Autor Subiect: ABC-ul conducerii in off-road  (Citit de 27952 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline cristidav

Re: ABC-ul conducerii in off-road
« Răspuns #100 : 16.Nov.2021, 10:18:34 p.m. »
... in altele te resemnezi ca atat poate masina.
Fiind forba de asfalt uscat unde am incercat cele spuse mai sus, deci n-a fost deloc vorba de patinare, da, asta pare sa fie deznodamantul.

La mentinerea vitezei pe rampe abrupte e ok. Problema e plecarea de pe loc. Dar macar am plecat dupa 2 exersari (cu old SX 4x2 sigur nu plecam de pe loc acolo) si apoi mi-a iesit chiar binisor la urmatoarele. Cum spunea Enicky, tine si de exersare. Deci, trebuie sa ajung intai sa ma obisnuiesc cu masina, schimbul de pedale la plecarea de pe loc in rampa abrupta, turatiile, etc.
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline enicky

Re: ABC-ul conducerii in off-road
« Răspuns #101 : 16.Nov.2021, 10:28:45 p.m. »
.... ( mai putin sport + lock care nu exista; lock merge dupa ce treci prin snow&mud).
  Asa e, scuze, m-am grabit, e o varianta imposibila. :pardon:
  Varianta ar fi, fie s/m, fie lock, fara esp, daca zici ca e asfalt curat. Intotdeauna se urca mai usor cand (si) spate impinge, decat cand trage(numai) fata.
Oricum, cuplul trebuie sa ajute mai mult decat al 1,6.
   De ex. ptr. @toma ar fi si mai usor.
Ar mai fi o idee ca plecarea de pe loc s-o faci in lateral, apoi sa indrepti masina/rotile.
   
« Ultima Modificare: 16.Nov.2021, 10:48:02 p.m. de enicky »
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline cristidav

Re: ABC-ul conducerii in off-road
« Răspuns #102 : 16.Nov.2021, 10:38:10 p.m. »
Oricum, cuplul trebuie sa ajute mai mult decat al 1,6.
 

Aici e diferenta. Desi cuplul e (ceva) mai bun, viteza I a motorului 1.4 e semnificativ mai scurta, imediat sare acul turatiei in tavan (sau in jos, moare motorul, depinde de cum o iei). La 1.6 nu era asa scurta (de exemplu, puteam lua sensuri giratorii mai stramte cu viteza 1 fara sa o turez tare, la asta 1.4 trebuie sa scimb in mijlocul sensului in vit II, ati prins ideea probabil) si nu murea/sarea in tavan acul asa usor.

Sunt constatari ale mele dupa ce am condus cele doua masini. E totusi posibil sa ii cer si eu prea mult, crezand ca fiind 4x4, ar trebui sa faca de toate  :baston:
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline toma

Re: ABC-ul conducerii in off-road
« Răspuns #103 : 16.Nov.2021, 11:10:30 p.m. »
Diferenta majora este ca ai parte de cuplu maxim de la turatie joasa in timp ce la aspirat ai nevoie de turatie mare pentru cuplu maxim. Asa se explica de ce cu asta poti pleca de pe loc (in conditii similare de aderenta buna) in timp ce cu aspiratul oricat patinai ambreiajul se oprea motorul inainte sa ajunga la turatia care sa livreze cuplul necesar.

Despre cat de scurta este treapta 1 nu stiu ce sa zic. Lumea zice ca fix asta ajuta Dusterul in offroad compensand oarecum lipsa reductorului. De ce n-ar fi de ajutor si la tine?

Din ce povestesti inteleg ca ai simulat pe asfalt, unde n-ar fi fost o problema sa rulezi mai repejor, urcarea pe o rampa cu teren denivelat unde ai vrea sa rulezi cat mai incet si lin. Si rezultatul testului este ca fie prinzi prea multa viteza, fie moare motorul.
Odata ce ai plecat de pe loc cred ca tine mai degraba de "dozaj" ce se intampla mai departe. Ture multe nu-i neaparat un lucru rau... ma hazardez sa spun ca in lipsa reductorului, pe o rampa atat de inclinata, doar viteza te ajuta sa ajungi sus.
Aici ai doua variante:
 - fie poti aplica ce zice @enicky - pleci de jos , prinzi putina viteza si apoi speri sa poti urca cat mai constant fara sa opresti pana sus
- fie esti nevoit sa opresti si de acolo ii dai tare si speri sa nu rupi nimic sau te resemnezi si dai cu spatele pana unde e nevoie.

PS @enicky - sa pleci de-a latul rampei, pe curba de nivel, e retea aproape sigura sa rastorni masina cand incerci apoi sa o pui cu botul in sus sau in jos (poate n-am inteles eu bine ce ai vrut sa spui).
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline cristidav

Re: ABC-ul conducerii in off-road
« Răspuns #104 : 16.Nov.2021, 11:25:10 p.m. »
Corect, treapta 1 scurta e un vis pt mine in offroad cand urc constant la viteze mici si fara sa opresc, ceea ce nu aveam la cealalta la care trebuia sa-i dau mai tare.
La 1.4T treapta 1 e scurta. Am condus si Duster, la care treapta 1 e oribil de scurta dupa parerea mea  :-)) Nici nu pleci de pe loc in drum drept si trebuie sa schimbi instant a IIa.

Odata ce ai plecat de pe loc cred ca tine mai degraba de "dozaj" ce se intampla mai departe. Ture multe nu-i neaparat un lucru rau... ma hazardez sa spun ca in lipsa reductorului, pe o rampa atat de inclinata, doar viteza turatiile mari te ajuta sa ajungi sus.
Corect si corect. La faza cu dozajul ma impleticesc, caci optim pare sa fie intre 2500 si 3500, iar la asa rampa aburpta, credeti-ma , acul sare rapid din parametrii astia.
Exersare... Atat se pare.

Mersi de pareri  :pardon:
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline toma

Re: ABC-ul conducerii in off-road
« Răspuns #105 : 16.Nov.2021, 11:32:16 p.m. »
Da, nici mie nu-mi iese dozajul asta cum vreau desi ma ajuta si mai mult cuplu...sunt "timorat" sa nu incing ambreiajul si de cele mai multe ori moare motorul.

Practica e cea care lipseste... mai degraba decat limitarea tehnica. Insa un reductor  :dream: :dream: :dream:
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 
The following users thanked this post: cristidav

Offline enicky

Re: ABC-ul conducerii in off-road
« Răspuns #106 : 16.Nov.2021, 11:40:36 p.m. »
   Diferenta este mare intre Duster diesel si S-Cross, primul are aIa lunga, adica eu plecam cu aIIa de pe loc, pe cand ale noastre sunt f.pretentioase la turatie, intra rapid in trepidatie daca nu retrogadezi rapid. Cristi, ai interpretat invers, la Duster e f.lunga aIa.
 
PS @enicky - sa pleci de-a latul rampei, pe curba de nivel, e retea aproape sigura sa rastorni masina cand incerci apoi sa o pui cu botul in sus sau in jos (poate n-am inteles eu bine ce ai vrut sa spui).

Nu pui masina de-a latul pantei, faci cam ca in video :


 :)
Deci, teoria ca teoria, dar practica ne omoara ! :-))
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline bogdanpiatra

Re: ABC-ul conducerii in off-road
« Răspuns #107 : 17.Nov.2021, 10:48:06 a.m. »
La Duster scrie si in carte in ce situatii se porneste cu a doua de pe loc.
  • nici una inca
 

Offline Sefer Jesirah

Re: ABC-ul conducerii in off-road
« Răspuns #108 : 22.Nov.2021, 02:29:54 p.m. »
 Nu stiu daca a mai fost postat sau daca l-am postat unde trebuie.

 Pentru cei care inca mai cred in duhul apelor, ca tractiunea primeaza in detrimentul anvelopelor. Enjoy!
  • Ex sx4 s-cross 1.6 DDIS Luxus AT Allgrip / Renegat Night Eagle
 
The following users thanked this post: gabi males

Offline cristidav

Re: ABC-ul conducerii in off-road
« Răspuns #109 : 22.Nov.2021, 02:43:23 p.m. »
Mai e si aia cu lanturi vs fara lanturi, pentru toti expertii care afirma ca "daca ai cauciucuri de iarna bune nu iti trebuie lanturi" sau "daca ai 4x4 cari degeaba lanturile"... Aia experti care habar n-au cu ce se mananca iarna zdravana cand te rupi de oras si campie.  :fluier:

E suficient o singura data sa ajungi in sant fiindca te-ai bazat pe 4x4 la urcare pe drum inghetat, iar la coborare te-ai dus sanie. V-o spune unul caruia i-a fugit masina cu lanturi pe fata cu tot la coborare, asa patinoar era drumul... si coboram ca melcul de pe munte, sa nu credeti ca imi faceam de cap.

Nu va bazati exclusiv pe 4x4 cand stiti ca mergeti la munte pe drumuri ce nu se deszapezesc. La urcare o scoti cum o scoti, dar la coborare faci rugaciuni cu carul.
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )