Din pacate functia "copy" e dezactivata in PDF-ul respectiv.
Citatul "The center diferential distributes power equally to front and rear wheels" e incomplet. Continuarea ar fi "when driving straight ahead, no cornering". Nu de alta, dar ce descriu ei acolo e exact functia blocantului (distributia puterii 50/50 in orice conditii). Daca insa se merge in conditii normale, pe asfalt, la curbe puterea nu mai e distribuita egal si e normal sa fie asa si fix asta e motivul pentru care exista diferentiale pe masini. Chiar in manualul ala se specifica ca diferentialul central impiedica "tight corner braking phenomenon" (exact prin redistribuirea puterii intre punti). Ca sa nu fim chiar off-topic de tot, asta e ceea ce se intimpla la Jimny pe suprafete cu aderenta scazuta cind se ia brusc de volan, fix din cauza lipsei diferentialului central. Been there, done that. Sa imi aduci aminte sa iti arat un film la proxima intilnire (nu le pun pe YT).
Nu am vazut nicaieri specificat in PDF-ul respectiv vreun procent de distributie a puterii fata-spate in nici o situatie. Ca o recapitulare:
- diferentialul central open: puterea se redistribuie continuu intre roti/punti, in functie de conditiile de drum de la 50/50 (drum drept), pina la 100/0 (presupun ca nu intra ESP care sa frineze o roata care a pierdut aderenta). In teorie, daca nu ai avea ESP, e suficienta o singura roata cu aderenta 0 ca sa pierzi tractiunea (toata puterea se va duce pe roata aia). De-aia s-a inventat blocantul, ca sa iti mai dea o sansa. Daca masina are ESP, acesta va frina roata cu aderenta 0 pentru a forta trimiterea cuplului motor la cealalta roata de pe aceeasi punte. Precizare: ESP include si functia de traction control sau asa ar trebui.
- diferential central blocat: puterea se distribuie egal fata-spate