Autor Subiect: Presiune roti  (Citit de 18060 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline BXXENL

Re: Presiune roti
« Răspuns #20 : 16.Oct.2012, 10:25:32 p.m. »
Incearca 1.8 sa vezi atunci comfort. Pt mers in oras mai mult de 2 nu tin, prefer sa nu simt gropile. Mers afara 2.3 maxim, pt ca merg cu viteze legale si cu nici jumatate din sarcina utila maxima.

Alt aspect important e sa tii cont atunci cand faci presiunea daca ai rulat cu masina (considerabil, nu 500 m de la bloc pana la vulcanizare) sau nu inainte sa faci presiunea. Daca faci presiunea cu anvelopele calde, atunci trebuie sa bagi in medie cu 0.2 atm mai mult.

Sa zicem ca vii de pe autostrada si intrii in primul peco sa dezumflii cauciucurile anticipand mersul prin gropi. Daca lasi 2.0 in roti maine dimineata vei avea 1.8.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline NicNic

Re: Presiune roti
« Răspuns #21 : 16.Oct.2012, 11:50:52 p.m. »
Incearca 1.8 sa vezi atunci comfort. Pt mers in oras mai mult de 2 nu tin, prefer sa nu simt gropile. Mers afara 2.3 maxim, pt ca merg cu viteze legale si cu nici jumatate din sarcina utila maxima.

Alt aspect important e sa tii cont atunci cand faci presiunea daca ai rulat cu masina (considerabil, nu 500 m de la bloc pana la vulcanizare) sau nu inainte sa faci presiunea. Daca faci presiunea cu anvelopele calde, atunci trebuie sa bagi in medie cu 0.2 atm mai mult.

Sa zicem ca vii de pe autostrada si intrii in primul peco sa dezumflii cauciucurile anticipand mersul prin gropi. Daca lasi 2.0 in roti maine dimineata vei avea 1.8.

Nu cred ca voi incerca 1,8 bar...  La 2,1-2,2 am avut snzatia ca merg infranat, deja.
Am bagat 2,5 bar dupa un rulaj de numai 4 km, deci pot considera ca anvelopele erau inca reci..... Si am simtit ca "parca rotile sunt mai rotunde"!
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline suzukisx4x4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 234
Re: Presiune roti
« Răspuns #22 : 17.Oct.2012, 09:10:04 a.m. »
Am bagat 2,5 bar dupa un rulaj de numai 4 km, deci pot considera ca anvelopele erau inca reci..... Si am simtit ca "parca rotile sunt mai rotunde"!
Si suspensia mult mai rigida.
"Mi-e teama de ziua in care tehnologia va fi mai importanta ca relatiile interumane. In lume va exista o generatie de idioti. "
Albert Einstein
 

Offline NicNic

Re: Presiune roti
« Răspuns #23 : 17.Oct.2012, 10:46:29 a.m. »
Si suspensia mult mai rigida.

S-ar putea sa ai dreptate. Ramane de vazut la primul drum in afara asfaltului.
Pana atunci consider o imbunatatire semnificativa, datorita rulajului mult mai placut pe asfalt neted (asa cum e pe principalele strazi din Bucuresti.... :fluier:)
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline LTD

Re: Presiune roti
« Răspuns #24 : 17.Oct.2012, 01:54:04 p.m. »
tu stai in alt Bucuresti?  :-/
... impotriva prostiei zeii insisi lupta in zadar ...

подписи для форумов
 

Offline suzukisx4x4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 234
Re: Presiune roti
« Răspuns #25 : 17.Oct.2012, 08:40:27 p.m. »
Ramane de vazut la primul drum in afara asfaltului.
Eu as spune ca un 2.2 pe toate rotile face fata cu brio conditiilor de circulatie pe "asfaltul" tarii.
"Mi-e teama de ziua in care tehnologia va fi mai importanta ca relatiile interumane. In lume va exista o generatie de idioti. "
Albert Einstein
 

Offline NicNic

Re: Presiune roti
« Răspuns #26 : 15.Apr.2013, 01:05:18 p.m. »
Am incercat doar sa transmit ca 2,5 bar este o presiune pe care foarte multi o considera exagerata pentru aceasta masina (de 2,8 nici nu mai vorbesc).

Nu zic sa mergi si tu la 2,3 bar daca tu te simti bine la 2,4 sau 2,5;

Am verificat pe SUVI si pot spune cu tarie: la rotile de iarna (Michelin PA4 =cauciuc mai moale) presiunea de 2,5 bar este optima dpdv al confortului, sigurantei, consumului, etc.
La rotile de vara (Continental EcoContact 2 = cauciuc mai dur si profil mai "slick"), am remarcat o presiune optima de 2,3 bar. Deocamdata am tot 2,5, fiindca asa le-am depozitat pe timpul iernii (e bine sa le maresti putin presiunea...).
Probabil ca ma voi limita iar la 2,3 bar, dar cand se va mai incalzi putin afara.

Cand am luat masina, am mers vreo 2 saptamani cu presiunea livrata de 3,2-3,4 bar (neserios dealerul care nu a refacut presiunea dupa transportul masinii si a livrat-o asa!). De atunci stiu si cum este sa simti ca parca mergi "cu roti de fier", ca tramvaiul...

In mod cert, fiecare sofer are propriile impresii despre masina lui. Eu doar le expun pe ale mele, nu incerc sa le impun cuiva....

« Ultima Modificare: 15.Apr.2013, 01:19:19 p.m. de NicNic »
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline cristidav

Re: Presiune roti
« Răspuns #27 : 15.Apr.2013, 02:14:25 p.m. »
Eu merg la 2.4 si pare ok. 2.3 am avut azi-iarna. Insa rotile alea pareau mult mai rigide. Bine e cu astea de vara :)
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline MOTANUL

Re: Presiune roti
« Răspuns #28 : 15.Apr.2013, 02:24:08 p.m. »
2,2-2,4. La 2,2 masina pare sa absoarba cel mai bine denivelarile. La 2,4 bar si peste aceasta presiune masina are o tendinta de topaire peste denivelari.
Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...
 

Offline bogogica

Re: Presiune roti
« Răspuns #29 : 15.Apr.2013, 08:49:11 p.m. »
2,2 e perfect din punctul meu de vedere vara si iarna. Doar la trasee de iarna mai grele o scad la 2,0 pt o aderenta mai buna. Iarna ce tocmai a plecat nu m-am atins de supape ca nu am simtit nevoia.