Autor Subiect: Presiune roti  (Citit de 18064 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline lucianer

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 8032
  • Thanked: 260 times
  • Gen: Bărbat
  • Daihatsu Terios, 1.5 16V 105 CP Benzinar/GPL
Re: Presiune roti
« Răspuns #10 : 27.Apr.2012, 10:31:12 a.m. »
Nu credeam ca iti ocupa atata timp alegerea presiunii in roti (de 'nspe ori pe an) .Eu am luat masina si a mers asa fara probleme pana la primul schimb, dupa care ...iar pana la urmatorul schimb.Plus ca avand azot in ele nu mai trebe sa treci pe la verificari .Masina are acum 60000 km si mai duc gumele inca o vara daca nu chiar doua.
Go Terios!!!:)
 

Offline Wiseon3

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 18
  • Gen: Bărbat
Re: Presiune roti
« Răspuns #11 : 27.Apr.2012, 10:56:23 a.m. »
Viata e prea scurta ca sa umflii si dezumflii cauciucurile la fiecare drum in functie de incarcare, tine si tu o presiune medie (2.2) in ele si mergi asa fara grija, ca nu se uzeaza in nici un fel cauciucul, nici nu consuma mai mult si nici nu ajungi in sant.
Nici eu nu stau sa verific/schimb presiunea in roti la fiecare drum. In principiu de 2 ori pe an ar trebui verificata presiunea, insa cum eu am masina de nu prea mult timp (ma aproprii de prima revizie) vreau sa gasesc presiunea potrivita (cea care ma multumeste pe mine), mai ales ca am compresor la masina si pot face asta foarte simplu.
 

Offline costin_bad

Re: Presiune roti
« Răspuns #12 : 27.Apr.2012, 11:20:59 a.m. »
Citat
mai ales ca am compresor la masina si pot face asta foarte simplu.
Da, dar ce te faci ca presiunea asta iti variaza si in functie de temperatura mediului ambiant, altitudinea la care te afli (munte, mare), drumul lung care iti va incalzi pneurile. Nu vei putea satisface toate conditionarile.
Pentru oras, si mai ales Bucuresti, si soferii profesionisti (aia care "masinesc" toata ziua, ca job) iti vor spune sa le lasi mai moi, cel putin pe fata, ca sa nu soliciti articulatii, directie, etc.
Mai important e sa ai grija sa fie egale stanga-dreapta, decat valoarea absoluta a presiunii
  • sx4*4
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”

Margaret Thatcher
 

Offline Wiseon3

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 18
  • Gen: Bărbat
Re: Presiune roti
« Răspuns #13 : 27.Apr.2012, 12:08:30 p.m. »
Da, dar ce te faci ca presiunea asta iti variaza si in functie de temperatura mediului ambiant, altitudinea la care te afli (munte, mare), drumul lung care iti va incalzi pneurile.
Presiunea se face intotdeauna la rece (masina nu a fost miscata cateva ore). Diferenta de presiune la altitudinea de 71m (cat avem in Bucuresti) si 2500m cat avem la Vf. Omu e de maxim 0.3bar (mai multe detalii pe http://www.elma-mektron.co.uk/design/standardspec5.asp ), insa eu nu fac drumuri cu diferente asa mari in altitudine.

Pentru oras, si mai ales Bucuresti, si soferii profesionisti (aia care "masinesc" toata ziua, ca job) iti vor spune sa le lasi mai moi, cel putin pe fata, ca sa nu soliciti articulatii, directie, etc.
Mai important e sa ai grija sa fie egale stanga-dreapta, decat valoarea absoluta a presiunii
Da, e foarte important sa fie egale ca presiune stanga-dreapta si tot asa ma gandesc si eu sa pun o presiune mai mica, gen 2.5 bar sau poate 2.4 bar, in functie de cum se simte masina.
« Ultima Modificare: 27.Apr.2012, 12:12:39 p.m. de Wiseon3 »
 

Offline Laurentiu

Re: Presiune roti
« Răspuns #14 : 27.Apr.2012, 02:54:41 p.m. »
Cu 2.2 sau 2.3 fata-spate, va fi OK si pt tine si pt masina.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline suzukica

Re: Presiune roti
« Răspuns #15 : 27.Apr.2012, 04:37:33 p.m. »
Sal., am citit si eu ceea ce s-a scris. Eu folosesc 2.1 si e OK atat anvelopa de iarma, cat si cea de vara!
 

Offline xim

Re: Presiune roti
« Răspuns #16 : 27.Apr.2012, 06:27:56 p.m. »
vin si eu cu o poveste ...
un amic cu un subaru forester merge la ITP si printre altele isi propune sa faca si un test de telescoape...iese dezastruos ... ceva de genul 40-50% (cele de pe spate cred, aici nu sunt sigur) desi masina avea doar 2 ani si undeva la 20km rulati...ITP-ul fiind facut la dealer, baietii se sesizeaza si schimba pe garantie telescoapele..dupa ceva vreme ajunge cu treaba prin alt service si acolo face  din nou test de telescoape... si iar performante slabe, nasol ... masina nu mai era in garantie...dar omul de la stand ceva mai experimentat il intreba de presiunea in pneuri...scade omul presiunea de la eco la normal...si testul iese OK, de aici putem trage o multime de concluzii, cred..
1,6 SX4 GS 4x4 black
1,4 Scross Passion awd, gray
 

Offline Wiseon3

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 18
  • Gen: Bărbat
Re: Presiune roti
« Răspuns #17 : 30.Apr.2012, 01:14:16 p.m. »
Interesanta poveste.
Am trecut si eu la o presiune mai normala. Am pus 2.4 bar atat pe rotile din fata cat si pe cele din spate.
 

Offline Daniel42

Re: Presiune roti
« Răspuns #18 : 29.Mai.2012, 09:55:57 p.m. »
Normal pe stilp scrie 2,3 dar este bine si cit ai umflat tu . Se mai pierde in timp .  :)
  • Suzuki SX 4 1.5 GLX Silky Silver
 

Offline NicNic

Re: Presiune roti
« Răspuns #19 : 16.Oct.2012, 09:10:45 p.m. »
Am verificat presiunea iar, dupa 3 luni.
Prima oara, la o saptamana dupa ce am luat masina de la dealer, am gasit-o cu 3,2-3,3 bar. Am lasat 2,3 bar in pneuri, ca sa fie masina mai confortabila. Atunci era foarte cald afara.
Acum, am vrut initial numai sa verific presiunea. Am constatat ca avea o valoare intre 2,1 si 2,2 in toate cele 4 roti. M-am gandit ca daca vine iarna (frigul) va scadea inca putin, asa ca am hotarat sa refac presiunea la nivelul de 2,5 bar, toate rotile.
Prima impresie, imediat dupa ce am plecat de la vulcanizare, a fost ca masina merge mai usor, "curge" pe asfalt bun. Despre confort nu pot sa spun ca ar fi mai rau sau mai bun. E la fel.
Asa ca m-am hotarat sa mentin aceasta presiune.
Intreb pe cine mai face asemenea experiente: cum ati simtit modificarea de presiune? Atat in jos, cat si in sus...
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!