Mi-a venit masinaaaaa.... Timp de asteptare, o saptamana si doua zile. Am si condus-o azi vreo 30 km, prin oras (avea 6 km la bord cand am luat-o). Primul lucru, alimentarea. Am pus benzina de 150 lei si m-am ales cu rezervorul aproape plin. Am si dezumflat cauciucurile, n-aveau chiar 3 atm, da' erau pe aproape.
Mi-am luat tot felul de porcarii, cum ar fi triunghiuri, trusa de prim ajutor, stingator, o geanta pentru portbagaj (cred ca mai iau una), lichid de spalat parbrizul (cand am vazut ce subtire e chestia aia pe unde se introduce, am luat si o palnie), si covorase de cauciuc (pe care o sa le schimb cu prima ocazie, n-am nimerit dimensiunea, chiar, imi recomanda cineva de-alea pentru SX4? sa-mi iau de la reprezentanta?).
Constatari pana acum: consum mediu 9.8 sau asa ceva in oras, am mers cu aerul conditionat pornit, si relativ incet, ca nu-s obisnuit cu comportamentul masinii si nici cu dimensiunile ei. Ma astept ca dupa vreo 2000 km sa scada consumul. Trage suficient de bine (fosta masina Audi 80 cu vreo 70 de cai sau asa ceva, greutatea vreo 50kg peste tona), suspensiile nu sunt tari. Daca vreti sa stiti ce-s alea suspensii tari, Audi-ul meu e de vanzare. E drept ca atunci cand l-am luat am schimbat suspensiile - arcuri, bucse, amortizoare - cu mentiunea: ma bag prin toate gropile, si ies offroad cu ea! Aproape totul e mult mai bine decat la Audi-ul meu (la mers prin oras, pentru mers cu ceva viteza pe afara, voi experimenta cat de curand), exceptie schimbatorul. Probabil si pentru ca nu-s obisnuit cu el, mi se pare ca intra greu in viteze, pozitia e cam "aproximativa", la Audi schimb vitezele cu doua degete... E posibil sa fie si pentru ca pe ala de la Audi il cunosc, si asta e nou si nu-l cunosc prea bine... Poate se mai si "lasa". O sa vad.
O chestie probabil subiectiva a fost franarea cam ciudata. A trebuit o data sa franez mai tare, si am avut senzatia ca nu franeaza asa de bine ca vechiul meu Audi... Dar e neconcludent, pentru ca a fost o franare controlata, n-am apasat ca disperatu' pe frana, n-a fost cazul. De mentionat ca SX4-ul a venit cu cauciucuri Brigestone (Turanza parca, sau similar). Pe Audi am Michelin, iar placutele de frana probabil sunt mai bune decat la SX4
O alta chestie, nu stiu daca buna sau rea, ambreiajul e diferit fata de Audi. La SX4 dupa ce incepi sa apesi pe el, "cedeaza" si forta necesara sa-l apesi mai departe scade. Sau cel putin asa am impresia, comparativ cu Audi-ul, unde forta necesara e cel putin constanta, daca nu chiar creste. Oricum, diferenta am remarcat-o imediat.
A, sa va spun ca Audi-ul meu zdrangane din toate usile (din bucsi si altele nu, ca a fost bine intretinut) si portbagaj cand trec prin gropile iubitei si intretinutei noastre patrii, pe cand SX4-ul e... stiti voi cum e... nu se aude absolut nimic sa joace aiurea... Per ansamblu, sunt foarte, foarte multumit. Va mai dura ceva sa ma obisnuiesc, sunt cam multe diferente (de exemplu, fara servo la Audi, fara ABS, complet alta tinuta de drum, la SX4 ma simt ca intr-o masina de teren).