uri si observat diferenta la rulare).

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 
The following users thanked this post: toma

Offline lucianer

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 8032
  • Thanked: 260 times
  • Gen: Bărbat
  • Daihatsu Terios, 1.5 16V 105 CP Benzinar/GPL
Re: ABC-ul conducerii in off-road
« Răspuns #64 : 13.Aug.2019, 03:39:22 p.m. »
Foarte corect.
Mai adug si eu un lucru:
NU PLECATI NICIODATA SINGURI in astfel de aventuri!!!!
Go Terios!!!:)
 
The following users thanked this post: shpeedy, toma

Offline shpeedy

Re: ABC-ul conducerii in off-road
« Răspuns #65 : 22.Dec.2019, 08:33:57 a.m. »
Cand nu ai copaci prin apropiere:



Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline NicNic

Re: ABC-ul conducerii in off-road
« Răspuns #66 : 03.Ian.2020, 01:21:58 a.m. »
Cand nu ai copaci prin apropiere:



Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Perfect, daca ai excavatorul prin apropiere ...  =))
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline hugbear

Re: ABC-ul conducerii in off-road
« Răspuns #67 : 04.Ian.2020, 11:12:47 a.m. »
Punte rigidă vs suspensie independemtă:

Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 
The following users thanked this post: shpeedy, enicky, toma, saureign

Offline ulise

Re: ABC-ul conducerii in off-road
« Răspuns #68 : 25.Ian.2020, 06:38:09 p.m. »
Punte rigidă vs suspensie independemtă:



Nu este o comparatie generala, intre cele doua tipuri de punti. E o comparatie intre punti mai sofisticate, in ambele tabere.
  • Dacia Duster- motor K4M cu GPL
Viata este prea scurta pentru a alerga prin ea.
 

Offline shpeedy

Re: ABC-ul conducerii in off-road
« Răspuns #69 : 17.Feb.2020, 10:20:57 a.m. »
Anvelopele corecte pot face diferenta dintre succes si dezastru:



Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 
The following users thanked this post: toma