0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.
Pai daca contracarezi alunecarea masinii cu o mica acceleratie, masina nu sta relativ pe loc ?
Dar folosirea si a franei de picior (la plecare, nu la tinut masina in loc) mi se pare contraproductiva
Ambreiajul nu mai este apasat, ci acceleratia.
Poate sa para banal dar am si eu o intrebare legat de Jimny si ambreiaje, mai exact, cum se porneste corect cu el din panta?Asta in ideea, ca eu pana acum de ex cu Opel procedam cam in felu urmator:- daca era o panta tipica (nu exagerata), bagam in 1-a, tineam piciorul pe frana, lasam afara usor ambreiajul pana prindea un pic, dupa care rapid mutam pe accelerare (de pe frana) si porneam- daca era f abrupta, foloseam si frana de mana concomitentAsta implica sa 'tin din ambreiaj' masina, ceea ce din cate am inteles nu e corect (cel putin pt Jimnt, poate nici in general?).Cum ar fi procedura corecta? Ms!
@sunDar pe mine la scoala m-a invatat instructorul plecarea din pante (asa cum le-ai clasificat tu) fara nici o apasare pe pedala de frana! Totul se face din jocul pedalei de ambreiaj si cel al pedalei de acceleratie pentru pantele mici, iar pentru cele mai mari si cu frana de mana. Turatia trebuie tinuta putin mai sus si cand simti masina ca vrea sa plece eliberezi frana de mana. La toate masinile de le avui am procedat asa si nu am avut probleme....si nu se brusca masina cand sareai cu dreptul de pe o pedala pe alta, sau nu dadea in nas motoru' ?
Din cate stiu, mentinerea masinii in panta se poate face si fara a folosi vreuna dintre frane: contracarezi alunecarea in spate a masinii cu putina acceleratie (si fara a tine apasat si ambreiajul)...La Jimny, nu tine 'faza' ???
1. ridicarea piciorului de pe pedala de frana, masina nu mai este infranata, deci va aluneca incet la vale, in functie de inclinare. 2. apoi simultan ridic piciorul de pe ambreiaj si apas acceleratia astfel incat masina sa inceapa sa urce panta.