Dominilor, am lucrat in domeniu carburanti niste ani...a trecut deja la momentul asta ceva timp, dar acum , avand informatiile de atunci , am avut ocazia sa ajung mai aproape putin de zona de productie.
Asadar, informatii procesate bine din prisma unuia care a vandut carburanti si acum vinde produse sa le spunem conexe cu procesul de fabricatie....
Petrom -Omv - sunt fix aceleasi produse, vin din acelasi loc diferenta aditivari superioare pentru OMV , de unde si pretul pe masura ...diferenta o face cafeaua buna si lookul vestic al OMV. Recomand
LUk - sunt cei mai slabi calitativ si cei mai ieftini. nu pentru ca sunt rusi sau aduc titei ieftin de la ei, sau pt ca se spune ca trimit profitul in Rusia...astea nu pot fi verificate si sunt barfe .Pentru ca sunt la nivel de tehnologie 1970- asa au cumparat sandramaua si au investit minim cat sa se alinieze la standardele EU si 2018 sa spunem pt ca-s obligatorii. eu nu as alimenta nimic de la ei.....
Rompetrol - acum 5 ani aveau cea mai moderna linie tehnologica, totul nou si superior. Totusi, verificat, aditivarea se facea la galeata....adica textual venea un Gigel si turna x galeti de aditiv in cisterna, conform unei scheme benzina aditivata, motorina la fel...... Asta din discutiile cu soferii de cisterna .Soferi de la firma unde lucram, nu povesti cu neni de la colt. Iarasi Recomand
MOL, Socar,Oricare Privat - cumpara din piata ca produs de baza , ei neavand productie ca sa intelegeti, orice este mai ieftin si mai ok ca pret de la cine are in exact ordinea aceasta , data de PRET- LUK, import,Rompetrol, char si Petrom.... din ce stiuam eu, folclor sa spunem verificat -este ca MOL aducea sortimentele scumpe si aditivate din Ungaria.Deci acelea sunt ok,iarasi recomand dar doar sortimentele premium. In acelasi timp sunt privati care au doar calitate , dar nu ai cum sa-i verifici....asa cum sunt statii Petrom sau Luk unde la ploi abundente se infiltreaza apa in rezervoare....dar astea sunt pt ca nu vor sa investeasca/piarda bani, si sunt cazuri izolate...
Nu exista apa in motorina/benzina decat daca fura angajatii inlocuind ca dobitocii sau se infiltreaza in rezervoare -care ar treb schimbate la o perioada, curatate, verificate.... bani perduti, se face scriptic fiind obligatoriu si gata . Adica pt apa sunt doar cazuri rare si ghinioniste.....
Atentie la ce urmeaza.....detalii de acum 5 ani, sa spunem....
Iarna , cand motorina are acel adendum la lege ca nu este obligatoriu sa aiba 5% biodiesel este bataia pestelui pentru comercianti- se importa in bucurie maxima folosind diversele piete internationale, curs de schimb leu Dolar-Euro si pret baril din surse precum Alaska si Rusia motorina fara acel biodiesel ce este de fapt un ulei -( ce are proprietatea de a unge pompa+injectoare la diesel, avand in vedere normele EURO care au scos sulful din ecuatie.......este putina chimie si proprietati simple, usor de inteles pentru cine vrea ) -
Asadar, avem o motorina de -24C
care rascheteaza tot, neavand proprietati de lubrefiere _adica fix acel 5% biodiesel ulei de rapita _ care face asta dar si ingheta..... si dupa iarna,orice avea ceva buba mica, are buba mare.....
Consumurile la benzina sunt atat de mici -erau acum 4-5 ani cel putin- incat asta, era produsa doar intern dupa criteriile de mai sus , nu merita importata cand se consuma din 10 - 8 motorina si 2 benzina....
Si nu va ganditi la masini, luati in calcul flota de camioane. in continuare procentul este tot pe acolo....75% motorina....
Din pacate pt noi, suntem doar o piata. Atat. Sumele din ecuata de mai sus sunt imense si partea cu randamentul produsului (atat cat prosusul este in limitele admise) nu intereseaza pe nimeni. tot ce conteaza, indiferent ca-i Petrom OMV, MOl, Rompetrol sau orice privat este PROFITUL Propriu.
Economie de piata....avand in vedere mutitudinea de statii Petrom, nu este clar de ce sunt in primele 10 entitati pofitabile din Ro, nu?
Si ganditi-va de ce cand plecati in Austria -Germania "merge masina altfel domne"- pt ca fraierii au investit in tehnologie si calitatea produsului este intradevar alta, venind de la plusul din rafinare.
Sper ca scuzati povestea putin off topic,dar scuzabila pentru a intelege explicatia fenomenului...
PS: fericiti cei cu benzina....