Autor Subiect: Bujii SX4  (Citit de 12701 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Laurentiu

Re: Bujii SX4
« Răspuns #40 : 11.Aug.2018, 11:35:47 a.m. »
...mi se pare curios este faptul ca bujiile de la pistonul 1 si 3 aproape nu mai aveau electrodul central, iar cele de la 2 si 4 au uzura normala ...
Parerea mea este sa schimbi si bobina de inductie pt pistoanele 1 si 3. Ma gindesc ca cea actuala debiteaza un curent prea mare si-ti ''maninca'' electrodul central.

P.S. Bujiile date jos de pe motor, tot asa se prezinta? Daca nu, => ai nimerit un lot slab de bujii Beru Z30.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline BrSx4

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1596
  • Thanked: 245 times
  • Gen: Bărbat
  • Munca nu a omorat niciodata pe nimeni
    • Braila
Re: Bujii SX4
« Răspuns #41 : 11.Aug.2018, 02:11:18 p.m. »
Bujiile originale(NGK) după 103000 KM arătau impecabil singura diferența este ca am montat GPL pe la 106000 km

Trimis de pe al meu Mi Note 3 folosind Tapatalk

  • SX4 1.5 glx, New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
SX4 1.5 glx gri metal
New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
Diferența dintre inteligență și prostie este că inteligența are limite
 

Offline MariusMGP

Re: Bujii SX4
« Răspuns #42 : 11.Aug.2018, 03:34:55 p.m. »
La 101.000 km am schimbat bujiile originale NGK IFR6J11 cu altele identice de pe epiesa.ro.
Aratau ca mai jos.
Inainte de a le schimba, aveam un "ţăcănit" (un sunet, nu subsemnatu' :D) cand acceleram in sarcina numai in jurul a 3200 rpm, fara pierdere aparenta de putere sau cuplu. Mai turat era ok, sub 3000 rpm era ok.
Dupa ce le-am schimbat a disparut sunetul si motorul suna normal.

Offline BrSx4

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1596
  • Thanked: 245 times
  • Gen: Bărbat
  • Munca nu a omorat niciodata pe nimeni
    • Braila
Re: Bujii SX4
« Răspuns #43 : 11.Aug.2018, 04:07:53 p.m. »
Acum cu aceste bujii noi(beru Z30) parca este mașina de acum 10 ani are nerv și zvic ca în prima zi. Numai ca acestea(beru) nu sunt de viata lunga maxim 30.000 km, dar dacă se comporta bine și la iarna am sa merg pe Beru

Trimis de pe al meu AGS-L09 folosind Tapatalk
  • SX4 1.5 glx, New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
SX4 1.5 glx gri metal
New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
Diferența dintre inteligență și prostie este că inteligența are limite
 

Offline MOTANUL

Re: Bujii SX4
« Răspuns #44 : 24.Oct.2018, 05:47:23 p.m. »
Am vazut doar intrebarea - dar nu s-a dat un raspuns:
La 1.6 Benzina 120 CP 2011 / 1.6 VVT / Cod motor M16A

Pe epiesa am gasit 2 bujii NGK iridiu (asa cum e recomandat de suzuki).
Diferenta e data de lungimea filetului:
Lungime filet [mm]: 26.5 NGK 5468 pret 60 lei
Lungime filet [mm]: 19 NGK 7658 pret 77 lei

Diferenta de lungime e chiar mare. Asa cum spuneau si restul colegilor restul bujiilor sunt mult mai ieftine (Beru costa 14 lei).

PS: chiar daca in detalii produs nu apare cuvantul Iridiu - in poza pe bujie apare cuvantul iridiu si la Bosh si la Denso.
Si sunt mult mai ieftine 34 sau 44 lei.

Parca e prea mult 7 ani sau 105.000 de km. Unele care sa tina 60.000 parca ar fi mai potrivite. (cel putin pentru mine care nu merg asa mult cu masina). Adica dupa 8 ani s-ar putea sa se rupa ceva la demontat-montat.
Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...
 

Offline shpeedy

Re: Bujii SX4
« Răspuns #45 : 24.Oct.2018, 06:18:09 p.m. »
Nush' ce sa-ti zic...

Cand le-am schimbat in urma cu vreo 20k km,  am pus NGK 7658, luate de pe epiesa. Ulterior au aparut pareri ca nu ar fi cele bune. Dar masina merge bine-mersi...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Bujii SX4
« Răspuns #46 : 24.Oct.2018, 06:23:52 p.m. »
Si a mea la fel, cu bujiile originale, 79000 km si 9 ani de exploatare. Nu le schimb până la 105000 decat daca se strica ceva in sistemul lor...
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline MOTANUL

Re: Bujii SX4
« Răspuns #47 : 24.Oct.2018, 06:51:21 p.m. »
Eu am dat un email la epiesa sa vad intai ce variante exista verificate cu seria de sasiu si codul motor. Avand in vedere ce poze a pus un coleg cu bujiile originale la 60.000 km (electrodul era tocit - lipsea aproape) nu as mai tine bujiile mai mult de 60.000.

Sa cumpar cele mai scumpe bujii si sa le tin jumatate parca nu merge. O sa pun si eu poze cu ale mele cand le scot 94.000 km.
La mine a inceput sa porneasca cu 1-2 secunde mai greu decat pana acum. Am aflat ca masina mea nu are filtru de combustibil care sa poata fi schimbat si personalul de la receptie a spus ca de obicei pornirea tarzie e determinata de bujii cu probleme.
(in lipsa oricarei erori pe tester - Bujiile sunt responsabile de pornirea greoaie).

Avand in vedere ca am deja 7 ani - deci intervalul de schimbare e indeplinit - vreau sa le schimb.
Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...
 

Offline BrSx4

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1596
  • Thanked: 245 times
  • Gen: Bărbat
  • Munca nu a omorat niciodata pe nimeni
    • Braila
Re: Bujii SX4
« Răspuns #48 : 24.Oct.2018, 08:56:31 p.m. »
Dacă este vorba de cele postate de mine nu sunt bujiile originale sunt denso  schimbate  la cu cele originale NKG care au rezistat 115000 km dar acestea arătau după 60000 km în regim 80% gpl

Trimis de pe al meu AGS-L09 folosind Tapatalk

  • SX4 1.5 glx, New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
SX4 1.5 glx gri metal
New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
Diferența dintre inteligență și prostie este că inteligența are limite
 
The following users thanked this post: gabineg

Offline MOTANUL

Re: Bujii SX4
« Răspuns #49 : 26.Oct.2018, 12:24:28 p.m. »
Si cu bujiile originale ai mers tot 80% GPL? (ma refer la primii 115.000 km)?  :dknw:

E bine ca ai precizat ca nu remarcasem ca ai mers pe GPL - nici ca nu erau bujiile OEM.
GPL-ul poate explica o temperatura un pic mai mare din ce stiu eu. De asta e important sa comparam GPL tot cu GPL.
Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...