Incep acest subiect prin a spune ca in marea majoritate a barbatilor exista sadita o samanta de pasiune pentru tehnica si bricolaj (sper ca doamnele ce se incumeta a citi aceste randuri, sa nu se simta discriminate). Pot spune din experienta ca bunul simt tehnic are fundamente genetice. Personal, inca de la o varsta frageda am inceput sa imbratisez acest hobby. Cei care isi mai aduc aminte de anii '80, poate le va suna cunoscute modelele de planoare "Älbatros", "Condor", sau motoarele rusesti "Raduga". La acea vreme, problema cea mai mare o constituia partea de telecomanda. Erau f scumpe si in afara de asta era musai sa anunti la secu' in caz ca detineai una. De aceea in copilarie am avut parte de f mult zbor liber si am privit cu admiratie catre cei ce zburau "captive".
Totusi de modelism adevarat m-am apucat prin 2004, la momentul cand am redescoperit intamplator acest hobby. De atunci si pana acum am parcurs diferite etape, trecand pe rand de la aeromodelism, la auto si navomodelism. In tot acest rastimp m-am luptat cu procurarea resursei fara de care acest hobby nu poate exista si anume timpul.
Dar sa lasam generalitatile si pe masura ce vom inainta in acest subiect, va voi impartasi din experienta mea, invitand in acelasi timp si pe cei dintre voi ce au aceasta pasiune sa ne faca "share" din experienta proprie.
Dat fiind filmuletul ce l-am postat
aici, am sa incep prin a va prezenta motoplanorul cu care a fost realizat si tehnica aferenta.
Este un model consacrat incepatorilor -
Easy Star, caruia i-am facut mici modificari. Este un model foarte iertator si rezistent in acelasi timp. are motorul de tip "pusher", ceea ce este in avantajul incepatorilor. De-a lungul vremii l-am testat cu diferite motorizari, aripi, a avut la un moment dat si eleroane. Insa cel mai placut mi s-a parut zborul la panta. Datorita unghiului de atac al aripii, functie de motorizare, poate fi incarcat si cu 400 - 450gr sacina utila.