Domnilor....nu puterea este cea mai importanta, diferentele sunt foarte mici, atat de mici incat pt un utilizator normal sunt insesizabile.
Ceea ce face diferenta sunt reziduurile de la ardere. Toate sunt in norme,obligativitate legala,dar practic, in timp,diferenta o face cine are cel mai putin reziduu si automat depunere prin motor.Aici ajuta si uleiul si stilul de mers dar per total,totul pleaca de la calitatea combustibilului..... si asta nu o poate garanta nici o benzinarie,rafinarea fiind entitate separata
benzinaria nu-i decat E-mag. Care are azi oferte si maine lot de produse nasol,si luni 20% discount...
Ca idee , am mai spus-o si o repet, si asta in calitate de director vanzari la XXXX -sa-i spunem o benzinarie particulara mare, localizata in SUD de RO, niste ani : tehnologia de extractie -rafinare este raspunsul la aceste dileme. Si benzinariile legate la rafinaria/productia proprie inseamna castig financiar.....
Cea mai slaba-veche tehnologie Lukoil. si automat cea mai ieftina.
Petrom ok dar cu pret mai ridicat.Sortimentul ala scump de la taticul OMV vine din import deci sa -i spunem calitate germana....
Rompetrol- cea mia mare investitie in rafinarie, cel mai ok produs de provenienta romaneasca.
Nou aparutele benzinarii Rusesti din piata - sunt importatori si mari traderi internationali care au vrut o cota de piata si din clientul final, ei avand business axat pana acum ceva timp doar ca importatori si vanzatori en-gros...vezi SOCAR. Doar au miscat putin pe la active si largit business in RO.
Discutia este foarte ampla ...
restul - Mol, Particulari si toti cei ce Nu au rafinare in Romania vand CE ESTE MAI IEFTIN PE PIATA LA ZIUA RESPECTIVA,importa sau cumpara ,piata fiind libera si dictata de costuri transport,costuri produs....luk face promotii pt cantitati si este cea mai ieftina varianta la indemana pt zona de Sud, in timp ce pt Timisoara, Mol de exemplu cumpara de la cel mai apropiat depozit....asta fiind petrom sau rompetrol ca altfel ar avea alte costuri sa vanda Lukoil ploiesti plus transport la Timisoara....pt zona Brasov, depozitul Rompetrol, are cele mai bune preturi raportat la costuri de transport.
Astfel, calitatea este ceva relativ in functie de zona.....
Nu uitati,benzinariile sunt obligate sa curete rezervoarele -unele au si 15 -20 ani la o perioada de....totul perfect si aici daca intelegeti ideea generala....
Benzina reprezinta ~20-25% din piata , restul fiind motorina ,unde situatie este MUUULt mai trista in privinta calitatii avand in vedere cantitatile si potentialul adaos vorbind de zeci de mii de L zilnic, raportand 5 bani diferenta de pret.....
Ca o nota personala ,adevarul ca X face o promotie si primesti ceva la un alimentat, nu inseamna ca este cea mai buna alternativa , mai ales daca este cea mai ieftina.... jocurile mari sunt la motorina,unde un camion alimenteaza in medie 200-400 l sa nu spun chiar 600...si un agricultor consuma 10.000 l in 2 saptamani.
Oamenii normali isi bat capul cu prostii de genul un plin la o saptamana -45 l....nici macar un pipi in mare....conteaza mai mult sa o turezi bine, sa mearga in afara orasului , sa poata sa-si faca arderea cat mai ok, decat ce fel de zeama ii pui si cu cat scuipat este aditivata.
Masinile sunt niste fiare,tocmai bune bune de schimbat dupa 4-6 ani.Nu ne place,dar societatea de consum si globalizarea asta expusa mai sus, ne obliga.
Hai sa aveti spor si masini fara probleme.