Autor Subiect: intrebare pornire in panta  (Citit de 18504 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline shpeedy

Re: intrebare pornire in panta
« Răspuns #10 : 28.Iun.2012, 04:47:12 p.m. »
Cutie manuala...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline BXXENL

Re: intrebare pornire in panta
« Răspuns #11 : 28.Iun.2012, 04:50:21 p.m. »
Pai si cum sta pe loc masina in viteza fara sa ai ambreiajul calcat? Ar trebui sa iti patineze intr-un hal care ar face masina imposibil de condus.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline shpeedy

Re: intrebare pornire in panta
« Răspuns #12 : 28.Iun.2012, 05:07:19 p.m. »
Pai daca contracarezi alunecarea masinii cu o mica acceleratie, masina nu sta relativ pe loc ? Recunosc ca n-am mai avut ocazia de ceva vreme sa fac plecare din panta, dar stiu ca nu faceam uz de frane... Recunosc ca nu ma mai gandesc prea mult cand le fac :">
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Laurentiu

Re: intrebare pornire in panta
« Răspuns #13 : 28.Iun.2012, 07:05:28 p.m. »
Pai daca contracarezi alunecarea masinii cu o mica acceleratie, masina nu sta relativ pe loc ?
Asta inseamna sa PATINEZI ambreajul iar aceasta stare trebuie invinsa cit mai repede prin cuplarea treptata a ambreajului si ridicarea turatiei motorului. Manevra se mai numeste si joc acceleratie-ambreaj.


Dar folosirea si a franei de picior (la plecare, nu la tinut masina in loc) mi se pare contraproductiva
Depinde si cum te obisnuiesti. Se pot actiona toate cele 3 pedale concomitent prin folosirea celor 2 picioare  :) : stingul pe ambreaj iar dreptul cu calciiul pe acceleratie si virful pe frina. Cu ceva mai mult exercitiu si apoi cu ceva experienta, le poti folosi in orice situatie mai iesita din comun. ;)

@sun, mergi pe un inceput de rampa si exerseaza. Nu e greu iar in timp totul iti va intra "in singe" (a se citi: REFLEX).
« Ultima Modificare: 28.Iun.2012, 07:19:39 p.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline shpeedy

Re: intrebare pornire in panta
« Răspuns #14 : 28.Iun.2012, 09:13:59 p.m. »
Ambreiajul nu mai este apasat, ci acceleratia.

Mea culpa... ambreiajul nu este total eliberat (e asa cum spune Laurentiu).
Mi-am facut de lucru pe la AFI Cotroceni si m-am proptit in mijlocul pantei sa testez. Cum spuneam, anumite lucruri ajung sa le fac automat...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline unde

Re: intrebare pornire in panta
« Răspuns #15 : 29.Iun.2012, 11:36:55 a.m. »
Poate sa para banal  :P dar am si eu o intrebare legat de Jimny si ambreiaje, mai exact, cum se porneste corect cu el din panta?

Asta in ideea, ca eu pana acum de ex cu Opel procedam cam in felu urmator:
- daca era o panta tipica (nu exagerata), bagam in 1-a, tineam piciorul pe frana, lasam afara usor ambreiajul pana prindea un pic, dupa care rapid mutam pe accelerare (de pe frana) si porneam
- daca era f abrupta, foloseam si frana de mana concomitent

Asta implica sa 'tin din ambreiaj' masina, ceea ce din cate am inteles nu e corect (cel putin pt Jimnt, poate nici in general?).

Cum ar fi procedura corecta? Ms!

 Procedura e aia care ai descris-o tu, cu mentiunea ca patinarea ambreiajului trebuie sa fie minima. Daca ai si Jimny si turism, sint convins ca ai observat ca portiunea in care poti sa patinezi ambreiajul la Jimny e mult mai mica decit la un turism (in ideea de a nu abuza de asta si apoi sa prajesti ambreiajul in padure cu consecintele de rigoare). Daca panta e foarte abrupta, nu exista sa folosesti reductorul (dar nu pe asfalt uscat).
Suzuki Jimny 1.3i 2004
 

Offline unde

Re: intrebare pornire in panta
« Răspuns #16 : 29.Iun.2012, 11:38:22 a.m. »
@sun
Dar pe mine la scoala m-a invatat instructorul plecarea din pante (asa cum le-ai clasificat tu) fara nici o apasare pe pedala de frana! Totul se face din jocul pedalei de ambreiaj si cel al pedalei de acceleratie pentru pantele mici, iar pentru cele mai mari si cu frana de mana. Turatia trebuie tinuta putin mai sus si cand simti masina ca vrea sa plece eliberezi frana de mana. La toate masinile de le avui am procedat asa si nu am avut probleme....si nu se brusca masina cand sareai cu dreptul de pe o pedala pe alta, sau nu dadea in nas motoru' ?

 Si cind ai schimbat ambreiajul nu era albastru?  :D
Suzuki Jimny 1.3i 2004
 

Offline unde

Re: intrebare pornire in panta
« Răspuns #17 : 29.Iun.2012, 11:40:14 a.m. »
Din cate stiu, mentinerea masinii in panta se poate face si fara a folosi vreuna dintre frane: contracarezi alunecarea in spate a masinii cu putina acceleratie (si fara a tine apasat si ambreiajul)...
La Jimny, nu tine 'faza' ???

 Nu prea. Am explicat mai sus de ce. Poate daca se activeaza reductorul sa mearga, desi nu vad sensul.
Suzuki Jimny 1.3i 2004
 

Offline costin_bad

Re: intrebare pornire in panta
« Răspuns #18 : 29.Iun.2012, 12:18:03 p.m. »
Cred ca din viteza (!!!) a aparut o neclaritate de exprimare care a dus la trei pagini de topic: masina o tin in stationare, in panta, prin franare pe frana de serviciu. Am mentionat intr-un post. Plecarea insa, are, cel putin cum am invatat eu, urmatoarea succesiune de actiuni: 1. ridicarea piciorului de pe pedala de frana, masina nu mai este infranata, deci va aluneca incet la vale, in functie de inclinare. 2. apoi simultan ridic piciorul de pe ambreiaj si apas acceleratia astfel incat masina sa inceapa sa urce panta.
Eu m-am referit strict la momentul plecarii din panta, nu si la stationarea dinainte.
Din ce descrie sun, rezulta ca ridica piciorul de pe ambreiaj, apoi de pe frana si apoi apasa pe acceleratie. Din cauza asta am avut impresia unei etape suplimentare. Mi se pare mai bine sa turez motorul mai intai si apoi sa cuplez ambreiajul, altfel cuplez la o turatie mica.
Deci nici un ambreiaj nu a fost albastru.
  • sx4*4
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”

Margaret Thatcher
 

Offline Laurentiu

Re: intrebare pornire in panta
« Răspuns #19 : 29.Iun.2012, 12:53:40 p.m. »
1. ridicarea piciorului de pe pedala de frana, masina nu mai este infranata, deci va aluneca incet la vale, in functie de inclinare. 2. apoi simultan ridic piciorul de pe ambreiaj si apas acceleratia astfel incat masina sa inceapa sa urce panta.

Eu as mai aduga o faza in acest proces pt a intregi in totalitate manevra: se apasa ambreajul la podea si se introduce schimbatorul de viteza in treapta 1 sau mers inapoi; se ridica usor pedala de ambreaj, timp in care piciorul drept este pe pedala de frina, pina in momentul in care motorul tinde sa moara in ralanti; in acest moment, piciorul sting se opreste din cursa si piciorul drept va trece de pe frina de serviciu pe acceleratie marind turatia motorului; in acest moment va incepe jocul ambreaj-acceleratie pt a putea mentine masina pe loc fara actionarea frinei (serviciu sau ajutor). Dupa aceasta faza, se va incepe ambreerea si accelerarea concomitent pt a pune in miscare masina in directia dorita (fata sau spate).
« Ultima Modificare: 29.Iun.2012, 12:55:26 p.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!